از کدام تاریخی خودروهای داخلی مدل ۱۴۰۳ به بعد پلاک می‌شوند؟

فوریه 13, 2024 0 نظر 150

خودروهای صفر داخلی، یعنی خودروهایی که تا به این لحظه از کارخانه خارج نشده‌اند و هیچ‌گونه استفاده‌ای از آن‌ها نشده است، اغلب دارای پلاک مدل ۱۴۰۳ می‌شوند. از آنجایی که در ایران از تقویم شمسی استفاده می‌شود، تقویم شمسی از تقویم میلادی با حدود ۶۲۱ سال عقبتر است. بنابراین، مدل ۱۴۰۳ معادل حدوداً سال ۲۰۲۴ میلادی است.

بر اساس قوانین و مقررات حاکم، خودروهایی که تا تاریخ مذکور از کارخانه خارج می‌شوند، موظف به نصب پلاک مدل ۱۴۰۳ هستند. این مقررات در ایران برای مدل های خودروهای تولید داخلی لازم است. این امر باعث می‌شود که افراد اطمینان حاصل کنند که خودرویی که خریداری می‌کنند، مطابق با قوانین و ضوابط موجود است.

در نتیجه، از تاریخ مدل ۱۴۰۳ به بعد، همه خودروهای صفر داخلی با نصب پلاک مدل مذکور به بازار عرضه می‌شوند و افراد می‌توانند با آرامش و اطمینان خاطر خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

رئیس پلیس راهور به‌تازگی مشخص کرد که از چه تاریخی به بعد پلاک مدل ۱۴۰۳ برای خودروهای صفر کیلومتر تولید داخل صادر می‌شود.

بنا به آخرین اخبار خودرو داخل کشور، سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا (پلیس راهور) در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن مشخص کرد که خودروهای صفر کیلومتر تولید داخل از چه تاریخی به بعد رسماً به‌عنوان محصول مدل ۱۴۰۳ پلاک می‌شوند.

زمان صدور پلاک مدل سال جدید برای خودروهای داخلی

رئیس پلیس راهور در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد که هر سال جهت حمایت از مصرف‌کنندگان و همچنین تولیدکنندگان، محصولات تولیدی حدود یک یا دو ماه قبل از پایان سال به‌عنوان مدل سال بعدی در نظر گرفته می‌شوند.

به گفته سردار حسینی، خودروهایی که از ۲۳ بهمن به بعد تولید می‌شوند، به رسم هر سال به مدل ۱۴۰۳ پلاک و سند دریافت خواهند کرد.

همچنین بخوانید: آیا استانی شدن کارت های هوشمند سوخت حقیقت دارد؟ تمام خودروسازان داخلی موظف به تولید حداقل یک خودروی اقتصادی شدند ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو استارت خورد + لیست قیمت خودرو

خودرو داخلی خودروهای داخلی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها