خودروهای امریکایی با موتور ۸ سیلند، ارزان ترین انتخاب ها: پول پراید، کرایسلر و کامارو

فوریه 15, 2024 0 نظر 29

ارزان ترین خودروهای آمریکایی با موتور ۸ سیلندر؛ پول پراید می‌دهند، کرایسلر و کامارو سوار می‌شوند

خودروهای با موتور ۸ سیلندر اغلب به عنوان خودروهای لوکس و پرقدرت شناخته می‌شوند، اما آیا ممکن است خودروهایی با این نوع موتور را به قیمتی ارزان تهیه کرد؟ به نظر می‌رسد که امکان پذیر است.
شرکت‌های خودروسازی آمریکایی مثل پول پراید، کرایسلر و کامارو خودروهایی را تولید کرده‌اند که همراه با موتور ۸ سیلندر قابل دسترسی هستند و در عین حال قیمت مناسبی دارند.

خودروهایی مانند پول پراید، که اغلب به عنوان یک خودروی روزمره شناخته می‌شود، اکنون با موتور ۸ سیلندر تولید می‌شود که به معنای این است که افراد می‌توانند تجربه رانندگی قدرتمندی را با قیمتی مناسب تجربه کنند. همچنین خودروهایی مانند کرایسلر و کامارو با قیمت‌های متوسط به مشتریان ارائه می‌شود که از دوستداران سرعت و قدرت و قصد دارند تجربه رانندگی هیجان انگیزی را داشته باشند.

با این اقدام شرکت‌های خودروسازی آمریکایی، ارائه خودروهای با موتور ۸ سیلندر به قیمت‌های قابل قبول، امکان پذیر شده است و این امر می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای افرادی با بودجه محدود باشد که همچنان به دنبال یک خودروی قدرتمند هستند.

۲۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۸

خودرو در کشور ما گران است وگرنه می‌توان با پول پراید در آمریکا کرایسلر و کامارو سوار شد. ارزان ترین خودروهای آمریکایی ۸ سیلندر کدامند؟

شاید باورتان نشود اما در کشورهای آمریکایی می‌توان با پول پراید و سایر خودروهای بی‌کیفیت داخلی، ماشین‌های ۸ سیلندر سوار شد و از رانندگی حقیقی لذت برد. پیشرانه V8 یکی از معتبرترین و موفق ترین پیکربندی‌های موتور است که از زمان آغاز به کار انرژی برخی از قدرتمندترین خودروهای بازار را تأمین می‌کند و صنعت خودروسازی آمریکا این موتور را به خاطر تاریخچه و سوابق موفقیت آمیزش تحسین می‌کند.

ارزان ترین خودروهای آمریکایی ۸ سیلندر

متاسفانه پیشرانه V8 در حال انقراض است و شرایط خوبی ندارد زیرا اغلب خودروسازان آمریکایی به جای آن از موتورهای V6 توربوشارژ و چهار سیلندر استفاده می‌کنند. امروزه اغلب خودروهای پرفورمنس با پیشرانه V8 برای خریداران، مقرون به صرفه و البته کمیاب یا بسیار گران هستند.

خوشبختانه بازار خودروهای دست دوم هنوز پابرجاست و تعداد زیادی از محصولات مجهز به این پیشرانه قوی در آنجا پیدا می‌شود. برخی از این خودروها کمتر از ده هزار دلار قیمت دارند. ماشین‌هایی که در این فهرست معرفی می‌شوند نه تنها مجهز به موتور قدرتمند V8 هستند بلکه گفته شده ۵۰۰ هزار مایل کارکرد مفید خواهند داشت. برای مثال می‌توان به موتور ۵٫۷ لیتری V8 کرایسلر اشاره کرد که یکی از بادوام ترین موتورهای آمریکایی است. در ادامه ده خودروی ارزان آمریکایی با پیشرانه V8 معرفی می‌شود:

۱۰٫ کرایسلر ۳۰۰ سی هِمی (Chrysler 300C Hemi 2005-2010)

ارزان ترین خودروهای آمریکایی 8 سیلندر - کرایسلر 300

  • شروع قیمت کارکرده: از ۵۰۴۹ دلار به بالا

کمپانی کرایسلر، سری ۳۰۰ را در سال ۲۰۰۵ میلادی به عنوان یک سدان چهار در و یک استیشن واگن معرفی کرد. مدل پایه این خودرو مجهز به یک پیشرانه V6 بود در حالی که نسخه بهتر آن که ۳۰۰C است، زیر کاپوتش یک موتور ۵٫۷ لیتری دارد. تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر باعث شد تا مصرف سوخت این خودرو بهینه تر از قبل شود.

کرایسلر ۳۰۰C یکی از بهترین خودروهای ارزان قیمت آمریکایی با موتور V8 است که مدل‌های پایه آن در بازار دست دوم فروشی تا ۵۰۰۰ دلار قیمت دارند. این در حالی است که می‌توانید مدل ۲۰۱۰ این خودرو را با قیمت ۷۲۰۰ دلار هم خریداری کنید. موتور این ماشین می‌تواند حداکثر ۳۴۰ الی ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ پوند فوت گشتاور تولید کند و نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته به محور جلو انتقال دهد. در سال ۲۰۰۹، کرایسلر سری ۳۰۰ شاهد افزایش ۲۰ اسب بخاری بود اما گشتاور آن بدون تغییر ماند.

۹٫ شورولت کامارو زد ۲۸ (Chevrolet Camaro Z28 1993-2002)

ارزان ترین خودروهای آمریکایی 8 سیلندر - شورولت کاماروارزان ترین خودروهای آمریکایی 8 سیلندر - شورولت کامارو

  • شروع قیمت کارکرده: از ۵۳۵۹ دلار به بالا

کامارو Z28 که از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۷ میلادی تولید می‌شد، نسخه پرفورمنس از چهارمین نسل کامارو به حساب می‌آید. بسیاری از کارشناسان خودرو معتقدند که این نسل بهترین نسلی است که تا به امروز ساخته شده و این موفقیت به این دلیل است که توانسته موستانگ‌ها و سایر خودروهای عضلانی و قدرتمند خیابان‌ها و درگ استریپ‌ها را تحت سلطه خود درآورد.

در کنار تمام مزایایی که شورولت کامارو زد ۲۸ دارد، قیمت آن باعث برتری اش شده است. قیمت نسخه جدید این خودرو ۱۵ هزار دلار بوده و می‌توان یک کامارو مجهز به پیشرانه ۳٫۴ لیتری V6 قوی را با چنین قیمتی خرید. در صورتی که تمایل دارید این ماشین را با پیشرانه V8 داشته باشید، ۳ هزار دلار باید به قیمت فوق بیفزایید. ارزش کامارو V8 مدل ۱۹۹۳ حدود ۵ هزار دلار و مدل ۱۹۹۷ حدود ۶۵۰۰ دلار خواهد بود.

پیشرانه ۵٫۷ لیتری OHV LT1 V8 که زیر کاپوت شورولت کامارو زد ۲۸ مدل ۱۹۹۳ میلادی قرار گرفته می‌تواند حدود ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۵ پوند فوت گشتاور تولید کند. به مدل ۱۹۹۷ این خودرو حدود ۱۰ اسب بخار اضافه شد و توانست ۲۸۵ اسب بخار قدرت تولید کند. این موتور به صورت استاندارد با یک گیربکس اتوماتیک عرضه شده اما یک جعبه دنده دستی ۶ سرعته برای آن به صورت سفارشی در دسترس است.

۸٫ فورد موستانگ جی تی (Ford Mustang GT 1994-1995)

ارزان ترین خودروهای آمریکایی 8 سیلندرارزان ترین خودروهای آمریکایی 8 سیلندر

  • شروع قیمت کارکرده: از ۵۸۲۸ دلار به بالا

سال ۱۹۹۴ میلادی سال مهمی برای موستانگ به شمار می‌رفت چرا که سی امین سالگرد این برند معروف بود و به همین خاطر نسل چهارم فورد جی تی را آغاز کرد. موستانگ سوار بر پلتفرم جدید SN-95 شد و طراحی جدیدی به خود گرفت و به لطف ساختار عضلانی‌اش رانندگی متفاوتی داشت.

امروزه موستانگ جی تی ۱۹۹۴-۱۹۰۵ یکی از مقرون به صرفه ترین خودروهای آمریکایی با پیشرانه V8 به شمار می‌رود و قیمت بازار کاکرده این خودرو حدود ۵ هزار و ۸۲۸ دلار است. فورد پیشرانه ۵ لیتری V8 را از موستانگ جی تی مدل ۱۹۹۳ میلادی عرضه کرد و سال ۱۹۹۵ آخرین سالی بود که از این پیشرانه استفاده کرد.

مدل‌های آینده موستانگ از موتور ماژولار ۴٫۶ لیتری بهره گرفتند. پیشرانه ۳۰۲ سی آی دی می‌تواند حداکثر ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ پوند فوت گشتاور تولید کند که برای شتاب گیری موستانگ جی تی از صفر به ۶۰ مایل در ساعت در حدود ۶٫۵ ثانیه و تکمیل یک چهارم مایل در حدود ۱۵ ثانیه کافی است.

۷٫ دوچ چارجر آر تی (Dodge Charger R/T 2006-2010)

ارزان ترین خودروهای آمریکایی 8 سیلندر - دوج چارجرارزان ترین خودروهای آمریکایی 8 سیلندر - دوج چارجر

  • شروع قیمت کارکرده: از ۶۶۰۱ دلار به بالا

گروه خودروسازی دوج بالاخره پس از ۱۹ سال وقفه، در سال ۲۰۰۵ میلادی مجددا نام چارجر را زنده کرد اما این بار آن را به سبک بدنه سدان فول سایز و بر اساس پلتفرم LX کرایسلر بازگرداند. این خودرو گر چه دو درب اضافی داشت و کمی از نسخه اصلی بلندتر به نظر می‌آمد اما طراحی جدیدی داشت و یادآور چارجر دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی بود.

در بازار کارکرده قیمت این خودرو از ۶۶۰۱ دلار آغاز می‌شود و این قیمت برای نسخه ۲۰۰۵ است در حالی که دوج چارجر آر تی ۲۰۱۰ حوالی ۸۵۵۴ دلار معامله می‌شود. مدل پایه با پیشرانه V6 عرضه شده اما مدلی که احتمالا به دنبال آن هستید با موتور ۵٫۷ لیتری V8 Hemi است. این موتور قادر است حداکثر ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ پوند فوت گشتاور تولید کند. در سال ۲۰۰۹ بود که پیشرانه تقویت شد و توانست ۳۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۹۵ پوند فوت گشتاور تولید کند.

۶٫ پونتیاک فایربرد ترنس ام (Pontiac Firebird Trans Am 1998-2002)

ارزان ترین خودروهای آمریکایی 8 سیلندرارزان ترین خودروهای آمریکایی 8 سیلندر

  • شروع قیمت کارکرده: از ۷۹۶۱ دلار به بالا

پونتیاک فایربرد در سال ۱۹۹۳ میلادی وارد چهارمین نسل خود شد. آخرین فیس لیفت این خودرو در سال ۱۹۹۸ بود و می‌توان گفت پونتیاک ۱۹۹۸-۲۰۰۲ بهترین نسخه تولید شده تا به امروز است. طراحی ظاهری این خودرو تهاجمی است و المان‌های جذابی دارد. ارزش فعلی این ماشین در حال حاضر بین ۷۹۶۱ تا ۱۱۹۱۸ دلار است و همین باعث شده آن تبدیل به یکی از بهترین خودروهای عضلانی V8 شود.

فایربرد ترنس ام مجهز به یک موتور ۵٫۷ لیتری LS1 V8 شده که پیش تر روی شورولت C5 دیده بودیم و می‌تواند حداکثر ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۳۳۵ پوند فوت گشتاور تولید کند. البته با کمی تقویت موتور حالا می‌توان انتظار داشت که پونتیاک حدود ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۵ پوند فوت گشتاور ارائه دهد. همچنین در سال ۲۰۰۱ به لطف میل بادامک و سیستم ورودی جدید کوروت Z06، پنج اسب بخار به قدرتش افزوده شد. نیروی محرکه نیز از طریق یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک یا ۶ سرعته دستی به محور جلو منتقل می‌شود.

۵٫ کادیلاک سی تی اس وی (Cadillac CTS-V 2004-2005)

ارزان ترین خودروهای آمریکایی 8 سیلندر - کادیلاک سی تی اس ویارزان ترین خودروهای آمریکایی 8 سیلندر - کادیلاک سی تی اس وی

  • شروع قیمت کارکرده: از ۱۰۹۹۴ دلار به بالا

سال ۲۰۰۳ شروع دوباره‌ای برای کادیلاک به حساب می‌آمد چرا که موفق شد بار دیگر به عرصه خودروهای پرفورمنس بازگردد. در سال ۲۰۰۴ این برند آمریکایی توانست CTS-V را رونمایی و عرضه کند. این سدان لوکس با کارایی بالا می‌توانست در برابر محصولاتی نظیر بی ام و ام ۵، آئودی اس ۶ و مرسدس بنز کلاس سی و ای قرار بگیرد.

کادیلاک CTS-V یکی از بهترین خودروهای مجهز به پیشرانه V8 است که آن را می‌توانید با قیمت مقرون به صرفه ۱۰۹۹۴ تا ۱۳۳۸۸ دلار تهیه کنید. (البته در بازار دست دوم فروشی) همچنین این ماشین با موتور ۵٫۷ لیتری قدرتمندی که زیر کاپوتش تعبیه شده می‌تواند ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۵ پوند فوت گشتاور تولید کند. نیروی محرکه ۴۰۰ اسب بخاری برای شتاب گیری اولیه ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت در ۴٫۶ ثانیه کافی به نظر می‌رسد.

۴٫ پونتیاک جی تی او (Pontiac GTO 2004-2006)

پونتیاک جی تی اوپونتیاک جی تی او

  • شروع قیمت کارکرده: از ۱۱۸۵۴ دلار به بالا

پونتیاک موفق شد در سال ۲۰۰۴ نام GTO را به عنوان نسخه آمریکایی هولدن موناروی استرالیایی احیا کند. متاسفانه جی تی او که دوباره متولد شده بود، حیات طولانی نداشت و خیلی زود بازنشسته شد و علت این بازنشستگی زودهنگام، بازاریابی ضعیف، قیمت‌های بالا و هزینه‌های حمل و نقل و صدور گواهینامه برای بازار ایالات متحده بود.

به هر حال گر چه عده‌ای گمان می‌کردند که پونتیاک GTO به مرور زمان دچار افزایش قیمت می‌شود اما این اتفاق نیفتاد و هم اکنون در بازار دست دوم می‌توان آن را با بودجه ۱۱ تا ۱۴ هزار دلاری خریداری کرد. مدل ۲۰۰۴ این ماشین تنها نسخه‌ای است که مجهز به پیشرانه ۵٫۷ لیتری LS1 V8 شده. پونتیاک در طول تولید سه ساله خود حدود ۴۰۸۰۸ دستگاه فروخت.

۳٫ فورد موستانگ ماخ ۱ (Ford Mustang Mach 1 2003-2004)

فورد موستانگ ماخفورد موستانگ ماخ

  • شروع قیمت کارکرده: از ۱۱۹۶۴ دلار به بالا

پس از داستان موفقیت بولیت ۲۰۰۱، فورد در سال ۲۰۰۳ میلادی یک نام نمادین دیگر برای آن برگزید که موستانگ ماخ ۱ است. این خودرو دارای نشانه‌ها و المان‌های قدیمی مانند اسپویلر مشکی عقب و سد هوای جلو و نوار مشکی در پنل‌های جانبی بود. نمونه‌های دست دوم موستانگ ماخ یک را می‌توانید هم اکنون با بودجه ۱۲ هزار دلاری بخرید در حالی که نسخه‌های جدیدتر تا ۱۵ هزار دلار قیمت گذاری می‌شوند.

برای تکمیل ظاهر تهاجمی و خشن این ماشین یک پیشرانه ۴٫۶ لیتری V8 برای آن در نظر گرفته شد که می‌تواند ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ پوند فوت گشتاور تولید کند. صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت این خودرو تنها در عرض ۵٫۶ ثانیه اتفاق می‌افتد. فورد این محصول جذاب را تنها برای یک سال تولید برنامه‌ریزی کرده بود اما به علت استقبال علاقه‌مندان تا یک سال دیگر تولیدش را تمدید کرد و در مجموع موفق به عرضه ۱۷ هزار دستگاه موستانگ ماخ ۱ شد.

۲٫ شورولت کوروت (Chevrolet Corvette 1997-2004)

ارزان ترین خودروهای آمریکایی 8 سیلندرارزان ترین خودروهای آمریکایی 8 سیلندر

  • شروع قیمت کارکرده: از ۱۳۰۹۷ دلار به بالا

شورولت کوروت سی ۵ یکی از مقرون به صرفه ترین خودروهای آمریکایی مجهز به پیشرانه V8 است که نمونه‌های اولیه آن امروزه با قیمت ۱۳ هزار دلار خرید و فروش می‌شود. این خودرو در سال ۱۹۹۷ میلادی با طراحی جدید از نسل قبلی که C4 بود، عرضه شد. طراحی زیبا با منحنی‌های جذاب و چهره عضلانی از جمله المان‌های طراحی این خودرو است. مهمترین پیشرفت کوروت نسبت به قبل، سبک تر و متعادل تر شدن آن است.

زیر کاپوت این شورولت آمریکایی یک پیشرانه ۵٫۷ لیتری کوچک LS1 V8 تعبیه شده که می‌تواند حداکثر ۳۴۵ اسب بخار قدرت تولید کند. این موتور چندی بعد ارتقا یافت و ۵ اسب بخار به قدرتش اضافه شد.

۱٫ دوج چلنجر آر تی (Dodge Chalenger R/T 2009-2010)

ارزان ترین خودروهای آمریکایی 8 سیلندر - دوج چلنجرارزان ترین خودروهای آمریکایی 8 سیلندر - دوج چلنجر

  • شروع قیمت کارکرده: از ۱۳۷۳۷ دلار به بالا

دوج چلنجر پس از وقفه‌ای که حدود سه دهه به طول انجامید، بالاخره در سال ۲۰۰۸ به عنوان یک مدل جدید بازگشت. این خودروی جذاب طراحی ظاهری کاملا جدیدی داشت. در سال ۲۰۰۹، دوج خط تولید خودش را گسترش داد و سه تریم خودروی R/T، SE و SRT8 تولید کرد.

مدل آر تی به عنوان سطح متوسط این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۵٫۷ لیتری V8 شده که می‌تواند با گیربکس اتوماتیک خود حدود ۳۷۲ اسب بخار قدرت و ۴۰۱ پوند فوت گشتاور تولید کند. دوج ادعا می‌کند که چلنجر آر تی می‌تواند تنها در عرض ۵٫۵ ثانیه از سکون مطلق به ۶۰ مایل در ساعت برسد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها