مقایسه جذاب دو گوشی شیائومی پوکو ایکس ۶ و X6 Pro؛ نوآوری و ارتقا در میانه‌رده‌های باورنکردنی

فوریه 14, 2024 0 نظر 54

گوشی‌های میان‌رده امروزه با امکاناتی که از پرچمداران قدرتمند ساخته شده‌اند، توانسته‌اند توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند. گوشی‌های Poco X6 و X6 Pro از شرکت شیائومی نمونه‌ی نوآوری در این زمینه می‌باشند.

Poco X6 با صفحه نمایش IPS LCD 6.67 اینچی، پردازنده Snapdragon 732G و دوربین اصلی ۱۰۸ شواپیکسلی از ویژگی‌های مهم این گوشی است که با عملکرد قابل توجه و قیمت مناسب آن توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

از سوی دیگر، Poco X6 Pro نیز با صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچی AMOLED، پردازنده Snapdragon 870 و دوربین اصلی ۱۰۸ شواپیکسلی از ویژگی‌های قابل توجه آن می‌باشد.

آنچه که این دو گوشی را از گوشی‌های میان‌رده دیگر تفاوت می‌دهد، امکانات پرچمداران شیائومی‌است که با قیمتی مقرون به صرفه فراهم می‌آیند. این امکانات عبارتند از پشتیبانی از شبکه ۵G، شارژ سریع، صفحه نمایش با فرکانس بروز، وضوح عالی دوربین و سرعت پردازش گوشی. به طور کلی، دو گوشی Poco X6 و X6 Pro از امکانات پیشرفته و قیمتی رقابتی برخوردارند که می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای کاربرانی با بودجه محدود باشد.

دو گوشی پوکو ایکس ۶ و X6 Pro با مشخصات فنی خوب، قیمت بسیار پایینی دارند. این از گوشی‌های جدید Poco محصولاتی جذاب برای خرید ساخته است.

پوکو که در بازار موبایل جهانی برای خودش نامی دست و پا کرده و گوشی‌های اقتصادی جذابی را با قیمت بسیار پایین به فروش می‌رساند، گوشی‌های جدید سری X6 خود را راهی بازار کرده است. دو گوشی جدید پوکو ایکس ۶ و پوکو ایکس ۶ پرو از نظر ظاهری و برخی از مشخصات زیر قاب، اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند. بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو، قلب تپنده آن‌هاست. پوکو X۶ پرو از تراشه مدیاتک Dimensity ۸۳۰۰ SoC بهره می‌برد که مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد مانند پشتیبانی از مدل زبان بزرگ بومی و تبدیل متن به تصویر با قدرت از Stable Diffusion را ارائه می‌کند. مدل معمولی آن هم به چیپست کوالکام Snapdragon 7s Gen 2 مجهز است.

همه‌چیز درباره گوشی‌های سری پوکو ایکس ۶

نگاهی کوتاه دو گوشی پوکو ایکس ۶ و X6 Pro

با نمایشگر آن‌ها شروع می‌کنیم. هر دو گوشی از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی ۱٫۵K (۲۷۱۲ در ۱۲۲۰ پیکسل) با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند. پوکو X۶ از گوریلا گلس ۵ کورنینگ برای محافظت از صفحه نمایش استفاده می‌کند، در حالی که نسخه پرو با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. در زیر نمایشگر این گوشی‌ها یک حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای به‌کار رفته، اما باز کردن قفل با چهره را نیز به‌همراه دارند. این دو دستگاه همچنین ظرفیت باتری را در بخش اقتصادی افزایش داده‌اند. نسخه استاندارد به یک باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و نسخه پرو نیز به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است.

نگاهی کوتاه دو گوشی پوکو ایکس ۶ و X6 Proنگاهی کوتاه دو گوشی پوکو ایکس ۶ و X6 Pro

دو گوشی شیائومی نسبت به محصولاتی که حداقل چهار برابر خود قیمت دارند هم سریع‌تر شارژ می‌شوند. سرعت شارژ آن‌ها ۶۷ وات است، در حالی که بزرگانی مثل اپل حداقل نصف این توان شارژ را ارائه می‌کنند. ضمن اینکه یک آداپتور شارژ ۶۷ واتی نیز داخل جعبه دو دستگاه قرار گرفته تا برای خرید شارژر به‌دردسر نیفتید.

مطالب مرتبط: شارژر گوشی از جعبه سری ردمی شیائومی هم حذف شد

سخت‌افزار بی‌رقیب با قیمت استثنایی

این دو در بخش دوربین، شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند. شما در هر دو گوشی یک سنسور ۶۴ شواپیکسلی را به عنوان سنسور اصلی در اختیار دارید که از فناوری لرزشگیر تصویر اپتیکال (OIS) بهره می‌برد و به خروجی بهتر ویدیوها و کاهش احتمال تار شدن تصاویر کمک می‌کند. ضبط ویدیو در پوکو X۶ پرو با رزولوشن ۴K انجام می‌شود، در حالی که نسخه غیر پرو تنها می‌تواند با نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه و وضوح ۱۰۸۰p (فول اچ‌دی) فیلمبرداری کند. یک دوربین ۸ شواپیکسلی نیز تصاویر فوق عریض را ثبت می‌کند، در حالی که با کمک یک سنسور ۲ شواپیکسلی در هر دو گوشی می‌توانید عکاسی کلوزآپ انجام دهید.

نگاهی کوتاه دو گوشی پوکو ایکس ۶ و X6 Proنگاهی کوتاه دو گوشی پوکو ایکس ۶ و X6 Pro

عکاسی سلفی و تماس تصویری در پوکو X6 با یک سنسور ۱۶ شواپیکسلی انجام می‌شود. شبکه ۵G بخشی از تراشه آن است، اسپیکرهایی با گواهی دالبی اتموس حضور دارند، بدنه با گواهی IP54 در برابر پاشش آب و گردوغبار مقاوم است و از یک فرستنده مادون قرمز برای کنترل لوازم خانگی شما برخوردار است. بخش حافظه دستگاه بسیار سخاوتمندانه است و امکان انتخاب بین ۸ گیگابایت تا ۱۲ گیگابایت رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را در اختیار شما می‌گذارد.

رنگ‌بندی آن را هم نسخه‌های مشکی، سفید، آبی و یک رنگ زرد چشم‌نواز با روکش چرم مصنوعی و لبه‌های مشکی متضاد با آن تشکیل می‌دهد. در حال حاضر نسخه مجهز به رم ۸ و حافظه ۲۵۶ گیگابایت گوشی Poco X6 در بازار ایران با قیمتی در حدود ۱۲،۶۰۰،۰۰۰ تومان فروخته می‌شود. گوشی Poco X6 Pro نیز با ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه، قیمتی در حدود ۱۳،۵۰۰،۰۰۰ تومان دارد.

پیشینه خبر: دو گوشی پوکو X6 و X6 Pro وارد میدان شدند؛ آپدیت نرم افزاری ٣ ساله در کنار سخت افزار جذاب امتیاز بی‌نظیر پوکو ایکس ۶ پرو در بنچمارک AnTuTu

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها