طرز تهیه ساندویچ کوکو سبزی

طرز تهیه ساندویچ کوکو سبزی, ساندویچ کوکو سبزی در تهران , راز خوشمزه شدن کوکو سبزی , ساندویچ کوکو سبزی نی نی سایت

ساندویچ کوکو سبزی یکی از انواع ساندویچ‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست می‌شود، از این ساندویچ خوش طعم می‌توانید به عنوان یک میان وعده پر طرفدار استفاده کنید که خیلی سریع و راحت آماده می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه ساندویچ کوکو سبزی در ادامه با سایت آموزشی فان شو همراه باشید.

مواد مورد نیازمیزان مواد
سبزی کوکو ( گشنیز، جعفری، تره، شوید و برگ سیر)۵۰۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
آرد سفید۱ قاشق
نمکبه مقدار لازم
فلفل سیاهبه مقدار لازم
زردچوبهبه مقدار لازم
گوجه فرنگی حلقه شده۱ عدد
خیار شور برش داده شده۲ عدد
نان ساندویچبه مقدار لازم

طرز تهیه ساندویچ کوکو سبزی

مرحله ۱: شستن سبزی‌های مخصوص کوکو

ابتدا سبزی‌های مخصوص کوکو سبزی که شامل گشنیز، جعفری، تره، شوید و برگ سیر است به مقدار مناسب از هر کدام را تمیز بشورید و داخل یک سبد بریزید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود و کاملا خشک شوند. می‌توانید مقدار هر کدام را کمتر یا بیشتر بریزید.

مرحله ۲: خرد کردن سبزی‌های کوکو

سپس سبزی‌ها را داخل میکسر یا خرد کن بریزید، بعد آن‌ها را کاملا ریز خرد و میکس کنید، اگر دستگاه میکسر یا خردکن در دسترس نبود می‌توانید با چاقوی تیز سبزی‌ها را کاملا ریز خرد کنید، دقت کنید که سبزی‌ها در هنگام خرد کردن خیلی له نشوند.

مرحله ۳: اصافه کردن لدویه‌ها به سبزی‌ها و میکس کردن با آن‌ها

بعد ادویه‌ها را که شامل نمک، فلفل سیاه و زردچوبه است به مقدار مناسب با توجه به ذائقه خودتان روی سبزی‌های خرد شده بریزید و با آن‌ها مخلوط کنید تا عطر و طعم ادویه‌ها کاملا به خورد سبزی‌ها برود و آن‌ها را مزه‌دار کند، می‌توانید از ادویه دلخواه خودتان هم استفاده کنید.

مرحله ۴: اضافه کردن آرد و تخم مرغ به سبزی‌های خرد شده

سپس مقداری آرد روی سبزی‌ها بریزید، دوباره میکس کنید تا خوب با هم ترکیب شوند، طوری که بافت مخلوط منسجم شود، بعد از آن تخم مرغ‌ها را به سبزی‌ها اضافه کنید، با هم مخلوط کنید تا تخم مرغ‌ها از حالت لختگی خارج شوند و همه مواد با هم خوب مخلوط شوند.

مرحله ۵: مخلوط کردن همه مواد با هم و ریختن روغن در تابه

وقتی که تخم مرغ به خورد مواد رفت و بافت مخلوط تشکیل شده یکدست شد، طوری که عطر و طعم همه مواد خوب با هم مخلوط شد، میکسر را خاموش کنید، بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید، سپس تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود.

مرحله ۶: ریختن مایه کوکو سبزی در تابه و پختن آن

سپس مایه کوکو سبزی را داخل تابه با اندازه مناسب بریزید و پخش کنید، تا کاملا کف تابه را بپوشاند، بعد با پشت قاشق سطح آن را صاف کنید، سعی کنید ضخامت مایه کوکو در همه قسمت‌ها به یک اندازه باشد تا همه جای آن به یک اندازه بپزد و داخل کوکو معز پخت شود.

مرحله ۷: پختن هر دو طرف کوکو سبزی

بعد اجازه دهید تا کوکو سبزی به مدت تقریبا ۱۲ دقیقه روی حرارت بپزد، رنگ آن تغییر کند و کوکو سبزی خودش را بگیرد، سپس به آرامی کوکو سبزی را برگردانید تا طرف دیگر آن هم به مدت تقریبا ۶ تا ۷ دقیقه دیگر بپزد تا کاملا مغز پخت و آماده شود.

مرحله ۸: برش دادن کوکو سبزی در اندازه مناسب

بعد از این که دو طرف کوکو سبزی پخت و آماده شد، تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی از حرارت اولیه آن کم شود، بعد کوکو سبزی را در اندازه مناسب به شکل باریک و بلند برش بزنید، تا به راحتی داخل نان ساندویچ قرار بگیرد.

مرحله ۹: برش دادن نان ساندویچ و ریختن سس فرانسوی داخل آن

سپس نان ساندویچ را از وسط برش بزنید، بعد از آن به مقدار لازم و با سلیقه خودتان، داخل آن سس فرانسوی بریزید و پخش کنید، مقدار سس بستگی به ذائقه خودتان دارد و می‌توانید به مقدار کمتر یا بیشتر داخل نان باگت بریزید یا از سس دیگری استفاده کنید.

مرحله ۱۰: قرار دادن کوکو سبزی و گوجه برش داده شده داخل نان ساندویچ

بعد چند برش از کوکو سبزی را داخل نان قرار دهید، سپس گوجه فرنگی را که از قبل تمیز شسته‌اید و خشک شده است به شکل ورقه‌ای برش بزنید، بعد داخل نان باگت روی کوکو سبزی‌ها قرار دهید، مقدار استفاده از گوجه فرنگی به سلیقه خودتان بستگی دارد.

مرحله ۱۱: اضافه کردن خیار شور داخل نان ساندویچ و سرو آن

سپس خیارشورها را به شکل باریک و بلند برش بزنید و به مقدار دلخواه داخل نان ساندویچ بچینید، سپس ساندویچ کوکو سبزی را به عنوان یک غذای خوش طعم، سریع و مناسب یا یک میان وعده مقوی پر طرفدار همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.