طرز تهیه راتا مرغ

طرز تهیه راتا مرغ, طرز تهیه راتا ژامبون , طرز تهیه راتا مرغ و پیازچه , فیلم آموزش راتای مرغ , طرز تهیه راتا مانتی , طرز تهیه راتا مکزیکی , راتای مرغ و جعفری , راتا مرغ و سیب زمینی , راتا مرغ و گردو

راتا مرغ یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و لذیذ است که از آن می‌توانید به عنوان یک پیش غذای شیک استفاده کنید، راتا مرغ خیلی راحت، به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست می‌شود و برای پذیرایی بسیار مناسب است این پیش غذای خوش طعم طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه راتا مرغ در ادامه با سایت آموزشی فان شو همراه باشید.

مواد مورد نیازمیزان مواد
سینه مرغ کامل۱ عدد
سیب زمینی متوسط۲ عدد
پیازچه۵ تا ۶ عدد
خیار شور۳ عدد
پنیر خامه‌ای۱ بسته
سس مایونز۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
نان تستبه مقدار لازم
پودر سوخاریبه مقدار لازم
گوجه فرنگی برش داده شده برای دورچین۱ عدد
نعنا و ریحان و شوید تازه برای تزئینبه مقدار لازم
مغز گردو خرد شده برای تزئین۱ تا ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه راتا مرغ

مرحله ۱: ریختن مرغ و ادویه‌ها و آب در قابلمه

ابتدا سینه مرغ را تمیز بشورید بعد داخل یک قابلمه قرار دهید، مقداری آب روی آن بگیرید، کمی نمک زردچوبه و فلفل سیاه هم در آب بریزید، با هم مخلوط کنید تا عطر و طعم ادویه‌ها به خورد سینه مرغ برود سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید.

مرحله ۲: پختن مرغ‌ها و آب پز کردن سیب زمینی‌ها

سپس اجازه دهید تا سینه مرغ به مدت تقریباً یک ساعت بپزد و کاملاً آماده شود، سیب زمینی‌ها را بشورید، داخل یک قابلمه قرار دهید، مقداری آب روی آن‌ها بگیرید، بعد قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید، اجازه دهید تا سیب زمینی‌ها خوب بپزند.

مرحله ۳: زمان لازم برای پخت سیب زمینی‌ها و شستن پیازچه‌ها

سیب زمینی‌ها تقریباً بعد از ۴۰ تا ۴۵ دقیقه خوب می‌پزند و بافت آن‌ها نرم می‌شود، زمان پخت بستگی به اندازه سیب زمینی‌ها و میزان حرارت دارد، در این فاصله تعدادی پیازچه‌ را تمیز بشورید، داخل یک سبد بریزید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود.

مرحله ۴: برداشتن ظرف مرغ از روی حرارت

بعد از این که سینه‌های مرغ خوب پختند، بافت آن‌ها نرم شد و آماده شدند قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا از حرارت اولیه آن کم شود، وقتی سینه مرغ کاملاً خنک شد آن را از داخل قابلمه بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله ۵: رنده کردن سینه مرغ یا پوره کردن ان با میکسر

وقتی که سینه مرغ کاملاً خنک شد گوشت آن را رنده کنید، بعد داخل یک ظرف بریزید برای راحتی کار می‌توانید سینه مرغ را داخل میکسر یا غذاساز بریزید و آن را کاملاً پوره کنید، سپس پوره مرغ را داخل یک ظرف بریزید، مرغ را به روش خودتان پوره کنید.

مرحله ۶: رنده کردن سیب زمینی‌ها پخته شده و مخلوط کردن با مرغ‌ها

بعد سیب زمینی‌ها را که خوب پخته‌اند از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید تا کمی خنک شوند سپس پوست آن‌ها را بگیرید بعد سیب زمینی‌ها را با رنده ریز رنده کنید، سیب زمینی‌های رنده شده را روی مرغ‌ها بریزید، ورز دهید و با آن‌ها مخلوط کنید.

مرحله ۷: خرد کردن پیازچه‌ها و مخلوط کردن با مواد

سپس پیازچه‌ها را با یک چاقوی تیز خیلی ریز و نازک خرد کنید یا این که داخل غذاساز بریزید و کاملاً ریز کنید، بعد پیازچه‌های خرد شده را روی مواد بریزید و با آن‌ها مخلوط کنید تا عطر و طعم آن‌ها به خورد بقیه مواد برود و آن‌ها را طعم‌دار کند.

مرحله ۸: خرد کردن خیارشورها و مخللوط کردن با مواد

بعد خیارشورها را با یک چاقوی تیز کاملاً ریز خرد کنید یا از رنده استفاده کنید و خیارشورها را رنده کنید در صورتی که خیارشورها را رنده کردید حتماً آب آن‌ها را بگیرید، آب خیارشورها را جدا کنید، سپس خیارشورها را روی مواد بریزید و با آن‌ها ترکیب کنید‌.

مرحله ۹: اضافه کردن پنیر خامه‌ای و مخلوط کردن با مواد

همه مواد را با هم مخلوط کنید سپس یک بسته پنیر خامه‌ای را به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و پنیر خامه‌ای به خورد مواد برود، طوری که مواد راتا را طعم‌دار کند سعی کنید از یک پنیر خامه‌ای با کیفیت و با طعمی فوق العاده استفاده کنید.

مرحله ۱۰: اضافه کردن سس مایونز، نمک و فلفل سیاه به مواد

سپس مقداری سس مایونز به مواد اضافه کنید، دوباره هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند، باید عطر و طعم سس کاملا با مواد ترکیب شود، بعد از آن مقداری نمک و فلفل سیاه روی مواد بریزید، با آن‌ها مخلوط کنید سپس طعم مخلوط را کمی بچشید و میزان نمک آن را تنظیم کنید.

مرحله ۱۱: مخلوط کردن همه مواد با هم و برش دادن نان تست

همه مواد را با هم مخلوط کنید، دقت کنید که مایه راتا مرغ نباید شل باشد و باید بافت منسجم و غلیظی داشته باشد، سپس نان‌های تست را با قالب مناسب به شکل دلخواه خودتان برش بزنید می‌توانید از یک قالب دایره‌ای شکل استفاده کنید و نان تست را برش دهید.

مرحله ۱۲: قرار دادن نان تست در قالب و ریختن مایه راتا روی نان

بعد نان تست را داخل قالب رینگی قرار دهید سپس مخلوط راتا را روی نان تست بریزید، با پشت قاشق آن را فشرده کنید تا قالب پر شود و مخلوط راتا مرغ فرم بگیرد، به جای قالب گرد می‌توانید از قالب‌های آماده یا هر وسیله دیگری به شکل‌‌های مختلف استفاده کنید.

مرحله ۱۳: بیرون آوردن راتا مرغ از داخل قالب

از هر مدل قالب برای فرم دادن به راتا می‌توانید استفاده کنید، بعد از این که همه مخلوط را به همین روش آماده کردید به آرامی با انگشت از زیر مواد نان تست را فشار دهید تا مخلوط مواد راتا مرغ از داخل قالب بیرون بیاید، بعد راتاها را داخل ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله ۱۴: درست کردن پودر سوخاری با اضافه‌های نان تست

با اضافه‌های نان تست می‌توانید پودر سوخاری آماده کنید، با این روش که نان تست را داخل مایکروفر قرار دهید تا کاملا خشک شود، سپس آن‌ها را پودر کنید، مقداری ادویه دلخواه خودتان به پودر نان‌ها اضافه کنید، سپس روی راتا‌ مرغ را با آن تزئین کنید.

مرحله ۱۵: تزئین راتا مرغ و چیدن در ظرف مناسب

برای تزئین راتای مرغ می‌توانید از چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه هم استفاده کنید، همچنین برای تزئین مقداری مغز گردوی خرد شده را روی راتای مرغ بریزید سپس راتا مرغ را داخل ظرف مناسب قرار دهید، می‌توانید از دورچین‌های مختلف استفاده کنید.

مرحله ۱۶: سرو کردن راتا مرغ

سپس یک گوجه را که از قبل شسته‌اید به شکل حلقه‌ای برش بزنید، در کنار ظرف راتا بچینید، بعد راتا مرغ را به عنوان یک پیش غذای شیک و مناسب یا یک میان وعده خوش طعم و پرطرفدار همراه با انواع دورچین و مخلفات برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.