طرز تهیه چیز کیک کدو حلوایی

طرز تهیه چیز کیک کدو حلوایی, چیز کیک کدو حلوایی در فر , چیز کیک کدو حلوایی یخچالی , چیز کیک کدو حلوایی با نشاسته

چیز کیک کدو حلوایی یکی از انواع دسرهای شیک، خوشمزه و لذیذ است که از سه لایه مختلف تشکیل شده و بافتی سبک و لطیف دارد، این کیک خوش طعم را می‌توانید به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست کنید و از آن برای پذیرایی استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه چیز کیک کدو حلوایی در ادامه با سایت آموزشی فان شو همراه باشید.

مواد مورد نیازمیزان مواد
بیسکویت پتی پور۲ بسته
کره۱۰۰ گرم
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه‌ای۲۰۰ گرم
پودر قند۲ قاشق غذا خوری
پودر ژله آلوورا۱ بسته
آب جوش۱ لیوان و نیم
کدو حلوایی۵۰۰ گرم
شکرنصف لیوان
آب سردنصف لیوان
پودر ژلاتین۲ قاشق مربا خوری
آب سرد۳ قاشق غدا خوری
پودر دارچین۱ قاشق چای خوری
پودر گردو یا پسته برای تزئینبه مقدار لازم
پودر نارگیل و خلال بادام برای تزئینبه مقدار لاز
مغز گردو و مغز فندق خرد شده برای تزئینبه مقدار لازم
بیسکویت پودر شده برای تزئینبه مقدار لازم

طرز تهیه چیز کبک کدو حلوایی

مرحله ۱: پودر کردن بیسکویت پتی پور

ابتدا بیسکویت‌های پتی پور را داخل میکسر یا خردکن بریزید و کاملاً پودر کنید، تا بافت آن‌ها کاملا یکدست شود اگر میکسر در دسترس نبود می‌توانید از هر وسیله دیگری برای پودر کردن بیسکویت‌ها استفاده کنید فقط سعی کنید که بافت آن‌ها حتماً یکدست شود.

مرحله ۲: مخلوط کردن بیسکویت‌های پودر شده با کره ذوب شده

سپس مقداری کره را داخل یک ظرف کوچک بریزید، روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا کره کاملاً ذوب شود بعد کره ذوب شده را روی بیسکویت‌ها بریزید، خوب هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یک دست شوند و کره به خورد بیسکویت‌ها برود.

مرحله ۳: استفاده از میکسر برای مخلوط کردن کره و بیسکویت‌ها

می‌توانید از میکسر برای مخلوط کردن کره و بیسکویت‌ها استفاده کنید تا بافت مخلوط تشکیل شده کاملاً یکدست شود اما به دلخواه خودتان می‌توانید از همزن برقی یا قاشق برای هم زدن کره با بیسکویت‌ها استفاده کنید و آن‌ها را با هم خوب مخلوط کنید.

مرحله ۴: ریختن بیسکویت‌ها داخل قالب و صاف و فشرده کردن سطح آن‌ها

سپس داخل یک قالب کمربندی با سایز مناسب، یک کیسه فریزر قرار دهید سپس قالب را ببندید و بیسکویت‌ها را داخل قالب بریزید، بعد با پشت قاشق سطح آن را صاف کنید سپس با یک گوشتکوب یا هر وسیله دیگری بیسکویت‌ها را کاملاً فشرده کنید.

مرحله ۵: استراحت لایه بیسکویتی در یخچال

سعی کنید ضخامت بیسکویت‌ها در همه قسمت‌ها هم اندازه باشد، سطح آن‌ها هم کاملاً صاف و یکدست باشد بعد قالب را داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا بیسکویت‌ها به مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال خوب استراحت کنند، طوری که کره کاملاً به خورد بیسکویت‌ها برود.

مرحله ۶: مخلوط کردن خامه و پنیر و پودر قند با هم

در این فاصله مقداری خامه را داخل یک ظرف بریزید، بعد پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه‌ای را به آن اضافه کنید، با همزن دستی یا قاشق هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند سپس مقداری پودر قند به مخلوط اضافه کنید، دوباره هم بزنید تا ترکیب یک دستی تشکیل شود.

مرحله ۷: مخلوط کردن پودر ژله آلوورا و آب جوش

سعی کنید حتماً از پودر قند استفاده کنید و به جای آن از شکر استفاده نکنید، بعد مخلوط را با همزن برقی خوب هم بزنید تا بافت مخلوط تشکیل شده کمی پف‌دار، یک دست و نرم شود، سپس پودر ژله آلوورا رو داخل یک ظرف بریزید، کمی آب جوش را به آن اضافه کنید.

مرحله ۸: بن‌ماری کردن مخلوط پودر ژله آلوورا با آب جوش

بعد مخلوط پودر ژله و آب جوش را هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب و یکدست شوند سپس ظرف مخلوط را به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا پودر ژله‌ها کاملاً در آب حل شوند و بافت مخلوط یک دست، صاف و شفاف شود.

مرحله ۹: اضافه کردن مخلوط ژله به ترکیب خامه و پنیر

سپس مخلوط را از روی حرارت غیر مستقیم بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کاملاً خنک شود، بعد از این که مخلوط ژله خنک شد آن را به مخلوط خامه و پنیر اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند و بافت آن‌ها یک دست شود.

مرحله ۱۰: ریختن مخلوط تشکیل شده داخل قالب روی بیسکویت‌ها

بعد از آن قالب را از داخل یخچال بیرون بیاورید، سپس به آرامی مخلوط تشکیل شده را روی آن بریزید، سطح آن را صاف کنید، بعد از آن دوباره قالب را در یخچال قرار دهید اجازه دهید تا لایه دوم خودش را بگیرد و بافت آن منسجم و ژله‌ای شود.

مرحله ۱۱: ریختن کدوهای خرد شده داخل ظرف و اضافه کردن شکر به آن‌ها

در این فاصله برای درست کردن لایه سوم ابتدا کدو حلوایی را در اندازه‌های کوچک خرد کنید، هسته‌های آن را جدا کنید، با یک چاقوی تیز پوست کدوها را هم بگیرید سپس کدوها را داخل یک ظرف یا قابلمه بریزید، بعد هم مقداری شکر به آن‌ها اضافه کنید.

مرحله ۱۲: اضافه کردن آب به کدوها و پختن آن‌ها

سپس روی کدوها و شکر، مقداری آب بگیرید، در ظرف را ببندید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید، اجازه دهید تا کدوها به مدت نیم ساعت بپزند و بافت آن‌ها کاملاً نرم شود، اجازه دهید تا آب کدوها کاملاً کشیده شود در این مدت مراقب باشید که کدوها نسوزند.

مرحله ۱۳: برداشتن ظرف کدوها از روی حرارت

در طول زمانی که کدوها می‌پزند چند بار آن را هم بزنید تا همه قسمت‌های آن‌ها به یک اندازه پخته شود بعد از این که کدوها خوب پختند و بافت آن‌ها به قدری نرم شد که به راحتی له شوند، ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط خنک شود.

مرحله ۱۴: مخلوط گردن پودر ژلاتین با آب سرد و بن‌ماری کردن آن

سپس مقداری پودر ژلاتین را داخل یک ظرف بریزید، کمی آب سرد به آن اضافه کنید، هم بزنید وقتی که حالت پفکی پیدا کرد آن را به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا ذرات ژلاتین کاملاً در آب حل شود و بافت آن یک دست و شفاف شود.

مرحله ۱۵: اصافه کردن مخلوط ژله‌ای سرد شده به کدو حلوایی‌ها و ریختن در قالب

سپس مخلوط ژله‌ای را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود سپس آن را روی کدوها بریزید، هم بزنید و خوب با هم ترکیب کنید بعد از آن قالب را از داخل یخچال بیرون بیاورید، مخلوط کدو حلوایی را روی آن بریزید و سطح آن را صاف کنید.

مرحله ۱۶: استراحت در یخچال و منسجم شدن چیز کیک کدو حلوایی

بعد از آن روی قالب را با یک سلفون بپوشانید و قالب را از شب تا صبح در یخچال قرار دهید تا لایه سوم خودش را بگیرد و منسجم شود وقتی که چیز کیک کدو حلوایی خوب جا افتاد، طوری که خودش را گرفت و منسجم شد، قالب را از یخچال بیرون بیاورید.

مرحله ۱۷: قرار دادن چیز کیک در ظرف مناسب و تزئین آن

سپس قالب کمربندی را باز کنید، چیز کیک را از داخل آن بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید بعد روی چیز کیک کدو حلوایی را با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده، خلال بادام یا بیسکویت پودر شده تزئین کنید.

مرحله ۱۸: برش زدن چیز کیک کدو حلوایی و تزئین و سرو آن

برای تزئین چیز کیک کدو حلوایی به دلخواه و با سلیقه خودتان عمل کنید سپس چیز کیک را در اندازه مناسب به شکل دلخواه برش بزنید، بعد چند برش از چیز کیک را داخل ظرف مناسب بچینید، به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.