سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا: هوش مصنوعی قدرتمند و دوربین شگفت‌انگیز

ژانویه 17, 2024 0 نظر 35

گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ یکی از جدیدترین و قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند شرکت سامسونگ است که با ویژگی‌ها و قابلیت‌های برتر خود توانسته است نظر تمامی کاربران را جلب کند. این گوشی با دوربین شگفت‌انگیزی که دارای سیستم چهارگانه‌ی دوربین ۱۰۸ شواپیکسلی است، عکس‌هایی با کیفیت بالا را بدون افت کیفیت برای عکس‌ها و ویدیو‌های ۴K ارائه می‌دهد. همچنین، باقیمت مناسب خود و امکانات برتر، سامسونگ این گوشی را به یکی از پر طرفدارترین گوشی‌های هوشمند در بازار تبدیل کرده است.

تکنولوژی هوش مصنوعی موجود در گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ به کاربران این امکان را می‌دهد تا تجربه‌ای منحصر به فرد از استفاده از گوشی هوشمند خود داشته باشند. این ویژگی در تشخیص صداها، تصاویر و ویدیو‌ها به کاربران کمک می‌کند تا بهترین عکس‌ها و ویدیو‌ها را از دوربین چهارگانه‌ی گوشی بگیرند. همچنین این گوشی دارای باتری بسیار بزرگ و مقاومی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نگرانی از نیاز به شارژ مکرر گوشی خود استفاده کنند.

گوشی گران قیمت گلکسی اس ۲۴ اولترا – Galaxy S24 Ultra سامسونگ با تلفیقی از هوش مصنوعی و سخت افزار پیشرفته و دوربین‌های شگفت‌انگیز رونمایی شد.

گوشی‌های خانواده گلکسی اس ۲۴ سامسونگ که در رأس آن‌ها مدل گلکسی اس ۲۴ اولترا حضور دارد، هوشمندترین گوشی‌هایی هستند که می‌توانید تهیه کنید. هوش مصنوعی، نقش پررنگی را در این دیوایس ایفا می‌کند که در کنار پیشرفته‌ترین مشخصات فنی دنیای موبایل و سیستم دوربین قدرتمند، از S24 Ultra رقیبی توانمند برای سری آیفون ۱۵ اپل ساخته است.

گلکسی اس ۲۴ اولترا؛ پادشاه جدید گوشی‌های اندرویدی

بی‌شک تمام طرفداران دنیای موبایل منتظر امروز بودند تا ببینند پرچمدار جدید گوشی‌های گلکسی سامسونگ بعد از یک سال پر سر و صدا چه امکاناتی برای ارائه دارد و قابلیت‌های هوش مصنوعی در آن چه تغییری در تجربه استفاده روزمره آن‌ها ایجاد خواهند کرد. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

طراحی و نمایشگر

گلکسی S24 Ultra، باشکوه‌ترین و بهترین گوشی تاریخ سامسونگ است. سامسونگ برای نخستین بار از یک فریم تیتانیومی روی گوشی اولترا خودش استفاده کرده که نه تنها دیوایس را در برابر مقاومت و خراش استحکام فوق‌العاده‌ای می‌بخشد، بلکه بافت نرم و روکش لوکسی به آن داده تا در کنار مقاومت بالا، ظاهر بسیار زیبایی هم داشته باشد. حاشیه‌های اطراف نمایشگر باریک‌تر از قبل شده‌‌اند که می‌تواند یک بهتری از داشتن یک گوشی یکپارچه با نمایشگر را به کاربران بدهد. لبه‌های نمایشگر هم توسط مهندسان سامسونگ بهینه‌تر شده تا صفحه نمایشی صاف‌تر و هموارتر را در اختیار شما بگذارد.

گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ

یک نمایشگر ۶.۸ اینچی با رزولوشن +QHD (برابر با ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل) به‌نام Dynamic AMOLED 2x روی قاب جلویی گوشی جا خوش کرده است. نمایشگری که با تراکم پیکسلی ۵۰۵ppi و فناوری هوش مصنوعی Vision Booster می‌تواند رنگ‌هایی بسیار شاداب و شفاف را روی صفحه به‌نمایش بگذارد. این نمایشگر نرخ تازه‌سازی ۱ تا ۱۲۰ هرتزی دارد که هنگام گیمینگ، وب‌گردی و اسکرول در گوشی به بالاترین نرخ می‌رسد تا تجربه پیمایش روان را داشته باشید. برای کاهش مصرف شارژ باتری هم در مواقع غیرضروری مثل نمایش یک تصویر ثابت، نرخ صفحه را کاهش می‌دهد.

این نمایشگر قادر به پخش محتوای +HDR10 است، از قلم هوشمند اس پن پشتیبانی می‌کند و فناوری‌های Eye Comfort Shield و Always-On را هم در اختیار کاربران می‌گذارد. از دیگر ویژگی منحصربه‌فرد نمایشگر گلکسی اس ۲۴ اولترا هم باید به اوج روشنایی ۲،۶۰۰ نیت اشاره کرد که به شما اجازه استفاده از گوشی زیر نور مستقیم آفتاب و یا سایر محیط‌های روشن، بدون کوچک‌ترین افت کیفیتی در صفحه را می‌دهد. به هم هاین‌ها باید یک حسگر اثر انگشت اولتراسونیک در زیر پنل صفحه نمایش را هم اضافه کنیم. نمایشگر گوشی سامسونگ با بهره‌مندی از محافظ Corning Gorilla Armor، نه تنها در برابر خراش و برخوردها مقاومت دستگاه را افزایش می‌دهد، بلکه می‌تواند تا ۷۵ درصد بازتاب نور روی نمایشگر را هم دفع کند.

گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگگلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ

در سمتی دیگر  تا حد قابل توجهی شاهد کاهش ضخامت دستگاه هستیم. ابعاد این گوشی برابر با ۷۹.۰ در ۱۶۲.۳ در ۸.۶ میلی‌متر است و وزن ۲۳۲ گرمی دارد. مطابق انتظار، قلم هوشمند S Pen در داخل بدنه گوشی جای می‌گیرد تا دردسر گم کردن آن را نداشته باشید. چینش دوربین‌ها روی قاب پشتی و سایر عناصر روی بدنه نیز تغییری نسبت به S23 Ultra نکرده‌اند.

در کنار فریم مستحکم تیتانیومی، محافظ گوریلا گلس ویکتوس آرمور هم روی بدنه و هم نمایشگر آن پوشیده شده تا از هرگونه ضربه خوردگی گوشی جلوگیری کند. بدیهی است که گواهی IP68 نیز در اینجا وجود دارد که گوشی را در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم می‌کند.

یکی از نکات قابل توجه درباره گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۴، استفاده از طیف گسترده‌ای از مواد بازیافتی در تولید آن‌ها است. سامسونگ علاوه بر آلومینیوم، شیشه و پلاستیک بازیافتی، در این گوشی‌ها از مواد معدنی بازیافتی همچون کبالت و برخی از عناصر خاکی کمیاب نیز استفاده کرده است. ضمن اینکه جعبه خود گوشی هم از حاصل بازیافت کاغذهای باطله است.

هوش مصنوعی Galaxy AI، برگ برنده گوشی‌های سامسونگ

پذیرش ربات‌های چت در سال گذشته میلادی نشان داد که هوش مصنوعی، انقلاب بزرگ بعدی صنعت فناوری است. کاربران زیادی هم اکنون به‌صورت روزانه برای انجام کارهای مختلفی از خلق یک عکس گرفته تا ویرایش تصاویر، کار با متن‌ها و غیره استفاده می‌کنند. سامسونگ حالا این هوش مصنوعی را به خود گوشی گلکسی S24 اولترا آورده تا به آسان‌ترین شکل ممکن بتوانید از امکانات بی‌شمار آن بهره‌مند شوید.

ترجمه در لحظه مکالمات صوتی

یکی از برجسته‌ترین قابلیت‌هایی که هوش مصنوعی گلکسی AI در اختیار شما خواهد گذاشت، امکان ترجمه همزمان مکالمات صوتی شما است. این قابلیت که “Live Translate” نام دارد، حین مکالمه با یک شخص خارجی فعال خواهد شد و می‌تواند مکالمه او را برای شما و یا مکالمه شما را برای آن شخص (بدون آنکه او هم از گلکسی S24 اولترا استفاده کند) ترجمه خواهد کرد. سپس فایل ترجمه شده در همان لحظه به‌صورت صوتی پخش می‌شود و یا متن آن در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگگلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ

در کنار آن، یک دستیار چت هوش مصنوعی هم وجود دارد که می‌توانید در پیام‌های متنی خود از آن استفاده کنید. این دستیار می‌تواند متن ترجمه شده پیام شما را با هر لحنی که می‌خواهید به زبان مقصد ترجمه کند. قطعا پیامی که برای رئیستان ارسال می‌کنید، با پیامی که برای یک همکلاسی خارجی می‌فرستید لحن یکسانی نخواهند داشت. همه این قابلیت‌ها در داخل خود اپلیکیشن کیبورد سامسونگ تعبیه شده‌اند و نیازی به نصب اپلیکیشن‌های اضافه‌تر نیست.

یک دستیار یادداشت و رونویسی کارآمد

دو تا از کارآمدترین و بهترین ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی گلکسی S24 اولترا سامسونگ، «دستیار یادداشت» و «دستیار رونویسی» هستند. فرض کنید که در یک سمینار یا کنفرانس خبری شرکت کرده‌اید و می‌خواهید با ضبط صدای مسئولین، وقتی به منزل رسیدید آن را به فایل متنی تبدیل کنید و آماده انتشار در وبلاگ یا سایت‌های خبری کنید. هوش مصنوعی سامسونگ کار را برای شما راحت می‌کند و در عرض تنها چنددقیقه می‌تواند متن رونویسی شده فایل صوتی را تحویل شما بدهد.

علاوه بر این، اپلیکیشن Samsung Notes یک دستیار یادداشت را در اختیار شما خواهد گذاشت تا بتوانید به کمک آن یادداشت‌هایتان را سازماندهی کنید و یا از آن بخواهید یک یادداشت طولانی را برای شما خلاصه کند.

گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگگلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ

جستجوی هوشمند و نوین

همه ما روزانه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوعات مختلف، صدها بار در اینترنت جستجو می‌کنیم. این کار از طریق وب‌سایت موتورهای جستجو و یا اپلیکیشن‌های آن‌ها انجام می‌شود. سامسونگ با “Circle To Search” می‌خواهد ماهیت جستجو کردن را تغییر دهد و آن را به روش نوین و هوشمندی در اختیار کاربران بگذارد. با وجود این ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی، فقط کافیست دور سوژه مورد نظر خود که می‌تواند یک ویدیو، عکس یا متن باشد را با قلم هوشمند S Pen دایره بکشید و یک ضربه کوچک روی آن بزنید تا در مورد آن برایتان جستجو کند.

گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگگلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ

سامسونگ این امکانات جذاب را از طریق رابط کاربری سفارشی One UI 6.1 بر پایه اندروید ۱۴ در گوشی S24 Ultra خودش ارائه می‌کند. غول کره‌ای همچنین پشتیبانی نرم افزاری ۷ ساله را روی گوشی‌های جدیدش ارائه می‌کند که خیلی جذاب به‌نظر می‌رسد.

دوربین گلکسی اس ۲۴ اولترا

دوربین، همیشه مهم‌ترین بخش گوشی گلکسی اولترا برای سامسونگ بوده است. گلکسی اس ۲۴ اولترا هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود. چهار سنسور دوربین مستقیما روی قاب پشتی این دیوایس قرار گرفته‌اند که یک رینگ برای محافظت دور آن‌ها کشیده شده است. سامسونگ از سنسور دوربین اصلی ۲۰۰ شواپیکسلی عریض با گشودگی دیافراگم f/1.7 استفاده کرده است. این سنسور به فناوری فوکوس خودکار Super Quad Pixel، لرزشگیر اپتیکال تصویر و مجهز است و یک لنز فوق شفاف به‌نام Super Clear Lens روی آن قرار دارد.

دوربین گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگدوربین گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ

سامسونگ دوربین ثانویه این گوشی که یک سنسور تله فوتو ۱۰ شواپیکسلی با زوم اپتیکال ۱۰ برابری بود را با یک سنسور جدید و ارتقا یافته ۵۰ شواپیکسلی جایگزین کرده است که زوم ۵ برابری اپتیکال را ارائه می‌کند. این سنسور به‌کمک هوش مصنوعی و موتور پرو ویژوال می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. بزرگ‌نمایی تصویر با این سنسور با بالاترین کیفیت ممکن انجام می‌شود و وضوح تصویر بیشتری را نسبت به نسل قبلی ارائه می‌کند. با این قدرت زوم، می‌توانید در هر فاصله‌ای که از سوژه هستید، از آن عکس‌های شفافی را ثبت کنید.

در کنار آن یک دوربین ۱۰ شواپیکسلی اولترا واید دیگر حاوی زوم اپتیکال ۳ برابری و لرزشگیر اپتیکال تصویر و یک دوربین ۱۲ شواپیکسلی فوق عریض با فوکوس خودکار دوال-پیکسل و زاویه دید ۱۲۰ درجه هم حضور دارند. این گوشی می‌تواند با زوم ترکیبی دیجیتال/ اپتیکال، تا ۱۰۰ برابر زوم روی تصاویر را ارائه کند. همچنین در جلوی قاب گوشی هم شاهد حضور یک دوربین ۱۲ شواپیکسلی با فوکوس خودکار دوال-پیکسل هستیم.

دوربین گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگدوربین گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ

امکانات هوش مصنوعی دوربین‌های سامسونگ

اگر در کادربندی عکس خود بد عمل کرده‌اید و یا خیلی کج است، کافیست آن را به هوش مصنوعی Galaxy AI بسپارید تا برایتان ترمیم کند. گوشی‌های سری S24 از قابلیتی به‌نام “Generative Edit” برخوردارند که با فشار دادن یک دکمه می‌تواند کادر را درست کرده و عکس شما را اصلاح کند.

همچنین اگر می‌خواهید سوژه یا هر شیء را در تصویر جابجا کنید، فقط باید آن را انتخاب کنید و در هر کجای صفحه که می‌خواهید بیاندازید. هوش مصنوعی خودش جای خالی آن را برایتان به‌زیبایی و کاملا طبیعی پر می‌کند.

اگر از طرفداران سرسخت فیلم‌های اکشن و یا مسابقات فوتبال هستید، سامسونگ هدیه ویژه‌ای به‌نام “Instant Slow-motion” را برای شما تدارک دیده است. با کمک این ویژگی هوش مصنوعی، می‌توانید لحظات حساس یک فیلم سینمایی یا مسابقه مهم فوتبال را به‌صورت اسلوموشن پخش کنید. برای انجام آن هم فقط کافیست انگشتتان را روی صفحه نگه دارید.

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که با گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ در اختیار شما قرار خواهد گرفت، “Super HDR” است. حالتی که می‌تواند هم در هنگام ثبت و هم تماشای تصاویر، آن‌ها را با جزئیات، نور و شفافیتی فوق‌العاده به‌ چشم‌های شما هدیه دهد. شما پیش از فشار دادن دکمه شاتر دوربین، می‌توانید پیش‌نمایشی از تصویر را در این حالت ببینید. همچنین هنگام می‌توانید این حالت را برای مشاهده تصاویر در گالری گوشی‌تان هم فعال کنید. سامسونگ با همکاری توسعه‌دهندگان نرم افزاری، این ویژگی را به شبکه‌های اجتماعی نیز برده است تا تصاویر داخل آن‌ها را هم بتوانید به‌صورت سوپر اچ‌دی‌آر ببینید.

سخت افزار و گیمینگ در گلکسی S24 Ultra

افزایش نیاز بی‌پایان کاربران به قدرت سخت افزاری بیشتر، باعث شده هر نسل از گوشی‌های هوشمند که عرضه می‌شود، قدرتمندتر از نسل قبلی باشد. این قضیه در مورد گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ نیز صدق می‌کند. در قلب تپنده این گوشی، پیشرفته‌ترین چیپست شرکت کوالکام، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ حضور دارد که بنچمارک‌ها خبر از توان بسیار بالای آن می‌دهند. اما در کنار ارتقا تراشه، سامسونگ محفظه بخار خنک‌کننده زیر قاب این گوشی را هم ۱.۹ برابر بزرگ‌تر کرده تا عملکرد بهتری در خنک‌سازی دستگاه حین انجام فعالیت‌های سنگین داشته باشد. این یعنی با خیالی آسوده می‌توانید ساعت‌ها با گوشی خود بازی‌های سنگین را اجرا کنید، ویدیوهای حجیم را با گوشی ویرایش کنید و همینطور با سرعتی بالا بین اپلیکیشن‌های مختلف جابجا شوید.

گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگگلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ

یکی از امکانات برجسته این گوشی، پشتیبانی از فناوری رهگیری پرتو یا Ray Tracing است که قابلیت بسیار مهمی برای گیمینگ محسوب می‌شود. رهگیری پرتو بازتاب نور و سایه‌ها را در صحنه‌ها ارتقا می‌دهد تا بازی‌ها گرافیک واقع‌گرایانه‌تری داشته باشند.  سامسونگ همچنین با چندین کمپانی بازی‌سازی همکاری کرده که حاصل آن می‌تواند عرضه بازی‌های گرافیکی بهینه شده با این فناوری پیشرفته برای سری گلکسی S24 باشد.

گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگگلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ

سامسونگ از یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در زیر قاب گوشی S24 Ultra استفاده کرده که با سرعت ۴۵ وات، در عرض ۳۰ دقیقه ۶۵ درصد شارژ خواهد شد. علاوه بر این، باتری گوشی از شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. این گوشی از فناوری‌های بلوتوث ۵.۳، وای فای ۷ ، NFC و UWB پشتیبانی می‌کند. دو اسپیکر استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس روی آن نصب شده‌اند و به‌لطف Wireless PowerShare می‌تواند دیگر دستگاه‌های شما را هم شارژ کند. گوشی پرچمدار سال ۲۰۲۴ سامسونگ در سه نسخه با ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود که هشوی آن‌ها از ۱۲ گیگابایت رم برخوردارند.

قیمت گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا

نسخه پایه گلکسی اس ۲۴ اولترا که حاوی ۲۵۶ گیگابایت حافظه هم هست، با قیمت ۱،۱۴۹ یورو راهی بازار خواهد شد.  ضمنا سامسونگ گوشی اولترا خودش را در سه رنگ مشکی تیتانیوم، خاکستری تیتانیوم، بنفش تیتانیوم و زرد تیتانیوم طراحی کرده است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها