تراژدی در پل معلق: فاجعه سقوط دو هنرمند سریال «سلمان فارسی»

فوریه 29, 2024 0 نظر 63

امروز، خبر تراژدی در محل فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی» شوک و حس غم و اندوه را به همراه داشت. دو نفر در این حادثه فاجعه‌بار از دست داده شدند و چهار نفر دیگر هم مصدوم شدند. این حادثه بر روی یک پل معلق در روستای خیج شاهرود رخ داد که به نظر می‌رسد پل قدیمی نتوانست فشار جمعیت روی آن را تحمل کند و فرو ریخت. مصدومان با هلی‌کوپتر به بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود منتقل شدند و در حال حاضر تحت درمان هستند. اين حادثه یادآور اهمیت رعایت ایمنی در تمامی فعالیت‌های فیلمبرداری و تولید محتوای صنعت سینمایی است. سریال «سلمان فارسی» که به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری ساخته شده، در حال فیلمبرداری فصل ایران ساسانی است که در شهرک سینمایی ایران(غزالی) و استان سمنان ادامه دارد. این سریال در بخش‌های مختلف به زندگی و زمانه یار ایرانی پیامبر اسلام(ص) می‌پردازد و با پایان فیلمبرداری فصل بیزانس، فیلمبرداری فصل ایران ساسانی آغاز شده است. امیدواریم با اقدامات لازم، اینگونه تراژدی‌ها در آینده جلوگیری شود و ایمنی همواره در اولویت قرار گیرد.

۱۸:۵۱فانشو: امروز خبر سقوط عده‌ای از هنروران حاضر در سریال «سلمان فارسی» و کشته و زخمی شدن عده‌ای از این زحمتکشان پروژه‌های تولیدی روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت.انتشار این خبر بار دیگر زنگ هشدار را برای پروژه‌های مختلف فیلم و سریال به صدا درآورد.با توجه به اینکه «حادثه خبر نمی‌کند» اما به نظر می‌رسد با توجه به «فاخر» بودن سریال «سلمان فارسی» و بهره‌مندی این پروژه از بودجه‌ عظیم و قابل توجه، الزاماً باید شرایط مناسب‌تری به لحاظ ایمنی مورد توجه سازندگان قرار می‌گرفت.خبر این حادثه ناگوار را به نقل از ایرنا و به روایت مسئول روابط عمومی این سریال بخوانید:مدیر روابط عمومی سریال «سلمان فارسی» درباره جزییات حادثه در محل فیلمبرداری در روستای خیج شاهرود که ۲ کشته و چهار نفر مصدوم برجا گذاشت را توضیح داد.احسان ناظم‌بکایی درباره جزییات حادثه سریال «سلمان فارسی» که در محل فیلمبرداری در روستای خیج شاهرود رخ داد، اظهارداشت: ۲ نفر براثر فروریختن آوار در محل فیلمبرداری سریال در روستای خیج جان باختند و چهار نفر مصدوم شدند.
وی گفت: این حادثه بر روی یک پل معلق چوبی و سنگی رخ داد که حدود یک متر با زمین فاصله داشت و متصل به دو ستون بود. تعداد زیادی هنرور برای تمرین روی این پل رفته بودند که متاسفانه پل نتوانست این فشار را تحمل کند.مدیر روابط عمومی سریال «سلمان فارسی» افزود: مصدومان با هلی‌کوپتر به بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود منتقل شدند و تحت مداوا هستند.ناظم‌بکایی بیان کرد: گروه مشغول تصویربرداری فصل ایران باستان بود که بخش‌های اصلی آن در شهرک غزالی فیلمبرداری شد، آنها برای ضبط نماهای بیرونی زمستانی به شمال شاهرود رفته بودند. دکورهای بزرگ در شهرک غزالی احداث شده است و دکوری که در روستای خیج در نظر گرفته شده بود، جزو سازه‌های محدود مناطق طبیعی بود. کار فیلمبرداری در شاهرود تا پایان سال ادامه دارد.سریال «سلمان فارسی» محصول مرکز سیما فیلم سازمان صداوسیما به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی حسین طاهری است که فیلمبرداری فصل ایران ساسانی آن در شهرک سینمایی ایران(غزالی) و استان سمنان ادامه دارد.این سریال در سه فصل دوران ایران ساسانی، امپراتوری بیزانس و حجاز صدر اسام به زندگی و زمانه یار ایرانی پیامبر اسلام(ص) می پردازد. با پایان فیلمبرداری فصل بیزانس، حدود پنج ماه است که فیلمبرداری فصل ایران ساسانی آن آغاز شده است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها