طرز تهیه شلغم

طرز تهیه شلغم

شلغم یکی از مواد غذایی پرخاصیت و مقوی است که خواص مغذی زیادی دارد و برای سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است، شلغم به روش‌های مختلفی درست می‌شود که تاثیر زیادی روی طعم و مزه آن دارد، این روش برای پخت شلغم بسیار راحت و مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه شلغم در ادامه با سایت آموزشی فان شو همراه باشید.

مواد مورد نیازمیزان مواد
شلغمبه مقدار مناسب
نمکبه مقدار مناسب
گلپربه مقدار دلخواه

طرز تهیه شلغم

مرحله ۱: تمیز کردن و شستن شلغم‌ها

ابتدا شلغم‌ها را تمیز بشورید، انتهای آنها را با یک چاقوی تیز تمیز کنید و سر شلغم‌ها را هم تمیز کنید، دقت کنید که ساقه سفید و بلند نوک آن‌ها را جدا نکنید، به طوری که قسمت‌های اضافه کاملاً گرفته شود و شلغم ها تمیز شوند، سعی کنید از شلغم‌های سالم استفاده کنید.

مرحله ۲: قرار دادن شلغم‌ها داخل نایلون و گره زدن آن

بعد از آن تعدادی از شلغم‌ها را داخل یک نایلون قرار دهید داخل هر نایلون ۴ تا ۵ عدد شلغم قرار دهید کافی است، سپس نایلون را محکم گره بزنید بقیه شلغم‌ها را هم داخل نایلون قرار دهید و گره بزنید، گره‌ها باید طوری باشد که آب داخل نایلون وارد نشود.

مرحله ۳: حفظ خاصیت شلغم و بهتر شدن طعم و مزه آن

با این روش تمام مواد مغذی و خاصیت شلغم‌ها حفظ می‌شود چون شلغم یک آنتی بیوتیک طبیعی است و سرشار از فسفر است که برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها بسیار مفید است، علاوه بر آن با این روش طعم و مزه شلغم بهتر می‌شود و برای استفاده مناسب‌تر است.

مرحله ۴: جوشاندن آب در قابلمه و قرار دادن نایلون‌ها در آن

سپس داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند، بعد از این که آب به جوش آمد، نایلون‌هایی که شلغم‌ها در آنها قرار دارند را داخل قابلمه آب جوش قرار دهید، بعد در قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا شلغم‌ها داخل آب جوش بپزند.

مرحله ۵: جوشاندن شلغم‌ها در آب جوش

برای این که کیسه‌های نایلون داخل قابلمه غوطه‌ور نشوند و آب از محل گره داخل آنها نفوذ نکند بهتر است که لبه‌های نایلون‌ها را از قابلمه بیرون بگذارید، سپس در قابلمه را طوری ببندید که شلغم‌های داخل نایلون‌ها در قابلمه قرار بگیرند و همراه با آب جوش بجوشند.

مرحله ۶: پختن شلغم‌ها به اندازه کافی و شکل مناسب

شلغم‌ها بعد از تقریبا ۴۰ دقیقه تا یک ساعت خوب می‌پزند و آماده می‌شوند اما بهتر است که اجازه دهید به مدت تقریباً ۲ ساعت روی حرارت ملایم بپزند تا بافت داخلی آنها کاملاً مغز پخت و نرم شود، شلغم‌ها بازد با قدری پخته شوند که داخل کیسه‌های نایلون آب بیندازند.

مرحله ۷: بیرون آوردن شلغم‌ها از آب جوش و نایلون‌ها

بعد از این که شلغم‌ها خوب پختند قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی از حرارت اولیه‌ آن‌ها کم شود، سپس نایلون‌ها از داخل قابلمه خارج کنید، تا خنک شوند، سپس در آن‌ها را باز کنید، شلغم‌ها را بیرون بیاورید و در ظرف دیگریی قرار دهید.

مرحله ۸: تزئین و سرو کردن شلغم

سپس آب شلغم‌های داخل نایلون را در یک لیوان بریزید بعد از آن شلغم‌ها را برش بزنید سپس مقداری نمک و با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان کمی هم گلپر روی آنها بپاشید، بعد این خوراکی پرخاصیت، مقوی و مناسب برای سیستم ایمنی بدن را به عنوان به عنوان یک میان وعده مناسب سرو کنید.