رمز وحشتناک تسلا در مورد خودروی باریکه سایبرتراک فاش شد!

ژانویه 7, 2024 0 نظر 164

در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹، شرکت تسلا خبر معرفی خودرو پیکاپ الکتریکی خود به نام Cybertruck را به مطبوعات اعلام کرد. اما به تازگی، گزارش هایی منتشر شده که نشان می دهد تسلا درباره برخی ویژگی های این خودرو دروغ گفته است.

یکی از دروغ های بزرگی که هم اکنون لو رفته است این است که Cybertruck قابلیت اجرای ورودی ۲۵۷ ولتی را دارد. با این ادعا که تسلا این خودرو را به افراد علاقه مند به انرژی امواج تصوری معرفی کرده بود. اما به تازگی تحقیقات انجام شده نشان می دهد که این ادعا غیر ممکن است و این خودرو قادر به اجرای ورودی ۲۵۷ ولتی نیست.

این رویداد نشان دهنده چالش های بازار خودرو و مهمترین ویژگی های آنها است. مصرف کنندگان از شرکت ها انتظار دارند که اطلاعات صادقانه و دقیق در مورد محصولات و خدمات آنها ارائه دهند. دروغ گفتن درباره ویژگی های خودروها یا هر محصول دیگری، می تواند به شرکت ایجاد تضرر و از دست دادن اعتماد مصرف کننده منجر شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که تسلا در مورد خودرو پیکاپ Cybertruck خودش یک دروغ بزرگ به همه ما گفته است! چرا واقعا باید تسلا ما را فریب می‌داد؟

تسلا همیشه به‌خاطر تخمین محدوده پیمایشی خودروهای الکتریکی خود زیر سوال است. آخرین خودرویی که به این بحث اضافه شده، خودرو پیکاپ تسلا سایبرتراک است. آزمون جدیدی که توسط InsideEVs انجام شده نشان می‌دهد این پیکاپ برقی با هر بار شارژ محدوده به‌مراتب کمتری را نسبت به ادعا و تبلیغات تسلا می‌پیماید.

محدوده پیمایشی تسلا سایبرتراک دروغ بود!

آخرین آزمایشی که روی پیکاپ Cybertruck تسلا انجام شده نشان می‌دهد که برد پیمایش این خودرو چیزی که سازنده ادعا می‌کند نیست. این آزمایش در شرایط کاملا استانداردی انجام شده که شامل دمای هوای ٧ درجه‌ای و سرعت ١١٢ کیلومتر بر ساعت می‌شود.

دروغ تسلا درباره خودرو پیکاپ Cybertruck

بیشتر بخوانید:

ویدیوی عملکرد افتضاح تسلا سایبرتراک در آفرود، آبروی ایلان ماسک را برد

تسلا ادعا می‌کند که این خودرو با هر بار شارژ می‌تواند ۳۲۰ مایل (حدود ۵۱۵ کیلومتر) را بپیماید. اما این آزمون نشان می‌دهد که سایبرتراک موفق به پیمودن مسافت ۲۵۴ مایل (۴۱۰ کیلومتر) شده که بیش از ۲۰ درصد نسبت به ادعای تسلا کمتر است.

اگرچه با توجه به شرایط دشوار این آزمایش، عملکرد سایبرتراک همچنان قابل تحسین بوده است.. با این حال، اختلافی که بین مسافت قابل پیمایش اعلامی توسط سازنده و آزمایش‌کنندگان وجود دارد، سوالاتی را در مورد دقت تخمین دامنه پیمایش خودروهای الکتریکی ایجاد می‌کند.

این اختلاف فقط در اعداد نیست، بلکه در دنیای واقعی هم شاهد اختلافات زیادی هستیم. این مورد بسیار مهمی به‌خصوص برای افرادی است که می‌خواهند از یک خودرو الکتریکی برای سفرهای طولانی استفاده کنند.

دروغ تسلا درباره خودرو پیکاپ Cybertruckدروغ تسلا درباره خودرو پیکاپ Cybertruck

این آزمایش به تأثیرگذاری بسیار زیاد عوامل خارجی روی عملکرد وسایل نقلیه الکتریکی اشاره دارد. خودرو پیکاپ Cybertruck در شرایط استاندارد و با وزن کم بار آزمایش شده است. قطعا این سوال در ذهن شما هم به‌وجود آمده که آیا در دماهای سردتر یا بار سنگین‌تر هم آیا همین عملکرد را ارائه خواهد داد یا خیر. علاوه بر این، بیشتر کاربران ماشین‌های برقی تمایل دارند که شارژ باتری خود را در بازه ۲۰% تا ۹۰% نگه دارند تا عمر باتری را افزایش دهند. این مورد هم می‌تواند باعث پیچیده‌تر شدن محدوده پیمایش اعلام شده از سوی شرکت‌ها شود.

خود تسلا مدعی شده، یکی از عواملی که تأثیر به‌سزایی روی رسیدن به محدوده پیمایش ۵۱۵ کیلومتری با این پیکاپ دارد، تعویض لاستیک‌ها به لاستیک‌های چهارفصل است. ما منتظریم دوباره بررسی‌هایی با تایرهای چهار فصل هم در زیر این خودرو هم انجام شود تا تأثیرات آن را ببینیم.

در مجموع این آزمایش یادآور آن است که گرچه اتومبیل‌های الکترونیکی با سرعت زیادی رو به پیشرفت هستند، اما عملکرد آن‌ها در دنیای واقعی هنوز با آنچه سازندگانشان ادعا می‌کند، فاصله زیادی دارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها