تولید خودروهای داخلی در ماه گذشته متوقف شد، چرا؟

ژانویه 1, 2024 0 نظر 59

تولید خودروهای داخلی در ایران یکی از صنایع پر رشد و توسعه بوده است که موجب ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در کشور شده است. اما متأسفانه در ماه گذشته، تولید برخی از خودروهای داخلی متوقف شده است. این امر می‌تواند تأثیرات جدی بر صنعت خودروسازی و اقتصاد کشور داشته باشد.

یکی از خودروهایی که تولید آن متوقف شده است، مدل های برند ایران‌خودرو و سایپا اعم از سمند، تیبا ، پراید و رانا است. این موضوع می‌تواند به دلایل مختلفی مانند مشکلات مالی، کمبود قطعات یدکی یا مشکلات ناشی از تحریم‌های بین‌المللی مربوط باشد. این امر نشان دهنده مشکلات جدی و فشارهای اقتصادی در صنعت خودروسازی ایران است.

امید است که مسئولان صنعت خودروسازی ایران با یافتن راهکارهای مناسب، بتوانند این مشکلات را حل کرده و تولید خودروهای داخلی را دوباره به رونق بخشند. این امر نه تنها به توسعه اقتصاد کشور کمک می‌کند بلکه اشتغال و رونق کسب و کارهای مرتبط با صنعت خودروسازی را نیز تضمین می‌کند.

ایران خودرو و سایپا در آذر ماه تولید برخی از محصولات خود را متوقف کردند. در ادامه جزئیات توقف تولید خودروهای داخلی در ماه گذشته را مشاهده کنید.

بنا به جدیدترین اخبار خودرو داخل کشور، اخیراً آمار جدید تولید تجمیعی خودرو منتشر شد که میزان تولید محصولات مختلف و همچنین توقف تولید برخی از خودروهای داخلی در ماه گذشته را نشان می‌دهد.

توقف تولید برخی از خودروهای داخلی در آذر ماه

توقف تولید خودروهای داخلی ایران خودرو و سایپا

با استناد به آمار و ارقام منتشر شده، تولید محصولات متعددی از ایران خودرو در آبان ماه گذشته متوقف شد. این محصولات عبارت‌اند از ۲۰۶ تیپ ۲، پژو ۲۰۷ پانوراما، پژو ۴۰۵، پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز، سمند ال ایکس، سورن ال ایکس، دنا، رانا دستی، رانا اتوماتیک و پژو ۲۰۰۸٫ پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما و هایما ۸S توربو به‌ترتیب با ۳۹۰۱ و ۴۷۸۷ درصد، بیشترین رشد تولید را در آذر ماه نسبت به سال قبل بین محصولات ایران خودرو تجربه کرده‌اند.

آمار جدید تولید تجمیعی همچنین نشان می‌دهند که سایپا در آذر ماه اقدام به توقف تولید تیبا ۲، ساینا دستی و کوییک اتوماتیک کرد. در این بین، ساینا گازسوز (۲۳۲) و کوییک S به‌ترتیب ۴۱۲۹۴۳ و ۴۸۰۰ درصد افزایش در تولید داشته‌اند.

روی هم رفته طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۸۳۷ دستگاه خودرو سواری به تولید رسیده است. سال گذشته طی مدت مشابه ۷۶۱ هزار دستگاه تولید شده بود و حالا این افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته تلقی می‌شود. همچنین تولید خودروهای وانت در سال جاری به ۱۲۱ هزار دستگاه می‌رسد که نشان از افزایشی ۳۶ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل دارد.

ظرف ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲ هم بخش خصوصی موفق به تولید ۲۲۳ هزار دستگاه خودرو با رشد تقریباً ۶۹ درصدی شد. بخش خصوصی سال قبل مجموعاً ۱۳۲ هزار دستگاه خودرو تولید کرده بود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها