نمایشگاه بزرگ رسانه های صوت و تصویر در ایران با حضور ایرانسل برگزار می‌شود

دسامبر 31, 2023 0 نظر 29

دومین نمایشگاه رسانه های صوت و تصویر فراگیر ایران با حضور ایرانسل برگزار می‌شود

با گسترش فناوری و ارتقای رسانه های دیجیتال، نمایشگاه های رسانه های صوتی و تصویری اهمیت بیشتری یافته‌اند. این رویدادها فرصتی برای آشنایی با آخرین تکنولوژی ها و تجهیزات مرتبط با رسانه های دیجیتال می‌باشند. ایران نیز در این راستا گام های مهمی برداشته و دومین نمایشگاه رسانه های صوت و تصویر فراگیر خود را با حضور ایرانسل برگزار می‌کند.

در این نمایشگاه مخصوصاً به نمایشگاه های دیگر از جلوه های ویژه ای برخوردار است؛ از جمله معرفی آخرین تکنولوژی های ارتباطی و تجربه های واقعی در حوزه رسانه های دیجیتال. حضور ایرانسل به عنوان یکی از ارائه دهندگان ارتباطات دیجیتالی و خدمات اینترنتی نشان از اهمیت این رویداد برای صنعت ارتباطات دیجیتالی ایران دارد. این نمایشگاه فرصت مناسبی برای تبادل نظر و ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان و ارائه دهندگان محصولات رسانه های دیجیتال است و باعث پیشرفت و ارتقاء این صنعت خواهد شد.

۱۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۵

دومین نمایشگاه رسانه های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) با حضور ایرانسل و معرفی خدمات و محصولات جدید این اپراتور در تهران برگزار می‌شود.

دومین نمایشگاه رسانه های صوت و تصویر فراگیر ایران موسوم به رصتا توسط سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) در روزهای ۱۰ تا ۱۳ دی ۱۴۰۲ در شبستان اصلی مصلای امام خمینی تهران برگزار می‌شود. ایرانسل به‌عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران نیز در این رویداد حضور دارد و جدیدترین خدمات و سرویس‌های محتوایی مبتنی بر صوت و تصویر فراگیر را در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

اهداف ایرانسل از حضور در نمایشگاه رسانه های صوت و تصویر فراگیر

از جمله این سرویس‌ها می‌توان به تلویزیون اینترنتی لنز به‌عنوان بستر پخش فیلم، سریال، پخش رویدادهای زنده و شبکه‌های تلویزیونی و همچنین سرویس راویتو به‌عنوان پلتفرم اشتراک ویدیو و پخش زنده با امکان کسب درآمد اشاره کرد.

تلویزیون اینترنتی ایرانسل با نام اپلیکیشن لنز بستری است که کاربران در آن قادر هستند بدون هزینه، برنامه‌های مورد نظر خود را دانلود کنند و در هر زمان و هر جایی که حضور دارند، مجموعه‌ای از جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی را به‌صورت دوبله یا زیرنویس فارسی مشاهده کنند. برنامه‌های زنده تلویزیونی، پخش مستقیم مسابقات ورزشی (پخش زنده فوتبال، پخش زنده شبکه ۳ و…)، پخش زنده انواع رویدادها (رویدادهای علمی، آموزشی و انگیزشی) و… از دیگر محتواهایی هستند که در اپلیکیشن لنز ایرانسل به کاربران ارائه می‌شوند. این پلتفرم پخش محتوا و زیرساخت توزیع محتوا روی گوشی های تلفن همراه یا در منزل و روی تلویزیون‌ها در دسترس کاربران قرار گرفته است.

سرویس راویتو نیز پلتفرم اشتراک ویدیو و پخش زنده است که توسط ایرانسل به کاربران ارائه می‌شود. این پلتفرم با قابلیت‌هایی مانند تولید و به‌اشتراک‌گذاری محتواهای تصویری و پخش زنده، فضایی را به‌وجود آورده تا تولیدکنندگان محتوا بتوانند تولیدات خود را در آن ارائه کنند و در کنار آن، قادر به کسب درآمد نیز خواهند بود.

نمایشگاه رسانه های صوت و تصویر فراگیر ایران با رویکرد حمایت‌گری در دو بخش سرویس و محتوا برگزار می‌شود و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در ایران و هم‌افزایی هرچه بیشتر سازمان صداوسیما و رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و سایر اجزای زیست‌بوم از مهم‌ترین اهداف آن به‌شمار می‌روند. اطلاع‌رسانی از آخرین دستاوردهای حوزه رسانه و ایجاد ارتباط بین شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان، جریان‌سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ اسلامی، بومی و ملی، حمایت‌های مادی و معنوی از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، ایجاد فضای رقابت رسانه‌ای بین تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان خدمات و محتوای رسانه‌ای در جهت ارتقای کیفی، ایجاد تعامل بین نخبگان دانشگاهی، سازمان صداوسیما، ساترا و سایر رسانه‌ها و… از دیگر اهداف این رویداد محسوب می‌شوند.

تلویزیون‌های اینترنتی، طراحان پلتفرم، مراکز ارائه‌دهنده خدمات رسانه‌های دیجیتال، توسعه‌دهندگان، استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌های صنایع خلاق، نهادهای مردمی، نرم افزارهای رسانه‌ای، نرم افزارهای تلفن همراه، پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها، مراکز پژوهش، فناوری و نوآوری در رسانه‌های دیجیتال، تولیدات مراکز فرهنگی دیجیتال و تولیدات رسانه‌های دیجیتال دانش‌آموزی از جمله مواردی هستند که در دومین نمایشگاه رسانه های صوت و تصویر فراگیر حضور دارند و در شبستان مصلی امام خمینی تهران از علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان میزبانی می‌کنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها