نمایشگاه خودرو تهران: از سیاره های لوکس تا کراس اوورهای برقی، جذابیت محصولات بی ام کارز

فوریه 1, 2024 0 نظر 33

محصولات بی ام کارز در نمایشگاه خودرو تهران؛ از سدان لوکس هونگچی تا کراس اوور برقی نتا U

در نمایشگاه خودرو تهران امسال، برند بی ام واتسون که یکی از معروفترین و پر طرفدارترین برندهای خودروسازی دنیا به حساب می آید، با مجموعه‌ای گسترده از محصولات خود حضور یافته است. این محصولات شامل مدل های لوکس سدان هونگچی و همچنین خودروهای برقی نتا U کراس اوور می شوند که با سبک طراحی و فناوری های برتر خود شگفتی زیبایی و نوآوری را برای علاقمندان به خودروهای مدرن ایجاد کرده اند.

سدان لوکس هونگچی با طراحی بی نظیر و امکانات فراوان، دغدغه اصلی افرادی است که به دنبال یک خودروی شیک و با کلاس هستند. از طرف دیگر، خودروهای برقی نتا U کراس اوور با عملکرد برقی و صفر انتشار کربن، گزینه ای عالی برای افرادی هستند که به دنبال یک رانندگی سبک و بدون آلودگی هستند.

بنابراین، حضور محصولات بی ام واتسون در نمایشگاه خودرو تهران یک فرصت عالی برای علاقمندان به خودروهای لوکس و مدرن است که این افراد را به خودشان جلب کرده و انتخاب بی ام واتسون را به عنوان خودروی خود به دنبال دارند.

نمایشگاه خودرو تهران این روزها میزبان خودروهای برند بی ام کارز بهمن موتور است. در ادامه محصولات BM Cars را به‌صورت مختصر معرفی می‌کنیم.

بهمن موتور در نمایشگاه خودرو تهران یا اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲ که این روزها در حال برگزاری است، علاوه بر نمایش محصولاتی مثل فیدلیتی XB1 تحت برند «بهمن»، خودروهای بالارده‌تر برند «بی ام کارز» (BM Cars) را به نمایش گذاشته است. سبد محصولات بی ام کارز خودروهایی از هونگچی، فاو و… را در بر می‌گیرد که بنا به جدیدترین اخبار خودرو، همه آن‌ها در این نمایشگاه حاضر شده‌اند. در ادامه جزئیات این خودروها را جهت ارائه دید بهتر از غرفه این خودروساز بخش خصوصی مرور می‌کنیم.

محصولات بی ام کارز در نمایشگاه خودرو تهران

بی ام کارز E5

بی ام کارز بهمن موتور در نمایشگاه خودرو تهران

کراس اوور E5، یکی از خودروهای وارداتی جدید بهمن موتور تحت برند بی ام کارز، محصول یکی از شرکت‌های وابسته به دانگ فنگ است. به‌طور دقیق‌تر، E5 را شرکت مشترک یا جوینت ونچر دانگ فنگ و سوکون (Seres کنونی) که به اختصار با نام DFSK شناخته می‌شود، در چین تولید می‌کنند. بهمن موتور هم که پیش‌تر سابقه همکاری با دانگ فنگ را داشته، حالا تصمیم به واردات خودرویی دیگر از آن به کشور گرفته است. بی ام کارز E5 پیشرانه‌ای پلاگین هیبرید متشکل از یک موتور بنزینی ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی و یک موتور الکتریکی دارد و به‌واسطه یک گیربکس E-CVT نیرو را به چرخ‌های جلو هدایت می‌کند.

هونگچی H5 

بی ام کارز بهمن موتور در نمایشگاه خودرو تهرانبی ام کارز بهمن موتور در نمایشگاه خودرو تهران

هونگچی برند چینی باقدمتی است که سدان‌ها و اس یو وی‌های فوق‌العاده لوکس خود شناخته می‌شود و اگر پیگیر اخبار خودروهای چینی بوده باشید، احتمالاً با آن آشنایی دارد. بهمن موتور سدان H5 از این برند را برای واردات به ایران در نظر گرفته و در نتیجه، در نمایشگاه خودرو تهران هم آن را در معرض دید عموم قرار داده است. هونگچی H5 به یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم بنزین مجهز است که توان تولید قدرت ۲۲۲ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر را دارد. برای انتقال نیرو محرکه این موتور به چرخ‌های جلو، یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته آیسین به کار گرفته شده است.

هونگچی EMQ-5

محصولات BM Cars بهمن موتور در اتو اکسپو تهرانمحصولات BM Cars بهمن موتور در اتو اکسپو تهران

هونگچی EMQ-5 یکی از محصولات تمام برقی این برند چینی است که بهمن موتور واردات آن را هم در دستور کار قرار داده. این محصول جدید بهمن موتور که در نمایشگاه خودرو تهران مشاهده کردیم، در دو تیپ با خروجی‌های متفاوت عرضه شده است. نسخه پایه با یک موتور الکتریکی در محور جلو ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نسخه بالارده‌تر هم با یک موتور الکتریکی در همین محور، قابلیت تولید قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر را دارد. شعاع حرکتی این سدان با یک بار شارژ بین ۴۳۱ تا ۶۲۰ کیلومتر است که جای نگرانی بابت سفرهای طولانی باقی نمی‌گذارد.

فاو بستیون T77 پرو

این خودرو بی ام کارز، محصول بسترن سابق و بستیون کنونی است که یکی از زیرمجموعه‌های گروه فاو یا اف دبلیو ای (FAW) بر شمرده می‌شود. کراس اوور فاو بستیون T77 پرو که در نمایشگاه خودرو مشهور هم حضور پیدا کرده بود، زیر کاپوت خود یک موتور ۱۰۰۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم بنزین دارد؛ پای ثابت کراس اوورهای چینی این روزها. این موتور توانایی تولید قدرت ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور ۲۵۸ نیوتن متر را دارد و برای انتقال نیرو محرکه به یک گیربکس دوکلاچه ۷ سرعته متکی است.

نتا U بی ام کارز در نمایشگاه خودرو تهران

بی ام کارز بهمن موتور در نمایشگاه خودرو تهرانبی ام کارز بهمن موتور در نمایشگاه خودرو تهران

در مجموعه محصولات بی ام کارز یک کراس اوور برقی با نام نتا U هم حضور دارد. نتا U که بهمن موتور به غرفه خود در اتو اکسپو تهران آورده، ساخته خودروساز چینی تازه‌تاسیس «هوزون آتو» (Hozon Auto) است و در ایران تحت لاین‌آپ اسپیس برند بی ام کارز عرضه می‌شود. این کراس اوور کامپکت قوای محرکه خود را از یک موتور الکتریکی در محور جلو می‌گیرد که می‌تواند ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نسخه‌ای دیگر از این خودرو با خروجی بالاتر و سیستم محرکه دو دیفرانسیل در دسترس قرار دارد، ولی حداقل در حال حاضر قرار نیست در ایران عرضه شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها