تولید خودروهای بدون استاندارد متوقف می‌شود، اقدام ایران خودرو

دسامبر 29, 2023 0 نظر 61

ایران خودرو، یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده خودرو در ایران است که تاکنون خودروهای متعددی را با موفقیت تولید کرده است. اما متأسفانه، اخیراً این شرکت مجبور به توقف تولید خودروهایی شده است که فاقد مجوز استاندارد هستند.

این تصمیم ایران خودرو به منظور حفظ سلامتی و ایمنی مصرف کنندگان است که از اهمیت بسیاری برخوردار است. بدون استانداردهای لازم، این خودروها ممکن است دارای خطرات جدی ایمنی باشند که می‌تواند برای سرنشینان و سایر رانندگان تهدیدی جدی به حساب آید.

ایران خودرو اعلام کرده است که تا زمان قانونی و مقرراتی، تولید این خودروها را متوقف خواهد کرد تا بتواند به تامین استانداردهای لازم و ایمنی خودروها پرداخته و دوباره به تولید آنها ادامه دهد.

این تصمیم نشان از پایبندی ایران خودرو به ایمنی و کیفیت محصولات خود دارد و به مصرف کنندگان نشان می‌دهد که این شرکت از اولویت‌های ایمنی آنها پشتیبانی می‌کند.

ایران خودرو با تاکید بر رعایت استانداردهای ۸۵گانه در محصولات خود اعلام کرد تولید خودروهای فاقد مجوز استاندارد را متوقف خواهد کرد.

گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر اینکه باید محصولات خود را با استانداردهای ۸۵گانه تولید کند، اعلام کرد تمام محصولات دارای استاندارد این شرکت در مرحله فراخوان تکمیل وجه برای مشتریان قرار دارند و سایر خودروها نیز اگر مجوز تولید آنها توسط سازمان ملی استاندارد تمدید شود، در محله فراخوان تکمیل وجه قرار خواهند گرفت. در این بخش از اخبار خودرو گجت نیوز جزئیات این اطلاعیه جدید ایران خودرو را بررسی خواهیم کرد.

توقف تولید خودروهای فاقد مجوز استاندارد

ایران خودرو در اطلاعیه خود تاکید کرد اگر مجوزهای سازمان ملی استاندارد برای تولید هر محصولی از این شرکت تمدید نشود، این خودروساز نیز تولید آن را متوقف خواهد کرد و برای آن یک محصول جایگزین را در نظر خواهد گرفت. طبق اعلام ایران خودرو، در حال حاضر فرایند ارسال فراخوان واریز وجه برای خودروهای این شرکت که طبق استانداردهای ۸۵گانه به تولید می‌رسند، در حال انجام است.

این در حالی است اخیرا مشتریان خودروهای پژو پارس، پارس ELX و پارس سفارشی که قرار بود طبق تعهد سامانه یکپارچه در زمستان ۱۴۰۲ محصول خود را دریافت کنند، اما هنوز پیامک بخشنامه فروش برای تکمیل وجه و نهایی کردن ثبت نام خود دریافت نکردند و ایران خودرو نیز تاکنون در این خصوص پاسخگو نبوده است.

تولید خودروهای فاقد مجوز استاندارد

در همین راستا اطلاعیه جدید ایران خودرو نشان می‌دهد اگر مجوزهای سازمان ملی استاندارد برای هر یک از محصولات این خودروساز صادر نشود، ایران خودرو نیز به ناچار تولید آنها را متوقف کرده و محصول جدیدی را جایگزین آن خواهد کرد. از این رو به نظر می‌رسد پژو پارس به دلیل عدم پاس کردن استانداردهای ۸۵گانه هنوز موفق به تمدید مجوزهای لازم نشده و احتمال جایگزینی آن با محصول دیگری نیز وجود دارد. البته هنوز ایران خودرو به شکل رسمی در خصوص این خودرو اطلاع‌رسانی نکرده است.

لازم به ذکر است ایران خودرو در حالی از عرضه خودرو جایگزین به مشتریان سخن می‌گوید که مدتی قبل وزیر، صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود خودروسازان اجازه ندارند به اجبار محصولات دیگری را به جای خودرو ثبت نامی به مشتریان عرضه کنند و باید به قرارداد خود پایبند باشند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها