افتتاح برج نوآوری با همراهی شرکت همراه اول در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی

ژانویه 30, 2024 0 نظر 28

افتتاح برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با مشارکت همراه اول، یک مرحله مهم در توسعه فضای کارآفرینی و نوآوری در کشور است. این برج که به عنوان یک مرکز پیشرفته فناوری و کارآفرینی در حوزه‌های مختلف شناخته می‌شود، فرصتی برای تقویت همکاری بین دانشگاه و صنعت و ایجاد فضایی فعال برای انتقال فناوری و ایجاد استارتاپ‌های نوپا فراهم می‌کند. این برج شامل امکاناتی مانند فضاهای کاری مشترک، آزمایشگاه‌های مجهز، مراکز تحقیق و توسعه، مراکز آموزشی و همچنین فضاهایی برای برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌های مختلف می‌باشد.

همچنین این اقدام نشان از توجه و پشتیبانی شرکت‌ها از فضای کارآفرینی و نوآوری دانشگاهی است و می‌تواند باعث توسعه بیشتر ایده‌های نوآورانه و رشد اقتصادی کشور شود. برج نوآوری پارک علم و فناوری با مشارکت همراه اول، نه تنها یک نماد از همکاری بین بخش‌های مختلف جامعه است بلکه فرصتی برای ارتقا و توسعه فناوری و کارآفرینی در کشور می‌باشد.

۰۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۰

با برگزاری یک مراسم، فاز نخست پروژه علمی، آموزشی-پژوهشی برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی تهران با مشارکت همراه اول افتتاح شد.

عصر امروز، دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲، مراسم افتتاح برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با مشارکت همراه اول برگزار شد. در این مراسم که در تالار مولوی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شده بود، سید محمودرضا آقامیری (رئیس دانشگاه شهید بهشتی)، مهدی اخوان بهابادی (مدیرعامل همراه اول)، محمد صادق خیاطیان (رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی)، فریبرز مسعودی (رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی) و تعدادی از اساتید و اعضای هیات علمی این دانشگاه حضور داشتند.

مراسم افتتاح برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی

مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول در آیین افتتاح برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی به‌عنوان یکی از سخنرانان کلیدی حضور داشت و اظهار کرد با این پروژه، بخشی از خلا نیروی انسانی متخصص در صنایع پر می‌شود و شاید پارک‌های علم و فناوری برای پاسخ به این چالش ایجاد شدند. وی در ادامه عنوان کرد اپراتورهای ارتباطی کشور در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سالانه چند صد میلیون دلار به‌منظور خرید نرم افزار و سخت افزار از کشورهای خارجی هزینه می‌کنند. این هزینه برای سخت افزار قابل درک است، اما برای نرم افزار اصلا منطقی نیست. به همین منظور ما فقط به نیروی انسانی نخبه نیاز داریم.

مدیرعامل همراه اول افزود دانشگاه‌ها پر از نیروهای انسانی نخبه و خوش‌فکر هستند و راهی برای نزدیک شدن صنعت تلکام و دانشگاه به یکدیگر وجود ندارد و تنها بحث عقد قراردادهای پژوهشی نیست. وقتی که این دو مجموعه به‌صورت فیزیکی در کنار هم قرار بگیرند، برکاتی حاصل می‌شود. مهدی اخوان بهابادی به تصمیم عملیاتی اپراتور اول ارتباطی کشور به‌منظور تحقق این امر اشاره کرد و گفت بخش عمده‌ای از فعالیت‌های هوش مصنوعی همراه اول به برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی منتقل خواهد شد.

سید محمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی تهران نیز بیان کرد امروز بابی باز شد تا صنعت در کنار دانشگاه ما قرار بگیرد. وی افزود ما امروز به حرف جدیدی نیاز داریم و در سند تحول دانشگاه ما نیز تاکید زیادی بر حرکت پیش‌دستانه با صنعت وجود دارد. رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به این‌که همراه اول، نماد یک فناوری و حرف جدید است، اظهار کرد دانشگاه قادر است برای این شرکت و صنعت تلکام، نیروی انسانی متخصص را تربیت کند.

سید محمودرضا آقامیری گفت در حال حاضر حدود ۲۰۰ نفر در این مرکز نوآوری که با مشارکت و کمک‌های همراه اول افتتاح و راه‌اندازی شده، فعالیت می‌کنند و این آغازی برای مسیر همکاری ما با اپراتور اول تلفن همراه کشور خواهد بود.

محمد صادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این مراسم اظهار کرد امکان دارد گاهی اوقات فرهنگ دانشگاه با موضوع‌های فناورانه همراه نباشد؛ اما از دانشگاه شهید بهشتی درخواست می‌کنیم این مسیری که شروع کرده‌اند را ادامه دهند و از همراه اول به‌عنوان یک شرکت فناور و مدرن نیز می‌خواهیم این فرهنگ همکاری با دانشگاه را تداوم ببخشد تا با شکل‌گیری این جریان در سطح ملی، برکات آن به تمامی اجزای این مملکت بازگردد.

فریبرز مسعودی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی هم تاکید کرد ما به دنبال ارتقای ارتباط صنعت و دانشگاه هستیم و پارک‌های علم و فناوری نیز بخش‌هایی هستند که محیط‌های صنعت، دولت، دانشگاه و محیط را به هم پیوند می‌دهند. به‌گفته مسعودی، برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم، قدمی بزرگ در راستای سند تحول دانشگاه شهید بهشتی خواهد بود.

طرح مراکز نوآوری در دنیا به‌منظور ایجاد محلی امن برای تعامل و همکاری تیم‌ها و افراد خلاق و صاحب ایده مطرح می‌شود و در اختیار قرار دادن منابع و پشتیبانی‌های فنی به کارآفرینان، استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک، وظیفه اصلی آنها است. اصولا این مراکز در نزدیکی مراکز دانشگاهی، موسسه‌های تحقیقاتی و صنعتی جانمایی و مستقر می‌شوند تا نقش واسط و شکل‌دهنده اکوسیستم همکاری، کارآفرینی و تجاری‌سازی ایده‌ها را ایفا کنند.

در مراسمی که امروز برگزار شد شاهد افتتاح فاز نخست پروژه علمی، آموزشی-پژوهشی و فناوری برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی بودیم که دارای وسعت ۷۲۰۰ متر مربع و چهار طبقه است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها