جوایز گلدن گلوب به برندگان اوپنهایمر و نولان تعلق گرفت!

ژانویه 8, 2024 0 نظر 26

در شب گذشته، مراسم جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۴ برگزار شد و برخی از بزرگترین فیلم‌ها و سریال‌ها از جوایز برخوردار شدند. فیلم‌های مانند «اوپنهایمر»، «بیچارگان»، «باربی» و «اناتومی یک سقوط» از جمله آثاری بودند که جایزه‌های مختلفی را به دست آوردند. علاوه بر این، بازیگران معروفی مانند لیلی گلدستون، پل جیاماتی، و اِما استون نیز از جایزه‌های مختلفی برخوردار شدند.
همچنین، فیلم «باربی» جایزه بهترین عملکرد سینمایی در باکس آفیس را از آن خود کرد. اما امسال، جوایز گلدن گلوب در دسته‌بندی‌های جدیدی نیز اهدا شدند، از جمله بهترین عملکرد در کمدی سولو در تلویزیون و بهترین سریال تلویزیونی درام و موزیکال یا کمدی. این مراسم همچنین شاهد اهدای جوایز به فیلم‌های زبان غیر انگلیسی و فیلم‌های انیمیشن بود. در مجموع، جایزه‌های گلدن گلوب ۲۰۲۴ به برندگان مختلف تعلق گرفت و تولیدات متنوع سینمایی و تلویزیونی از جوایز برخوردار شدند.

۹:۳۳فانشو: شب گذشته جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۴ به برگزیدگان رشته‌های مختلف اهدا شد. فیلم‌های «اوپنهایمر»، «بیچارگان»، «باربی» و «اناتومی یک سقوط» از جمله آثاری بودند که توانستند چندین جایزه را به دست آوردند.به گزارش بانی‌فیلم به نقل از هالیوود ریپورتر، «اوپنهایمر» جایزه بهترین فیلم سینمایی درام را دریافت کرد و کریستوفر نولان هم جایزه کارگردانی را برای این فیلم به دست آورد.«بیچارگان» جایزه بهترین فیلم سینمایی موزیکال و کمدی را به دست آورد.«اناتومی یک سقوط» جایزه بهترین فیلم سینمایی غیرانگلیسی را دریافت کرد.«پسر و مرغ ماهی‌خوار» هم جایزه بهترین فیلم انیمیشن را گرفت.در بخش تولیدات نلویزیونی، سریال «وراثت» بهترین سریال درام را به دست آورد، در حالی که «خرس» جایزه بهترین سریال تلویزیونی موزیکال یا کمدی را به دست آورد.

لیلی گلدستون، پل جیاماتی، اِما استون، رابرت داونی جونیور، جرمی آلن وایت، داوین جوی رندولف، آیو اِدِبیری، کیران کالکین، آلی وانگ، استیون یون و متیو مک‌فدین ابازیگرانی بودند که توانستند از این دوره گلدن گلوب جایزه خود را بگیرند.بیلی ایلیش اوکانل و فینیاس اوکانل جایزه بهترین آهنگ را به دست آوردند.امسال، جوایز گلوب در دسته‌بندی‌های جدیدی را در اهدای جوایز خود در پیش گرفت.بر همین اساس فیلم «باربی» جایزه بهترین عملکرد سینمایی در باکس آفیس را کسب کرد که در این دسته هشت نامزد از فیلم‌هایی که “درآمد کلی‌شان از گیشه ۱۵۰ میلیون دلار و ۱۰۰میلیون دلار از باکس آفیس سینماهای داخل آمریکا داشتند و یا یا بازدید در فضای مجازی از سوی منابع قابل اعتماد صنعت تأیید شده بودند، مورد انتخاب قرار گرفتند، جایزه بهترین عملکرد در کمدی سولو در تلویزیون شش کمدین نامزد شده را شامل می‌شد که “نمایش‌های کمدی سنتی با زمان حداقل ۳۰دقیقه‌ای، به جز نقش در سریال‌های تلویزیونی، مینی سریال‌ها، مجموعه‌های مختلف یا فیلم‌های ساخته شده برای تلویزیون” را در “یک پلتفرم رسمی ارائه داده بودند به «ریکی جرویس: آرماگدون» رسید.

فهرست برندگان گلدن گلوب۲۰۲۴ عبارتند از:
*بهترین فیلم سینمایی – درام«اوپنهایمر» (یونیورسال)
*بهترین فیلم سینمایی – موزیکال یا کمدی«بیچارگان» (شرکت Searchlight Pictures)
*بهترین فیلم سینمایی – انیمیشن«پسر و مرغ ماهی‌خوار»
*جایزه دستاورد سینمایی و باکس آفیس«باربی» (شرکت وارنر برادرز پیکچرز)
*بهترین فیلم سینمایی – زبان غیر انگلیسی«آناتومی یک سقوط» فرانسه (نئون)
*بهترین بازیگر مرد در فیلم دراشویلین مورفی برای بازی در «اوپنهایمر»
*بهترین بازیگر زن در فیلم دراملیلی گلادستون، «قاتلان ماه گل»
*بهترین بازی توسط یک بازیگر زن در فیلم – موزیکال یا کمدیاما استون برای بازی در «بیچارگان»
*بهترین بازی توسط یک بازیگر مرد در فیلم – موزیکال یا کمدیپل جیاماتی برای بازی در فیلم «نگهبانان»
*بهترین بازیگر مرد در نقش مکمل در فیلم سینماییرابرت داونی جونیور برای بازی در «اوپنهایمر»
*بهترین بازیگر زن در نقش مکمل در فیلم سینماییسالتبرن داواین جوی راندولف برای بازی در فیلم «نگهبانان»
*بهترین کارگردان فیلم سینماییکریستوفر نولان برای فیلم «اوپنهایمر»
*بهترین فیلمنامه سینماییجاستین تریت و آرتور هراری برای نگارش فیلمنامه «آناتومی یک سقوط»
*بهترین آهنگ فیلم سینماییآهنگ “من برای چه ساخته شده ام؟” موسیقی و اشعار بیلی آیلیش اوکانل، فینیاس اوکانل برای فیلم سینمایی «باربی»
*بهترین موسیقی متن فیلم سینماییلودویگ گورانسون برای ساخت موسیقی «اوپنهایمر»
*بهترین سریال تلویزیونی – درامسریال «وراثت» (HBO/Max)
*بهترین سریال تلویزیونی (موزیکال یا کمدی)«خرس» (FX)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها