تحول سریع فروش ۷ خودرو چینی در بازار ایران

دسامبر 28, 2023 0 نظر 30

خودروهای چینی در بازار ایران به دلیل قیمت مناسب و امکانات متنوع به شدت مورد توجه قرار گرفته‌اند. اخیراً ۷ مدل چینی از جمله براند‌های بسیار محبوبی نظیر Chery، Lifan و Geely با سرعت بالا وارد بازار ایران شده‌اند.

این خودروها از لحاظ ظاهری و فنی مشخصات ویژه‌ای دارند که طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کرده‌اند. عملکرد مناسب، ایمنی بالا، طراحی مدرن و مصرف اقتصادی سوخت از ویژگی‌های این خودروهاست که باعث شده است تا با استقبال بسیاری از مشتریان ایرانی مواجه شوند.

با وجود رقابت شدید در بازار خودرو، این مدل‌های چینی با قیمت مناسب، امکانات متنوع و کیفیت قابل قبول توانسته‌اند محبوبیت خود را افزایش دهند. به عنوان یک گزینه جذاب برای خریداران، این ۷ مدل خودرو چینی به سرعت در بازار ایران معامله می‌شوند و احتمالاً این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

۰۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۳

اگر می‌خواهید یک خودرو چینی تهیه کنید، اما با بازار فروش این محصولات در داخل کشور آشنایی ندارید، ما در اینجا خوش فروش ترین خودروهای چینی بازار ایران را به شما معرفی می‌کنیم.

خودروهای چینی موجود در بازار ایران همواره مورد انتقادهای شدید قرار می‌گیرند و همین موضوع سبب شده تا متقاضیان توجه بیشتری به محصولات کارکرده کره‌ای و ژاپنی داشته باشند؛ اما در این بین خودروهای چینی هم وجود دارند که توانسته‌اند رضایت خریداران را جلب کنند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز قصد داریم خوش فروش ترین خودروهای چینی بازار ایران را به شما معرفی کنیم.

فضای انتقادی موجود در بازار ایران نسبت به خودروهای چینی سبب شده تا متقاضیان این خودروها نسبت به خرید خود دودل شوند و با وسواس بیشتری انتخاب خود را انجام دهند. اما برخی از محصولات مونتاژی چینی وجود دارند که توانسته‌اند از این فضای انتقادی جان سالم به در ببرند و فروش موفقیت‌آمیزی را تجربه کنند. اکنون ۷ خودرو چینی که به سرعت در بازار ایران معامله می‌شوند را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

هفت خودرو چینی خوش فروش در بازار ایران

تلاش‌های چینی‌ها برای عرض اندام در بازارهای اروپایی و آمریکایی به‌دلیل حضور قدرت‌های صنعت اتومبیل‌سازی، چندان موفقیت‌آمیز نبوده و با وجود هزینه‌های گزاف برای تبلیغات محصولات چینی، تنها ۲ تا ۵ درصد سهم فروش بازار خودرو در این قاره‌ها به خودروهای چینی تلعق دارد. اما در کشور‌هایی با اقتصاد ضعیف‌تر مانند کشورهای آفریقایی، آسیایی و به‌خصوص خاورمیانه، چینی‌ها در حال فتح بازار هستند. به‌عنوان مثال در کشور ما چینی‌ها در سال ۹۳ تنها ۱۰ درصد بازار را در اختیار داشتند، اما این آمار در سال ۱۴۰۲ به ۲۲ درصد افزایش پیدا کرده است. از سوی دیگر تمامی خودروهایی که در داخل کشور مونتاژ می‌شوند چینی هستند.

ما با رصد بازار خرید و فروش خودروهای چینی سعی کردیم خوش‌ فروش ترین خودرو چینی بازار ایران را شناسایی کنیم که در بین تعداد زیاد این خودرو‌ها در نهایت ۷ خودرو محبوب بازار ایران انتخاب شدند؛ خودروهایی که اگر قصد خرید و فروش آن‌ها را دارید به‌راحتی و با خیال راحت می‌توانید به بنگاه‌ها یا پلتفرم‌های آنلاین مراجعه و در زمان کمی خواسته خود را برآورده کنید.

نام خودروکمپانی تولیدکننده چینیکمپانی مونتاژ کننده ایرانی
آریزو ۵ توربو (Arrizo 5)چریمدیران خودرو
تیگو ۷ پرو (Tiggo 7 Pro)چریمدیران خودرو
جک اس ۵ (JAC S5)جککرمان موتور
هایما اس ۷ توربو (Haima S7)هایما اتومبیل زیرمجموعه فاو (FAW)ایران خودرو
فیدلیتی پرایم گیربکس جدیدجتور (Jetour) زیرمجموعه چریبهمن موتور
هایما اس ۵ گیربکس ۶ سرعته (Haima S5)هایما اتومبیل زیرمجموعه فاو (FAW)ایران خودرو
ایکس ۲۲ پرو اتومات (X22 Pro)چریمدیران خودرو

همانطور که مشاهده می‌کنید محصولات هایما و چری بیشترین محبوبیت را در بین مردم ایران دارند. محصولات شرکت چری تقریبا باکیفیت‌ترین خودروهای مونتاژی بازار هستند و در آن سو محصولات شرکت هایما به‌دلیل بازار خوب قطعات یدکی و سازگاری بالا با بنزین کیفیت پایین ایران، توانسته‌اند به بازار فروش خوبی دست پیدا کنند.

برای داشتن بهترین انتخاب، در ادامه هر یک از این محصولات را بررسی می‌کنیم.

ام وی ام ایکس ۲۲ پرو اتوماتیک

ام وی ام ایکس 22 پرو اتوماتیک

ایکس ۲۲ پرو شرکت چری، یکی از ارزان‌ترین خودروهای چینی بازار ایران است. این خودرو اختلاف قیمت زیادی در مقایسه با محصولاتی نظیر تارا اتومات ندارد، اما از کیفیت به‌مراتب بالاتری بهره می‌برد. مهم‌ترین نقطه ضعف ایکس ۲۲ پرو را می‌توان پیشرانه ضعیف آن دانست. این خودرو از لحاظ مشخصات فنی دارای یک موتور با حداکثر قدرت ۱۰۲ اسب بخار است که توانایی تولید گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌‌متر را دارد.

طراحی نمای جلویی این خودرو به‌دلیل بهره‌گیری از جلوپنجره لانه زنبوری طرح جدید، شباهت زیادی به خودروهای لوکس بازار پیدا کرده است که یک ویژگی مثبت برای این محصول خوش‌قیمت به‌حساب ‌می‌آید.

ام وی ام ایکس 22 پرو اتوماتیکام وی ام ایکس 22 پرو اتوماتیک

ایکس ۲۲ پرو اتومات به نسبت ایکس ۲۲ معمولی در بخش گیربگس دچار تغییرات اساسی شده است. محصول جدید چری از یک جعبه دنده ۹ سرعته CVT به‌جای گیربکس ۴ سرعته استفاده می‌کند که نتیجه آن کاهش تاخیر و تجربه رانندگی نرم‌تر است.

جدول امکانات ایکس ۲۲ پرو

کیسه هوا۲ کیسه هوا برای سرنشینان جلو
سیستم صوتینمایشگر ۹ اینچی، Android Mirror Link، تعداد ۴ بلندگو در داخل کابین، بلوتوث، مسیریاب
ترمز و پایداریESP – ABS – EBD – EBA – HAC – HDC
دیگر امکاناترینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی، دوربین عقب، سنسور پارک عقب، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها TPMS، کروز کنترل، سنسور باران، سنسور نور، روکش چرمی صندلی‌ها دو رنگ، فرمان برقی دی‌کات، روکش چرمی فرمان، سانروف، گرم‌کن آینه‌های کناری

مهم‌ترین دلایل فروش بالای ایکس ۲۲ پرو:

  • مصرف سوخت مناسب
  • قیمت مناسب و اقتصادی به نسبت رقبا (حتی ارزش هزینه بیشتر به نسبت برخی خودروهای داخلی را دارد.)
  • طراحی مدرن به‌خصوص در قسمت جلوپنجره
  • قطعات فنی و بدنه و مکانیک ماهر در دسترس
  • نمایندگی‌های گسترده مدیران خودرو در سطح کشور
  • امکانات رفاهی مناسب
  • شرایط فروش مناسب مدیران خودرو

ایکس ۲۲ پرو در مقایسه با ایکس ۲۲ انتخاب بهتری محسوب می‌شود و نسبت به هزینه‌ بیشتری که برای آن پرداخت می‌کنید حس بهتری به شما القا می‌کند.

هایما اس ۵ گیربکس ۶ سرعته

هایما اس 5هایما اس 5

دو نسل از هایما اس ۵ توسط ایران خودرو مونتاژ و راهی بازار شده است. در نسل اول که سال ۱۳۹۷ راهی بازار شد، مردم از شتاب‌گیری ضعیف این محصول گلایه می‌کردند که علت آن استفاده از گیربکس اتومات CVT بود. ایران خودرو با دریافتن این موضوع برای نسل دوم هایما اس ۵ از گیربکس ۶ سرعته AT استفاده کرد. تغییرات اعمال شده در نسل دوم به‌طرز چششویری مشکلات شتاب‌گیری خودرو را برطرف کرد. یکی دیگر از مزیت‌های هایما اس ۵ سطح ایمنی بالای این خودرو است.

جدول مشخصات هایما اس ۵ گیربکس ۶ سرعته AT

کشور سازندهچین
حجم موتور۱۵۰۰ سی سی توربو
قدرت موتور۱۶۱ اسب بخار
گشتاور۲۲۳ نیوتن‌متر
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت۱۱ ثانیه
حداکثر سرعت۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس۶ دنده اتوماتیک
دیفرانسیلجلو
کلاس بدنهکراس اوور
فاصله محوری۲۶۳۰ میلی‌متر
وزن خودرو۱۴۳۵ کیلوگرم
حجم باک۶۰ لیتر
امکانات ایمنیکیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کیسه‌ هوای جانبی و پرده‌ای (مجموعا ۶ عدد)، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز (EBD)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA، سیستم کنترل کشش TCS
امکانات و آپشن‌هامحافظ فرمان و صندلی‌ها از جنس چرم، صندلی راننده ۶ حالته برقی و صندلی شاگرد ۴ حالته برقی، سانروف برقی، سیستم تهویه اتوماتیک، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، آینه‌های جانبی برقی تاشونده راهنمادار، صفحه نمایش ۷ اینچی مالتی‌مدیا با GPS و پورت USB و SD، سنسور نمایش فشار باد لاستیک، دوربین ۳۶۰ درجه

مهم‌ترین دلایل فروش بالای هایما اس ۵ گیربکس ۶ سرعته:

  • ایمنی مطلوب به‌دلیل بهره‌گیری از ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای
  • امکانات رفاهی قابل قبول به‌خصوص وجود دوربین ۳۷۰ درجه با کیفیت مناسب
  • شتاب بالا به‌دلیل استفاده از گیربکس ۶ سرعته AT
  • خدمات پس از فروش مناسب
  • قطعات فنی و بدنه و مکانیک ماهر در دسترس (خودروهای هایما تقریبا به‌صورت ۱۰۰ درصدی در ایران مونتاژ می‌شوند و برای تامین قطعات نیازی به سفارش‌گیری از چین نخواهید داشت)
  • سیستم تعلیق مناسب
  • قیمت قابل قبول در مقایسه با رقبا

فیدلیتی پرایم گیربکس جدید (فیدلیتی نیو پرایم)

فیدلیتی پرایمفیدلیتی پرایم

در بین مونتاژ کنندگان داخلی، گروه بهمن موتور نیز توانسته با خودرو چینی فیدلیتی پرایم گیربکس جدید، رضایت متقاضیان را در بازار ایران به‌دست آورد و این خودرو به یکی از خوش فروش ترین خودروهای چینی بازار تبدیل شود. در نسخه‌های اولیه مونتاژ شده این خودرو، رانندگان از عملکرد ضعیف کلاچ و وجود گیر و نقص‌هایی در فرآیند کلاچ‌گیری گلایه می‌کردند. بهمن موتور نیز با توجه به فروش موفق این خودرو در بازار برای حفظ توان رقابتی این محصول با همکاری شرکت چینی جتور توانست این مشکل را برطرف سازد و نهایتا در سال ۱۴۰۲ نسخه فیدلیتی پرایم گیربکس جدید را روانه بازار کند. گیربکس دو کلاچه نصب شده روی این ماشین هم‌اکنون یکی از بهترین گیربکس‌های به‌کار رفته روی خودروهای چینی مونتاژ شده در داخل کشور محسوب می‌شود.

از سوی دیگر یک ویژگی متمایز کننده دیگر برای فیدلیتی پرایم وجود دارد که آن ظرفیت ۷ نفری آن است. فیدلیتی پرایم ارزان‌ترین خودرو چینی بازار ایران با قابلیت حمل ۷ سرنشین است. پیشرانه این خودرو چینی به فناوری توربوشارژ مجهز شده که توانایی تولید قدرت ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر را دارد. فیدلیتی پرایم گیربکس جدید با نام فیدلیتی نیو پرایم نیز شناخته می‌شود.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی فیدلیتی پرایم گیربکس جدید:

فیدلیتی پرایم جدید به امکاناتی مانند صندلی‌های برقی جلو با قابلیت تنظیم در ۶ جهت، گرم‌کن صندلی‌های جلو، فرمان برقی، سقف پانوراما، درب صندوق عقب برقی، استارت دکمه‌ای، تهویه الکتریکی دستی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، سامانه DOW، نورپردازی کابین، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه (کیفیت این دوربین چندان رضایت‌بخش نیست)، سنسور پارک جلو و عقب، تنظیم دستی صندلی‌های عقب، کروز کنترل، رادار خط‌خوان، رادار نقطه کور، فناوری LED چراغ‌ها، کول‌باکس ادغام شده با کنسول میانی خودرو، سنسور نور، سنسور باران، دوربین ثبت وقایع، رینگ آلومینیومی ۲۰ اینچی، سنسور پایش باد تایرها، شیشه‌های عقب دودی، تنظیم حالت رانندگی، دسته دنده الکتریکی، چهار کیسه هوا، تریم داخلی چرم مصنوعی، دریچه تهویه ردیف دوم و… مجهز شده است.

مهم‌ترین دلایل فروش بالای فیدلیتی نیو پرایم:

  • کابین جادار با ظرفیت ۷ نفر
  • امکانات رفاهی و ایمنی کامل
  • خدمات پس از فروش مناسب
  • کیفیت بالای قطعات فنی و رنگ بدنه
  • در دسترس بودن مکانیک‌های آشنا با نوع پیشرانه
  • طراحی نسبتا زیبا با بدنه بزرگ
  • قیمت قابل قبول به‌نسبت رقبا
  • بهبود عملکرد در نسخه گیربکس جدید

هایما S7 توربو

هایما اس 7 توربوهایما اس 7 توربو

نمی‌توان یک لیست از خوش فروش ترین خودروهای چینی بازار ایران تهیه کرد، اما نام خودرو پرآوازه هایما S7 توربو را در آن نبرد. این کراس اوور چینی توسط ایران خودرو با درصد مونتاژ بالایی تولید و راهی بازار می‌شود. به همین دلیل از لحاظ دسترسی به لوازم و قطعات مصرفی و همچنین پیدا کردن مکانیک‌های ماهر، هیچ نگرانی وجود ندارد و با خاطری آسوده می‌توانید به خرید این خودرو فکر کنید.

طراحی ظاهری این خودرو به چندین سال قبل برمی‌گردد و المان‌های جذاب طراحی‌ امروزی در آن دیده نمی‌شود. وجود خطوط ساده، اما درشت به هایما اس۷ توربو ظاهری یقور بخشیده که تا حد معقولی حس قدرت را منتقل می‌کند؛ به همین دلیل افراد میانسال بیشتر جذب این خودرو می‌شوند.

در نسخه‌های اولیه هایما اس ۷ از یک موتور تنفس طبیعی استفاده می‌شد که چندان توانایی کشیدن این ماشین بزرگ جثه را نداشت و در شتاب‌گیری، کشش سربالایی و رانندگی‌های شهری، عملکرد رضایت‌بخشی از خود نشان نمی‌داد؛ همین موضوع سبب شد تا ایران خودرو فناوری توربوشارژ را به پیشرانه این خودرو اضافه کند. پیشرانه هایما اس ۷ توربو توانایی تولید قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر را دارد.

قدرت پیشرانه با اضافه شدن فناوری توربوشارژ به‌راحتی جوابگوی نیازهای ماشین شده است؛ اما نمی‌توان از مصرف سوخت بالای این موتور چشم‌پوشی کرد. پیشرانه هایما اس ۷ در هر ۱۰۰ کیلومتر به‌صورت ترکیبی ۹٫۶ لیتر بنزین می‌سوزاند.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی هایما S7 توربو:

هایما S7 توربو به ۴ کیسه هوا، ترمز ۴ چرخ دیسک به‌همراه سیستم‌های ABS و EBD، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA ،ESP و TCS، آینه‌های برقی مجهز به گرم‌کن، آینه وسط با قابلیت نمایش فاصله تا مانع عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی راننده برقی در ۸ جهت، صندلی راننده مجهز به گرم‌کن، صندلی شاگرد با تنظیم دستی در ۴ جهت، سیستم صوتی مجهز به ۶ اسپیکر، سنسور نور، سنسور باران، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، سانروف، ورود بدون کلید و…مجهز شده است.

مهم‌ترین دلایل فروش بالای هایما S7 توربو:

  • شتاب‌گیری مناسب با توجه به استفاده از توربوشارژر
  • امکانات رفاهی و ایمنی باکیفیت
  • خدمات پس از فروش مناسب به‌دلیل گسترده بودن نمایندگی‌های ایران خودرو
  • کیفیت سواری مطلوب
  • قطعات فنی و بدنه و مکانیک ماهر در دسترس
  • قیمت قابل قبول به نسبت رقبا
  • فضای کابین و صندوق جادار

جک اس ۵

جک اس 5جک اس 5

جک اس ۵ یکی از قدیمی‌ترین محصولات چینی بازار ایران است که به مقبولیت زیادی در جامعه دست یافته است. کرمان موتور جک اس ۵ را به‌عنوان گل سرسبد محصولات خود هنوز هم در خط تولید حفظ کرده است. نسل اول جک اس ۵ در سال ۱۳۹۳ روانه بازار شد که با توجه به امکانات و کیفیت ساختش، خودروی عجیبی محسوب می‌شد. این خودرو به مرور توانست شایستگی‌های خود را به اثبات برساند؛ به‌گونه‌ای که امروزه با وجود تنوع نسبتا بالای خودروهای چینی مونتاژی در ایران، توانسته بازار فروش خود را حفظ کند! خودرویی که طراحی آن به ۱۰ سال گذشته باز می‌گردد.

از منظر طراحی ظاهری نکته چشم‌گیری در خصوص جک اس ۵ وجود ندارد که بخواهیم از آن تعریف کنیم. از سوی مقابل هم این طراحی هنوز آنقدر کهنه نشده که بخواهیم انگشت انتقاد را به سوی آن بگیریم.

نسل اول مونتاژ شده این خودرو دارای گیربکس دستی بود، اما به سرعت نسخه اتومات آن نیز راهی بازار شد. در نسل سوم که از سال ۱۴۰۰ مونتاژ شد ظاهر این خودرو دچار تغییراتی شد تا نمای کهنه و قدیمی خود را مقداری بهبود ببخشد. جک اس ۵ مدل ۱۴۰۰ به بعد دارای یک پیشرانه با قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۶۵ نیوتن‌متر است که کاملا جوابگوی ابعاد و وزن ماشین خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های مثبت این محصول جک، امکانات رفاهی بسیار خوبش در مقایسه با رقبا است.

امکانات ایمنی و رفاهی جک اس ۵:

شرکت جک برای کراس اوور S5 چهار کیسه هوا در نظر گرفته است که شامل کیسه‌‌های هوا‌ی جانبی نیز می‌شود. علاوه بر این، برای این‌که بتوانید راحت‌تر خودروی خود را پارک کنید، سنسور پارک جلو و عقب و دوربین دنده عقب هم در این خودرو استفاده شده‌اند. سیستم ضد سرقت، قفل ایمنی کودک، ایزوفیکس و سیستم ترمز ضد قفل ABS و EBD هم از دیگر امکانات ایمنی این خودرو هستند. برای رانندگی ایمن‌تر هم سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC) و سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی (HBA) روی این خودرو نصب شده‌اند. برای این‌که از فشار باد تایرها هم مطمئن باشید، جک سیستم TPMS را به مدل S5 خود اضافه کرده است.

در خصوص امکانات رفاهی هم پلتفرم اس ۵ کاملا غنی است. از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به استارت دکمه‌ای، سنسور نور، سنسور باران، سیستم ورود بدون کلید، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، آینه‌های جانبی تاشونده برقی مجهز به چراغ راهنما،  گرم‌کن فرمان برقی با پوشش چرمی، کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان، کامپیوتر سفری، صندلی چرمی با قابیلت تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سانروف، شیشه بالابرهای برقی، شیشه رفلکس، گرم‌کن شیشه جلو، آنتن شیشه‌ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی MP5 با ورودی‌های مختلف، بلندگو و جی پی اس اشاره کرد.

مهم‌ترین دلایل فروش بالای JAC S5:

  • امکانات رفاهی مناسب
  • مشخصات فنی و شتاب مناسب
  • خدمات پس از فروش مناسب
  • کیفیت بالای قطعات فنی و جنس رنگ بدنه خودرو
  • کابین جادار
  • قیمت قابل قبول به نسبت رقبا

تیگو ۷ پرو

تیگو 7 پروتیگو 7 پرو

تیگو ۷ پرو یکی از خوش‌فروش‌ترین محصولات چینی بازار است که با تکیه بر کیفیت ساخت تیگو ۷ به‌سرعت توانست در دل بازار جایگاهی برای فروش خود پیدا کند. تیگو ۷ پرو مدت زمان کمی پس از عرضه در بازارهای جهانی توسط مدیران خودرو در داخل کشور مونتاژ و راهی بازار شد.

بدون شک مهم‌ترین عامل فروش بالای این محصول، طراحی زیبا، خشن و دوست‌داشتنی آن است. در نماهای جلو، کنار و پشت محصول شاهد خطوط و ریزه‌کاری‌هایی هستیم که به این محصول ظاهری پریمیوم بخشیده‌اند. خوب بودن تیگو ۷ پرو تنها به نمای بیرونی این خودرو خلاصه نمی‌شود و در داخل کابین این خودرو نیز شاهد زیبایی، راحتی و ارگونومیک بودن هستیم. تیگو ۷ پرو از یک موتور توربوشارژر ۱٫۶ لیتری با قدرت ۱۵۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد.

تیگو 7 پروتیگو 7 پرو

از لحاظ ایمنی و امکانات رفاهی نیز با توجه به محدوده قیمتی که این خودرو در آن قرار می‌گیرد، با یک محصول غنی طرف هستیم. تیگو ۷ پرو تقریبا تمامی امکانات یک خودرو میان‌رده روز بازار را در دل خود با کیفیت معقول جای داده است. در ادامه می‌توانید جدول تجهیزات این خودرو را مشاهده کنید.

جدول تجهیزات رفاهی و ایمنی تیگو ۷ پرو

نام خودروفونیکس تیگو ۷ پرو
چراغ‌هاچراغ‌های جلو و عقب LED، سنسور نور، مه‌شکن عقب، دی‌لایت، نورپردازی داخلی با قابلیت تنظیم رنگ
سیستم‌های مولتی‌مدیاUSB، بلوتوث، ۶ بلندگو
صفحه نمایش۱۰٫۲۵ اینچی لمسی
رینگ‌ها۱۸ اینچی آلومینیومی
آینه‌هاآینه‌های جانبی تاشو برقی مجهز به گرم‌کن
تهویه مطبوعاتوماتیک دو کاناله، دریچه برای سرنشینان عقب
جنس و وضعیت صندلی‌هاروکش چرمی صندلی‌ها، صندلی‌های جلو با تنظیم برقی و گرم‌کن
شیشه‌هاشیشه بالابرهای برقی
امکانات ایمنیترمز ضدقفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی (EBA)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، کنترل سرعت در شیب (HDC)، ۶ ایربگ ۱۰ نقطه‌ای
سایر آپشن‌هاکی‌لس استارتر، سقف پانوراما، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور باران، شارژر وایرلس تلفن همراه، سنسور فشار باد لاستیک (TPMS)، ترمز پارک برقی با اتوهلد، درب صندوق بار برقی، تنظیم حالت رانندگی در دو مُد Eco و Sport

مهم‌ترین دلایل فروش بالای تیگو ۷ پرو:

  • قیمت قابل قبول به نسبت رقبا
  • مشخصات فنی و امکانات رفاهی مناسب
  • خدمات پس از فروش مناسب با توجه به گستردگی زیاد نمایندگی‌های مدیران خودرو
  • قطعات فنی و بدنه و مکانیک ماهر در دسترس
  • طراحی زیبا

از آنجایی که قطعات این محصول به‌صورت کامل در کشور تولید نمی‌شوند، در صورت آسیب دیدن برخی از اجزا مجبور به سفارش‌گیری از چین خواهید بود. این عمل توسط نمایندگی‌ها انجام می‌شود، اما مجبورید مدت زمان زیادی را برای جایگزینی قطعات صبر کنید.

چری آریزو ۵ توربو

چری آریزو 5 توربوچری آریزو 5 توربو

در بین خوش فروش‌ترین خودروهای چینی بازار ایران، چری آریزو ۵ توربو آمار بیشترین فروش را به نام خود ثبت کرده است. آرزیو ۵ در دو نسل به بازار ایران وارد شده است. در نسل اول که سال ۱۳۹۶ به بازار آمد شاهد به‌کارگیری یک موتور ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی روی این محصول بودیم. این پیشرانه سبب شده بود تا از لحاظ مشخصات فنی، آریزو ۵ عملکردی در سطح رقیبان خود نداشته باشد. همین موضوع سبب شد تا چینی‌ها خیلی زود در پاسخ به نیاز بازار، سیستم توربوشارژ را روی این محصول نصب کنند. پیشرانه آریزو ۵ توربو دارای حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر است.

در نسل جدید این خودرو ارتقاهایی نیز روی جعبه دنده اعمال شده است تا در محصولات جدید شاهد هماهنگی مطلوبی بین گیربکس و موتور خودرو باشیم.

نام خودروچری آریزو ۵ توربو
چراغ‌هاچراغ‌های جلو هالوژن، مجهز به دی‌لایت، دارای سیستم چراغ بدرقه
سیستم‌های مولتی‌مدیارادیو پخش با قابلیت پشتیبانی MP3، دارای پورت USB، مجهز به دکمه‌های کنترل‌کننده مولتی‌مدیا روی فرمان، مجهز به دوربین دید عقب
صفحه نمایشصفحه نمایش ۷ اینچی
رینگ‌هارینگ آلومینیومی اسپرت ۱۵ اینچی
آینهآینه‌های برقی مجهز به گرم‌کن
تهویه مطبوعتهویه اتوماتیک
جنس و وضعیت صندلی‌هاروکش چرمی صندلی و فرمان، صندلی راننده ۶ حالته دستی، صندلی سرنشین جلو ۴ حالته دستی، صندلی‌های عقب یک‌تکه تاشونده
شیشه‌هاشیشه‌های برقی، مجهز به سانروف
سیستم‌های هشدار دهندهنمایش میزان باد لاستیک‌ها

مهم‌ترین دلایل فروش بالای چری آریزو ۵ توربو:

  • مشخصات فنی و امکانات رفاهی مناسب با توجه به محدوده قیمتی
  • خدمات پس از فروش مناسب
  • کیفیت متریال به‌کار رفته مناسب
  • طراحی نسبتا زیبا
  • قیمت قابل قبول به نسبت رقبا
  • فضای کابین مناسب

چند سال می‌شود که درهای واردات روی محصولات خارجی بسته بوده و محصولات چینی محدودی به بازار وارد شده‌اند که انتظار می‌رود تنوع این محصولات برای سال آینده افزایش پیدا کند. در این مطلب سعی کردیم به معرفی هفت خودرو چینی در بازار ایران بپردازیم که با توجه به نظر خریداران بهترین عملکرد را در محدوده قیمتی خود دارند. مهم‌ترین مزیت خرید این خودروها این است که با خیال راحت‌تری می‌توانید به سرویس‌های دوره‌ای، پیدا کردن قطعات یدکی و مهارت تعمیرکاران فکر کنید.

نظر شما در خصوص خوش فروش ترین خودروهای چینی بازار ایران چیست؟ شما کدام خودرو را می‌خرید؟

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها