سامسونگ و دانشگاه امیرکبیر: افتتاح برنامه حل برای فردا در ایران

فوریه 13, 2024 0 نظر 23

سامسونگ یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت فناوری است که همواره به دنبال ارتقای فناوری‌های نوین و حل مشکلات اجتماعی است. با هدف تشویق دانش‌آموزان و دانشجویان به استفاده از فناوری برای حل مشکلات اجتماعی، سامسونگ در همکاری با دانشگاه امیرکبیر برنامه Solve for Tomorrow را در ایران افتتاح کرده است.

این برنامه به دانش‌آموزان و دانشجویان امکان می‌دهد تا ایده‌های خود را برای حل مسائل اجتماعی ارائه کرده و از فناوری‌های نوین برای این منظور استفاده کنند. با شرکت در این برنامه، دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند زمینه‌ی فناوری را برای حل مشکلات اجتماعی بهره‌مند کرده و اثربخشی انقلابی را در جامعه‌ی اطراف خود ایجاد کنند.

این برنامه نه تنها از دانشجویان به عنوان نوآوران و خلاقانه‌اندیشان اجتماعی حمایت می‌کند بلکه با افزایش آگاهی‌های تکنولوژیکی و ارتقاء دانش فناوری در جامعه، گام مثبتی برای توسعه‌ی کشور ارائه می‌دهد. این همکاری بین سامسونگ و دانشگاه امیرکبیر نشان از توجه ویژه به توسعه فناوری و آموزش است و به دانش‌آموزان و دانشجویان امید می‌دهد که با نوآوری و خلاقیت خود، مسائل اجتماعی را بهبود بخشند.

۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۰

سامسونگ با مشارکت دانشگاه امیرکبیر برنامه Solve for Tomorrow را در ایران افتتاح کرد. در ادامه با ویژگی‌های این برنامه جدید سامسونگ آشنا می‌شویم.

شرکت سامسونگ روز دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ با هدف رشد مهارت‌ها و توسعه تفکر دیزاین دانشجویان یک پروژه جدید به نام Solve for Tomorrow را طی همکاری با دانشگاه امیرکبیر در پارک علم و فناوری این دانشگاه افتتاح کرد. در این مراسم، مدیران شرکت سامسونگ ایران و رسا و اساتید دانشگاه امیرکبیر نیز حضور داشتند.

آشنایی با برنامه Solve for Tomorrow

برنامه جهانی Solve for Tomorrow باعث تشویق شرکت‌کنندگان می‌‌شود تا برای حل چالش‌ها و توسعه مهارت‌های مهمی نظیر کار گروهی، تفکر انتقادی و خلاقانه از دانش STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی) خود استفاده کنند.

برنامه Solve for Tomorrow

مسعود فیاضی، مدیر روابط عمومی و شهروند شرکتی سامسونگ در ایران در ابتدای این مراسم به ارزش‌های بنیادین این شرکت این شرکت اشاره کرد و گفت پروژه‌های شهروند شرکتی سامسونگ روی توانمندسازی افراد تمرکز دارد تا با آموزش نسل آینده بتواند باعث خلق ارزش شود. شرکت سامسونگ در ایران نیز پروژه‌های متنوعی را در راستای فعالیت‌های شهروند شرکتی خود نظیر پروژه کتابخانه‌های گویا (با همکاری انجمن نابینایان کشور) و آکادمی مهندسی سامسونگ (با مشارکت سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای تهران) انجام داده است.

مدیر بخش شهروند شرکتی سامسونگ ایران در خصوص همکاری قبلی این شرکت با دانشگاه امیر کبیر عنوان کرد مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر یکی دیگر از پروژه‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ در ایران محسوب می‌شد که در قالب یک شتاب‌دهنده بدون این‌که سهام را در اختیار بگیرید، از ایده‌ها و استارتاپ‌های حوزه سلامت، آموزش و محیط زیست حمایت کرد.

مدیر روابط عمومی سامسونگ اعلام کرد سامسونگ تاکنون در بیش از ۶۲ کشور جهان برنامه Solve for Tomorrow را اجرا کرده که یک فرصت یادگیری را برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌کند تا افراد قادر باشند از دانش خود برای ارتقای تفکر خلاق و مهارت‌های نرم استفاده کنند.

برنامه Solve for Tomorrowبرنامه Solve for Tomorrow

دانشجویان در این دوره می‌توانند مهارت‌های ضروری را از طریق متد تفکر طراحی (Design Thinking) یاد بگیرند. شرکت‌کنندگان در ابتدا با کمک اساتید، تسهیل‌گران و مربیان باید یک چالش اجتماعی را انتخاب کرده  و پس از آن در قالب یک تیم برای حل چالش‌های پیش روی خود نیز راهکارهایی را طراحی کنند. هر تیم در پایان باید راهکار و نمونه محصول (Prototype) خود را در مقابل داوران ارائه کند که سرانجام تیم‌های برنده می‌توانند جایزه ویژه خود را از بین محصولات سامسونگ انتخاب کنند.

برنامه Solve for Tomorrow یک فرصت آموزشی برای جوانان محسوب می‌شود که با حضور در دوره‌های عملی و تئوری Design Thinking می‌توانند فرایند حل مسئله (Problem-Solving) را یاد بگیرند. این دوره آموزشی به‌مدت ۶ ماه برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان با کمک اساتید و مربیان می‌توانند مهارت‌های ارتباط موثر، کار تیمی، تفکر انتقادی و خلاقیت را فرا بگیرند.

برنامه Solve for Tomorrowبرنامه Solve for Tomorrow

سید فرهنگ فصیحی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم به همکاری موفق این مرکز با شرکت سامسونگ اشاره کرد و گفت با شرکت سامسونگ طی سال‌های قبل همکاری خوبی را شروع کردیم که هر دو طرف به‌دلیل نتایج موفقی که حاصل شده به ادامه این همکاری علاقه‌مند هستند. در همین راستا پروژه Solve for Tomorrow که با ماموریت‌های دانشگاه برای ترویج کارآفرینی و آموزش تفکر خلاق به دانشجویان سازگار است را برای ادامه همکاری انتخاب کردیم.

هادی بقایی، مدیر ارشد منابع انسانی شرکت سامسونگ در ادامه مراسم، اهداف این شرکت برای اجرای برنامه Solve for Tomorrow را شرح داد و گفت با توجه به خروجی‌های موفق مرکز فناوری سامسونگ -امیرکبیر تصمیم گرفتیم تا این همکاری را با برنامه Solve for Tomorrow ادامه دهیم که فعالیتی برای آموزش دانشجویان محسوب می‌شود. در این برنامه نیروهای آموزش دیده سهمی هر چند کوچک در حل چالش‌های اجتماعی خواهند داشت. برنامه‌ریزی‌های اجرای این پروژه را از سال قبل آغاز کردیم و طی آن مشاوران حرفه‌ای و کارآزموده‌ای برای پیاده‌سازی دقیق این برنامه‌ها انتخاب شدند.

همکاری سامسونگ و دانشگاه امیر کبیرهمکاری سامسونگ و دانشگاه امیر کبیر

علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم به همکاری‌های موفق این دانشگاه با شرکت سامسونگ اشاره کرد و گفت دنیای امروز نسبت به یک دهه قبل تغییرات زیادی را تجربه کرده و به همین دلیل در دوران فعلی موفقیت شرکت‌های صنعتی به تقویت جنبه‌های دانش‌بنیان نیاز دارد. این‌که شرکت بزرگی مانند سامسونگ که سابقه‌های زیادی در حوزه لوازم الکترونیکی دارد، اجرای این پروژه را در دستور کار خود قرار داده است، تاکیدی بر اهمیت علم و نوآوری است. با توجه به این‌که بین دانشگاه امیرکبیر و سامسونگ همکاری موفقی را شاهد بودیم، امیدواریم در این پروژه جدید نیز بستر مناسبی برای دانشجویان فراهم شود تا با تفکر و مهارت‌های جدید آشنایی پیدا کنند.

همکاری سامسونگ و دانشگاه امیر کبیرهمکاری سامسونگ و دانشگاه امیر کبیر

سانگ‌ووک چوی، مدیر سامسونگ در ایران در پایان این مراسم برای دانشجوان راه پیدا کرده به اولین دوره برنامه Solve for Tomorrow آرزوی موفقیت کرد و گفت حضور در محیط آکادمیکی نظیر مرکز فناوری دانشگاه امیر کبیر و دیدن دانشجویان و اساتید پرتلاش این مرکز بیش از هر چیزی اهمیت و قدرت نوآوری را به ما نشان می‌دهد. این قدرت بدون همکاری و تعامل با یکدیگر حاصل نخواهد شد. از این رو امیدواریم همانند گذشته، این همکاری بین دانشگاه امیر کبیر و سامسونگ نیز نتایج درخشانی را به‌همراه داشته باشد.

آن دسته از دانشجویانی که در برنامه Solve for Tomorrow سامسونگ پذیرفته شدند، به‌زودی دوره آموزشی خود را آغاز خواهند کرد تا پس از این‌که مباحث مورد نیاز را آموختند، برای رقابت نهایی آمادگی پیدا کنند. همچنین علاقه‌مندان با مراجعه به وب‌سایت این برنامه در ایران به نشانی www.sftiran.ir می‌توانید اطلاعات بیشتری را در خصوص این برنامه کسب کنند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها