حضور مکث موتور با ۶ نوآوری فوق العاده در نمایشگاه خودرو تهران به همراه ویدیو جذاب

فوریه 1, 2024 0 نظر 29

شرکت مکث موتور با افتخار به نمایشگاه خودرو تهران با ۶ محصول جذاب خود حضور یافت. این شرکت برای این نمایشگاه خودرو با تلاش بسیاری ۶ محصول جذاب و متنوع را طراحی و تولید کرده است که از آنها به عنوان جذاب ترین‌ها در صنعت خودرو سخن می‌رود. این محصولات با امکانات فوق العاده و طراحی بی‌نقص‌شان توانسته‌اند توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را جلب کنند. از جمله محصولاتی که این شرکت به نمایش گذاشته است عبارتند از: موتورهای پرقدرت، خودروهای هیبرید، وسایل نقلیه الکتریکی و … که توانسته‌اند نظر همه را به خود جلب کنند. همچنین شرکت مکث موتور با دستیاران و کارشناسان ویژه‌ای که برای پاسخگویی به سوالات بازدیدکنندگان حضور دارند، امکان مشاهده این محصولات را برای علاقمندان فراهم کرده است. در این نمایشگاه کارکنان شرکت مکث موتور مشتاقانه منتظر حضور شما هستند. به همین منظور، از شما دعوت می‌کنیم تا به نمایشگاه خودرو تهران مراجعه کرده و این محصولات فوق العاده را بررسی کنید. (پیوند به ویدیو مربوطه)

مکث موتور با ۶ خودرو شامل تیارا پرایم و دو نسخه از کلوت به نمایشگاه خودرو تهران (اتو اکسپو تهران) آمد. در ادامه این خودروها را معرفی می‌کنیم.

مکث موتور که پیش‌تر در لیست شرکت‌های حاضر در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۲ یا اتو اکسپو حضور پیدا کرده بود، نهایتاً ۶ محصول مختلف را به این نمایشگاه آورد؛ از خودروهای ونوسیا و تیارا پرایم تا کلوت برقی و آفرودی. در ادامه به هر کدام از محصولات مکث موتور در نمایشگاه خودرو تهران نگاهی اجمالی خواهیم داشت.

محصولات مکث موتور در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۲

تیارا پرایم مکث موتور در نمایشگاه خودرو تهران امسال

مدتی قبل خبر عرضه تیارا جدید به گوش رسیده بود و مکث موتور در اتو اکسپو تهران بالاخره همین نسخه را با نام تیارا پرایم به نمایش گذاشت. تیارا پرایم هرچند به‌عنوان نسخه جدید تیارا معرفی شده، در اصل خودرو متفاوتی است. تیارا که اواخر سال ۱۴۰۱ به عرضه رسید، نسخه ریبرند شده روژیانگ ایکس ۵ (Ruixiang X5) از خودروساز چینی «بایک» (BAIC) بود. حالا تیارا پرایم که قرار است در آینده راهی بازار کشور شود، فیس لیفت بیجینگ ایکس ۷ (Beijing X7) از بایک به حساب می‌آید.

تیارا پرایم مکث موتور در نمایشگاه خودرو تهران

تیارا Prime زیر کاپوت خود یک موتور ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ دارد که قادر به تولید قدرت ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور ۳۰۵ نیوتن متر است. نیرو محرکه این موتور از طریق یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه ۷ سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. مصرف سوخت چنین پیشرانه‌ای در یک سیکل ترکیبی ۷٫۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است.

مکث موتور در نمایشگاه خودرو تهرانمکث موتور در نمایشگاه خودرو تهران

ترمز ABS، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی، سنسور پارک جلو و عقب، نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی مولتی مدیا، صفحه آمپر دیجیتال ۱۰.۱ اینچی، سانروف پانورامیک و تهویه خودکار دوکاناله هم برخی از امکانات رفاهی، ایمنی و کمک‌راننده این کراس اوور چینی هستند.

اگرچه دقیقاً مشخص نیست تیارا پرایم چه زمانی با چه قیمتی عرضه می‌شود، پیش‌تر زمزمه‌هایی شنیده می‌شد مبنی بر این‌که این شاسی بلند تا انتهای امسال مونتاژ و عرضه خواهد شد.

ونوسیا استار

ونوسیا استار در اتو اکسپو تهرانونوسیا استار در اتو اکسپو تهران

ونوسیا استار هیبرید اخیراً به‌همراه ونوسیا بیگ وی (وی آنلاین) و ونوسیا D60 پلاس با قیمت ۱ میلیارد و ۹۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سامانه یکپارچه به فروش گذاشته شد. پیش از آن هم آبان ماه گذشته در نمایشگاه تحول صنعت خودرو حضور پیدا کرد. پیش از این‌که مشخصات فنی این کراس اوور را مرور کنیم، باید اشاره کرد برند ونوسیا (Venucia) تحت مالکیت دانگ فنگ و نیسان قرار دارد.

ونوسیا استار در واقع خودرویی از نوع هیبرید خفیف است و از یک موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ میتسوبیشی و باتری ۴۸ ولت به‌عنوان ژنراتور بهره می‌برد. موتور مذکور توانایی تولید قدرت ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر را دارد و برای انتقال نیرو محرکه به محور جلو به یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه ۷ سرعته متکی است. همچنین تخمین زده می‌شود این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷٫۳ لیتر بنزین مصرف کند.

ونوسیا استار با امکاناتی مثل ترمز ABS، کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، هشدار تصادف از جلو، نمایشگر ۱۵.۶ اینچی مولتی مدیا، سیستم صوتی پایونیر با ۸ اسپیکر، سیستم تهویه خودکار ۳ نقطه‌ای، سانروف پانورامیک و گرمایش و ماساژ صندلی‌های جلو عرضه می‌شود. ضمن این‌ها از ایربگ‌های راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای برخوردار است.

ونوسیا D60 پلاس بنزینی

مکث موتور در نمایشگاه خودرو تهرانمکث موتور در نمایشگاه خودرو تهران

مکث موتور سدان D60 پلاس بنزینی از برند ونوسیا هم به ایران می‌آورد و به‌تازگی آن را در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۲ به نمایش گذاشته است؛ البته این خودروساز بخش خصوصی همچنین از ونوسیا D60 پلاس برقی در نمایشگاه تحول صنعت خودرو ۱۴۰۲ رونمایی کرده بود. همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، ونوسیا D60 پلاس بنزینی به در سامانه یکپارچه عرضه شده و رسماً ۱ میلیارد و ۵۰۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

سدان چینی ونوسیا دی ۶۰ پلاس بنزین‌سوز به یک موتور ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی مجهز است که می‌تواند ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. انتقال نیرو محرکه این پیشرانه بر عهده یک گیربکس سی‌وی‌تی قرار دارد و مصرف سوخت آن ۶٫۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیش‌بینی می‌شود.

از جمله امکانات ایمنی و کمک‌راننده این خودرو وارداتی مکث موتور می‌توان به ترمز ABS، کنترل پایداری، کنترل کشش، کروز کنترل، کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، ترمز پارک برقی به‌همراه اتوهلد و ۶ ایربگ اشاره کرد. مجموعه امکانات و آپشن های رفاهی این محصول هم شامل سانروف، نمایشگر مرکزی مولتی مدیا، صفحه آمپر ترکیبیِ دیجیتال و آنالوگ، تنظیم برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی جلو و تهویه خودکار می‌شود.

ونوسیا وی آنلاین هیبریدی

مکث موتور در نمایشگاه خودرو تهران ونوسیا وی آنلاینمکث موتور در نمایشگاه خودرو تهران ونوسیا وی آنلاین

یکی دیگر از خودروهای وارداتی مکث موتور از برند ونوسیا، وی آنلاین پلاگین هیبرید DD-i است که در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۲ هم حاضر شده بود. پیش از این در نمایشگاه تحول صنعت خودرو از نزدیک با نمای بیرونی و فضای داخلی این کراس اوور آشنا شده بودیم و حالا فرصتی دوباره برای مشاهده آن از زوایای مختلف فراهم شده است.

این خودرو همان‌طور که از نامش بر می‌آید، پیشرانه‌ای پلاگین هیبرید متشکل از یک موتور بنزین‌سوز ۱٫۵ لیتری توربوشارژ و یک موتور الکتریکی دارد. موتور بنزینی مذکور که از فناوری پاشش مستقیم سوخت بهره می‌برد، می‌تواند ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. موتور الکتریکی قابلیت تولید قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر را دارد. نیرو تولیدی توسط این پیشرانه پلاگین هیبرید نهایتاً به چرخ‌های جلو هدایت می‌شود. تامین انرژی این کراس اوور پلاگین هیبرید را هم باتری ۱۸.۴ کیلووات ساعتی انجام می‌دهد که با اتکا به آن باید بتوان مسافت ۱۱۰ کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی طی کرد.

ونوسیا V-Online پلاگین هیبرید علاوه بر امکاناتی مثل ترمز ضد قفل، کنترل پایداری، انواع ایربگ (راننده، شاگرد، جانبی و پرده‌ای) و تهویه خودکار، از یک نمایشگر دوگانه ۲۴ اینچی برخوردار است. این نمایشگر که نصف داشبورد را در بر می‌گیرد، هم کنترل سیستم اطلاعات و سرگرمی را برای راننده ممکن می‌کند و هم اطلاعات ضروری را به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتال برای راننده به نمایش در می‌آورد.

کلوت برقی مکث موتور در نمایشگاه اتومبیل تهران ۱۴۰۲

کلوت برقی در اتو اکسپو تهرانکلوت برقی در اتو اکسپو تهران

گذشته از محصولات برند ونوسیا، مکث موتور برای پیکاپ‌بازها هم تدارکات دیده بود و نسخه برقی کلوت را در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۲ نمایش داد. کلوت برقی در واقع یک کانسپت به حساب می‌آید که مثل بقیه محصولات این خودروساز در اتو اکسپو تهران امسال، پیش‌تر به نمایشگاه تحول صنعت خودرو حضور آمده بود.

کلوت الکتریکی برای تامین قوای محرکه خود یک موتور الکتریکی سنکرون مغناطیس دائمی را به کار می‌گیرد که توان تولید قدرت ۱۷۵ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر را دارد. این پیکاپ سیستم محرکه دیفرانسیل عقب یا محور عقب (RWD) دارد و نیرو محرکه تولیدی توسط موتور الکتریکی آن راهی چرخ‌های عقب می‌شود. یک باتری لیتیوم فسفات ۶۵ کیلووات ساعتی هم عهده‌دار تامین انرژی کلوت الکتریکی است که شعاع حرکتی ۳۰۰ کیلومتری با یک بار شارژ را ممکن می‌کند و شارژ آن از ۲۰ تا ۸۰ درصد در حالت DC کمتر از ۴۰ دقیقه زمان می‌برد.

مجموعه امکانات رفاهی و ایمنی کلوت برقی مکث موتور متشکل از ترمز BAS، توزیع الکترونیکی نیرو ترمز، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، نمایشگر لمسی مرکزی مولتی مدیا، صفحه آمپر دیجیتال، تهویه خودکار و روکش تمام چرمی صندلی‌ها و پنل‌های کابین است.

کلوت آفرودی

کلوت آفرودی مکث موتور در نمایشگاه خودرو تهرانکلوت آفرودی مکث موتور در نمایشگاه خودرو تهران

نهایتاً نسخه آفرودی کلوت مکث موتور به نمایشگاه خودرو تهران یا اتو اکسپو تهران امسال راه پیدا کرد تا علاقه‌مندان به دنیای آفرود در این بین بی‌نصیب نمانند.

کلوت آفرودی تجهیزات جدید متعددی دارد که گارد سپر عقب و جلو، باربند، لایت بار، رکاب و پروژکتور فقط بخشی از آن‌ها هستند. یک وینچ که پای ثابت آفرود در مسیرهای جنگلی است زیر سپر جلو این پیکاپ به چشم می‌خورد و تایرهای MT از برند کره‌ای هانکوک برای آن در نظر گرفته شده است. در اتاق بار هم لاینر کف اتاق و بقیه تجهیزات آفرودی ضروری قرار گرفته‌اند. علاوه بر این‌ها کیت آیرون من (Ironman) در ناحیه جلو نسخه آفرودی کلوت به کار رفته است که افزایش استحکام و نرمی و بهبود سواری خودرو را به دنبال دارد.

پیشرانه این پیکاپ یک نمونه ۲٫۴ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ است که ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و با استفاده از گیربکس دستی ۶ سرعته، نیرو خود را روانه هر دو محور می‌کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها