بازگشت فوق العاده وای کار وای به دنیای سینما پس از یک دهه

مارس 4, 2024 0 نظر 17

وونگ کار وای، کارگردان برجسته چینی، بعد از ۱۰ سال آغاز به کار برای ساخت فیلم جدید خود کرده است. او در سال گذشته مجموعه تلویزیونی “شکوفه‌ها” را به اکران رساند که از رمان جین یوچن الهام گرفته شده بود. همچنین، فیلم اکشن “استاد بزرگ” که آخرین اثر سینمایی او بود، با بازخوردهای متفاوتی روبرو شد. وونگ کار وای در دهه ۱۹۹۰ با فیلم‌های ماندگاری همچون “روزهای وحشی بودن” و “چانگ‌کینگ اکسپرس” شهرت دست و پا کرد. او اخیراً به کارگردانی فیلم جدید خود پرداخته و منتظر انتشار آن است. این پروژه توسط یک کمپانی تولید فیلم فرانسوی به سرپرستی ایوسن‌لورن در حال پیشرفت است و تا کنون اطلاعات بیشتری در مورد آن منتشر نشده است. بسیاری از طرفداران این هنرمند معتقدند که با فیلم جدیدش، وونگ می‌تواند به پیشینه‌ی درخشان خود بازگردد و نشان دهد که هنوز هم در اوج توانایی خلاق خود است.

۱۲:۵۸کارگردان سرشناس چینی جدیدترین فیلمش را پس از گذشت بیش از ۱۰ سال شروع کرده است.به گزارش مهر به نقل از ورلد آف ریل، سال گذشته وونگ کار وای مجموعه تلویزیونی «شکوفه‌ها» را در چین به نمایش درآورد. این برنامه ۳۰ قسمتی که هر قسمت حدود ۵۰ دقیقه بود، در مجموع حدود ۲۵ ساعت تلویزیون را دربرگرفت.این در حالی بود که ۵ سال پیش اعلام شده بود «شکوفه‌ها» فیلم بعدی وونگ خواهد بود، اما بعد وی آن را به یک سریال تلویزیونی در ستایش شانگهای بدل کرد. این مجموعه اقتباسی از رمان جین یوچن به همین نام بود و در چین نقدهای مثبتی دریافت کرد.حماسه اکشن «استاد بزرگ» که آخرین فیلم سینمایی این استاد چینی است سال ۲۰۱۳ اکران شد و مانند «شب‌های بلوبری من» در سال ۲۰۰۷ بازخوردهای متفاوتی دریافت کرد.اکنون تنها خبری که درباره فیلم جدید وونگ کار وای منتشر شده این است که یک کمپانی تولید فیلم فرانسوی که به تازگی از سوی ایوسن‌لورن راه‌اندازی شده، هدایت فیلم بعدی وونگ را بر عهده خواهد داشت. توضیح دیگری درباره طرح، بازیگری یا موارد دیگر ارایه نشده و تنها گفته شده این پروژه اکنون در حال پیشرفت است.این کارگردان ۶۴ ساله در دهه ۱۹۹۰ بسیار خلاق بود و «روزهای وحشی بودن»، «چانگ‌کینگ اکسپرس»، «فرشتگان سقوط کرده»، «شادی در کنار هم» و «در حال و هوای عشق» را ساخت و با دنباله‌ای به نام «۲۰۴۶» که ۲۰ سال پیش اکران شد، درخشید.برخی بر این باورند که وونگ از زمانی که راه خود را از فیلمبردارش کریستوفر دویل جدا کرده، دیگر به سال‌های درخشش خود باز نگشته است. با فیلم جدیدش روشن می‌شود که آیا وونگ می‌تواند از آنچه طلسم هنری خوانده می‌شود، خارج شود یا خیر.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها