طرز تهیه لازانیای فوری

طرز تهیه لازانیا فوری

لازانیا فوری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست می‌شود برای درست کردن این لازانیا لازم نیست که از فر استفاده کنید و خیلی راحت می‌توانید در یک تابه یک غذای خوش طعم و پرطرفدار را آماده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه لازانیای فوری در ادامه با سایت آموزشی فان شو همراه باشید.

مواد مورد نیازمیزان مواد
پیاز بزرگ۱ عدد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
قارچ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه رنگی۲ عدد
نمک و زردچوبهبه مقدار لازم
فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار لازم
پودر سیر و آویشنبه مقدار لازم
تخم گشنیزبه مقدار لازم
سس کچاب و گوجه فرنگی برای پذیراییبه مقدار دلخواه
آویشن برای تزئین۱ قاشق چای خوری
نعنا و ریحان و شوید تازه برای تزئینبه مقدار لازم

طرز تهیه لازانیای فوری

مرحله ۱: خرد کردن و تفت دادن قارچ‌ها

ابتدا قارچ‌ها را تمیز بشورید، خرابی‌ها و زدگی‌های آن‌ها را جدا کنید، سپس قارچ‌ها را از وسط نصف کنید، بعد آن‌ها را در یک تابه بریزید، تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید، مدام هم بزنید تا قارچ‌ها خوب تفت داده شوند و بعد آب آن‌ها کشیده شود.

مرحله ۲: خرد کردن پیاز و ریختن روغن در تابه

بعد تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی از حرارت اولیه قارچ‌ها کم شود، سپس یک پیاز را پوست بگیرید، در اندازه‌های کوچک و به شکل نگینی خرد کنید بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله ۳: تفت دادن پیازها و ادویه‌ها

وقتی روغن داغ شد، پیازها را در تابه بریزید، با روغن داغ تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شوند، بعد از آن ادویه‌ها را که شامل نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیر، تخم گشنیز و آویشن است به مقدار دلخواه به پیازها اضافه کنید و کمی تفت دهید.

مرحله ۴: اضافه کردن و سرخ کردن گوشت چرخ کرده

وقتی عطر ادویه‌ها پخش شد و زردچوبه رنگ باز کرد، گوشت چرخ کرده را در تابه بریزید، با پیازها تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند، بوی آن گرفته شود و عطر ادویه‌ها به خورد گوشت برود، گوشت چرخ کرده را در تابه هم بزنید تا همه قسمت‌های آن سرخ شود.

مرحله ۵: اصافه کردن قارچ‌ها و رب گوجه در تابه و تفت دادن آن‌ها

سپس قارچ‌ها را که آب آن‌ها کشیده شده است به مواد داخل تابه اضافه کنید، هم بزنید تا خوب تفت داده شوند، قارچ‌ها باید با گوشت چرخ کرده و پیازها مخلوط شوند، بعد مقداری رب گوجه فرنگی را در تابه بریزید با بقیه مواد تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله ۶: خرد کردن و تفت دادن فلفل دلمه رنگی

وقتی که رب گوجه فرنگی خوب تفت داده شد و در تابه رنگ باز کرد، سپس فلفل دلمه‌ها را که از قبل تمیز شسته‌اید، در اندازه‌های کوچک به شکل نگینی خرد کنید، بعد آن‌ها را در تابه بریزید، با بقیه مواد تفت دهید تا عطر و طعم فلفل دلمه به خورد بقیه مواد برود.

مرحله ۷: استفاده از فلفل دلمه با رنگ‌های مختلف

بهتر است که از فلفل دلمه با رنگ‌های مختلف استفاده کنید تا ظاهر غذا جذاب‌تر شود اما در صورتی که رنگ‌های مختلف فلفل دلمه در دسترس نبود می‌توانید فقط از یک رنگ فلفل دلمه استفاده کنید، فلفل دلمه‌ها را در مواد هم بزنید تا عطر آن‌ها آزاد شود.

مرحله ۸: اصافه کردن آب و شیر به مخلوط مواد

بعد از این که همه مواد با هم خوب تفت داده شدند مقداری آب روی مواد بریزید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند سپس مقداری شیر را که به دمای محیط رسیده است به مواد اضافه کنید، با آن‌ها مخلوط کنید تا کاملاً با هم ترکیب و یک دست شوند.

مرحله ۹: اصافه کردن ورقه‌های لازانیا با مخلوط مواد

سپس اجازه دهید تا مخلوط مواد شروع به جوشیدن کند بعد از این که مخلوط به جوش آمد ورقه‌های لازانیا را که در اندازه‌های کوچک به دلخواه خودتان خرد کرده‌اید، داخل مخلوط مواد بریزید، خوب هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شود و لازانیاها به سس آغشته شوند.

مرحله ۱۰: پختن مخلوط مواد با لازانیاها

سپس در تابه را ببندید و اجازه دهید تا مخلوط مواد به مدت نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه روی حرارت ملایم بپزند، ورقه‌های لازانیا باید کاملاً نرم شود بعد از این که مخلوط سس غلیظ شد، طوری که آب آن کشیده شد، در تابه را بردارید و همه مواد را دوباره با هم مخلوط کنید.

مرحله ۱۱: اصافه کردن پنیر پیتزا به مخلوط مواد

بعد از آن مقداری پنیر پیتزا را روی مخلوط مواد بریزید، با بقیه مواد مخلوط کنید تا پنیر پیتزا ذوب شود و به خورد مواد برود، مقدار پنیر پیتزا بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد، هرچه مقدار آن بیشتر باشد در نهایت لازانیا کشدارتر و خوش طعم‌تر می‌شود.

مرحله ۱۲: اضافه کردن پنیر پیتزا و پنیر گودا روی مخلوط

وقتی که همه مواد را خوب با هم مخلوط کردید سپس مقداری پنیر پیتزا روی مواد بریزید، با سلیقه خودتان می‌توانید از مقداری پنیر گودا ورقه‌ای هم استفاده کنید، در اندازه‌های کوچک پنیر گودا را خرد کنید، سپس پنیر خرد شده را روی پنیر پیتزا بریزید و پخش کنید.

مرحله ۱۳: بستن در تابه تا ذوب شدن پنیرهای پیتزا روی لازانیا

مقدار پنیر گودا بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد و طعمی فوق العاده به غذا می‌دهد، در ادامه در تابه را ببندید و اجازه دهید تا پنیرها روی لازانیا کاملاً ذوب شوند، لازانیا خوب جا بیفتد و بپزد، تقریباً بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا پنیرها کاملاً ذوب شوند.

مرحله ۱۴: برش دادن لازانیا در اندازه‌های دلخواه

سپس تابه را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی از حرارت اولیه‌ لازانیا کم شود، بعد از آن لازانیای فوری را در شکل و اندازه دلخواه و مناسب برش بزنید بعد چند برش از لازانیا را داخل یک ظرف مناسب سرو قرار دهید و بچینید.

مرحله ۱۵: تزئین کردن لازانیا

بعد به دلخواه و با سلیقه خودتان روی لازانیا مقداری سس کچاپ یا گوجه فرنگی بریزید، کمی هم پودر آویشن بریزید و پخش کنید، سپس لازانیا را با چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه تزئین کنید برای تزئین لازانیا طبق سلیقه و دلخواه خودتان عمل کنید. در آخر لازانیا فوری را به عنوان یک غذای خوش طعم و پرطرفدار همراه با سس، سالاد، ترشی، انواع دورچین و مخلفات برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.