طرز تهیه کره بادام زمینی

طرز تهیه کره بادام زمینی, طرز تهیه کره بادام زمینی با مخلوط کن , طرز تهیه کره بادام زمینی نواب ابراهیمی , طرز تهیه کره بادام زمینی با چرخ گوشت , طرز تهیه کره بادام زمینی با آسیاب , طرز تهیه کره بادام زمینی با شیره انگور , طرز تهیه کره بادام زمینی برای لاغری , طرز تهیه کره بادام زمینی با کنجد , طرز تهیه کره بادام زمینی بدنسازی

کره بادام زمینی یکی از انواع کره‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت، سریع و ساده درست می‌شود، این کره خوش طعم و مقوی خاصیت زیادی دارد و از آن می‌توانید در وعده صبحانه یا به عنوان یک میان وعده دلچسب و بسیار پر طرفدار استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کره بادام زمینی در ادامه با سایت آموزشی فان شو همراه باشید.

مواد مورد نیازمیزان مواد
بادام زمینی۵۰۰ گرم
عسل۱ قاشق غدا خوری

طرز تهیه کره بادام زمینی

مرحله ۱: جدا کردن پوست بادام زمینی‌ها

ابتدا مقداری بادام زمینی شیرین و با کیفیت را روی یک پارچه نخی قرار دهید با طرف دیگر پارچه یا یک پارچه دیگر با دست روی آن‌ها به حالت رفت و برگشتی بکشید تا پوست آن‌ها راحت‌تر جدا شود، همه پوست‌های قهوه‌ای رنگ بادام زمینی‌ها را جدا کنید.

مرحله ۲: قرار دادن تابه روی حرارت متوسط

دقت کنید که پوست بادام زمینی‌ها به آن‌ها نچسبند چون بعد از این که آن‌ها تبدیل به کره شوند شکل و ظاهر بادام زمینی خراب می‌شود بعد از این که همه بادام زمینی‌ها را پوست گرفتید یک تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا تابه کاملا داغ شود.

مرحله ۳: تفت دادن همه قسمت‌های بادام زمینی‌ها

بادام زمینی‌ها را داخل تابه بریزید، مدام هم بزنید تا به مدت ۳ تا ۴ دقیقه تفت داده شوند و بوی خامی آن‌ها گرفته شود، دقت کنید در تابه لازم نیست روغن بریزید، موقع تفت دادن بادام زمینی‌ها آن‌ها را مدام هم بزنید تا همه قسمت‌های آن‌ها تفت داده شود.

مرحله ۴: ریختن بادام زمینی‌های سرد شده در میکسر

بعد از این که همه بادام زمینی‌ها خوب تفت داده شدند تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی از حرارت اولیه آن کم شود سپس بادام زمینی‌ها را داخل میکسر یا خرد کن بریزید و به مدت به مدت ۳ دقیقه میکسر را روشن کنید.

مرحله ۵: پودر کردن بادام زمینی‌ها و زیر و رو کردن آن‌ها

اجازه دهید تا بادام زمینی‌ها کاملاً پودر و یکدست شوند بعد میکسر را خاموش کنید، در آن را بردارید اطراف ظرف را تمیز دورگیری کنید و با یک قاشق یا هر وسیله‌ای بادام زمینی‌ها را داخل میکسر زیر و رو کنید تا اگر برخی از بادام زمینی‌ها خوب خرد نشده‌اند با هم مخلوط شوند.

مرحله ۶: چند بار میکس کردن بادام زمینی‌ها

سپس در میکسر را ببندید دوباره بادام زمینی‌ها را با هم به مدت ۳ دقیقه میکس کنید بعد از آن اطراف ظرف را دورگیری کنید و این کار را تقریباً ۱۰ بار انجام دهید در اواسط میکس کردن بادام زمینی‌ها اجازه دهید تا میکسر کمی خاموش بماند و استراحت کند.

مرحله ۷: اضافه کردن عسل به کره بادام زمینی

بعد از هر بار میکس کردن بادام زمینی‌ها بافت آن‌ها ریزتر می‌شود و کم کم روغن می‌اندازند بعد از این که بادام زمینی‌ها به یک بافت مناسب، یک دست و نرمی رسیدند در میکسر را بردارید و به دلخواه خودتان یک قاشق عسل روی کره بادام زمینی بریزد.

مرحله ۸: میکس کردن عسل با کره بادام زمینی

سپس دوباره کره بادام زمینی را با عسل میکس کنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند عسل روی بادام زمینی باعث می‌شود که کمی شیرین‌ شود و به راحتی بتوانید آن را در وعده صبحانه سرو کنید، البته به دلخواه خودتان می‌توانید عسل داخل کره بادام زمینی نریزید.

مرحله ۹: ریختن کره بادام زمینی در ظرف مناسب و نگهداری در یخچال

بعد از آن در میکسر را بردارید کره بادام زمینی را داخل یک ظرف دیگر بریزید سپس در ظرف را محکم ببندید، در یخچال قرار دهید و برای مدت طولانی از آن نگهداری کنید، بعد از آن در هنگام سرو مقداری از کره را داخل ظرف مناسب بریزید. در آخر کره بادام زمینی را به عنوان یک صبحانه خوش طعم و مقوی یا یک میان وعده دلچسب و پر انرژی همراه با نان تازه، عسل، مربا، انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.