طرز تهیه سوپ ازوگلین

طرز تهیه سوپ ازوگلین, دستور پخت ازوگلین چورباسی

این سوپ، که ریشه در آشپزی ترکیه دارد، ترکیبی از مواد غذایی ساده اما پرخاصیت است که با هم آمیزش یافته و طعمی دلنشین و مغذی را به ارمغان می‌آورند. در اینجا، در سایت آموزشی فان شو، ما به شما طرز تهیه سوپ ازوگلین را آموزش خواهیم داد. این دستور، گام به گام و با توضیحات دقیق و کامل، شما را در فرآیند پخت یاری می‌رساند تا بتوانید این سوپ خوشمزه و مقوی را در خانه تهیه کنید.

برای طرز تهیه سوپ ازوگلین، ابتدا پیاز و سیر را در روغن زیتون تفت می دهیم، سپس رب گوجه فرنگی را افزوده و پس از تفت دادن حبوبات و آب جوش را اضافه می کنیم. پس از پخت تا نرم شدن مواد، سسی معطر از کره، پول بیبر، نعناع خشک و فلفل سیاه به آن افزوده و در نهایت با آب لیمو سرو می کنیم. این سوپ غلیظ و مقوی، هم برای وعده شام و هم به عنوان یک وعده غذایی اصلی در طول روز ایده‌آل است.

مواد مورد نیازمقدار
رب گوجه فرنگی۱/۲ قاشق غذاخوری
بلغور۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
برنج۲ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
آب داغ۸ لیوان
پیاز۱ عدد
رب فلفل۱/۲ قاشق غذاخوری
لیوان دال عدس۱ لیوان
مواد مورد نیاز سسمقدار
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
کره۱ قاشق غذاخوری
پول بیبر۱/۲ قاشق مرباخوری
نعناع خشک۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه سوپ ازوگلین

مرحله ۱: آماده‌سازی قابلمه

ابتدا روغن زیتون را در یک قابلمه مناسب بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن کمی داغ شود. این کار محیطی ایده‌آل برای تفت دادن پیاز و سیر فراهم می‌آورد که پایه‌ای عطرآگین و طلایی برای سوپ ما خواهد بود.

مرحله ۲: تفت دادن پیاز و سیر

پیاز و سیر خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و برای حدود ۱ دقیقه تفت دهید. این مرحله به آزاد شدن عطر و طعم پیاز و سیر کمک کرده و بستری مطلوب برای افزودن سایر مواد فراهم می‌آورد.

مرحله ۳: اضافه کردن رب گوجه فرنگی

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به مخلوط پیاز و سیر اضافه کنید و برای چند لحظه دیگر به تفت دادن ادامه دهید. تفت دادن رب گوجه فرنگی عمق طعمی به سوپ می‌افزاید و رنگی زیبا به آن می‌بخشد.

مرحله ۴: افزودن برنج، بلغور و عدس

برنج، بلغور و دال عدس را به قابلمه اضافه کنید. مواد را برای ۳ تا ۴ دور به خوبی مخلوط کنید تا همه مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. این امر اطمینان حاصل می‌کند که هر دانه با طعم‌های قبلی آغشته شود.

مرحله ۵: اضافه کردن آب داغ و پخت

آب داغ را به همراه مقداری نمک به مخلوط اضافه کنید. حرارت را کمی افزایش دهید تا سوپ به جوش آید، سپس حرارت را کاهش داده و اجازه دهید سوپ به آرامی بپزد تا حبوبات نرم و پخته شوند. مرتباً هم بزنید تا از چسبیدن مواد به ته قابلمه جلوگیری شود.

مرحله ۶: تنظیم قوام سوپ

اگر سوپ بیش از حد غلیظ به نظر می‌رسد، می‌توانید بر اساس ذائقه خود مقداری آب جوش اضافه کنید. مهم است که سوپ را خیلی مختصر هم بزنید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند اما دانه‌ها همچنان قابل مشاهده باشند.

مرحله ۷: آماده‌سازی سس

کره را در یک تابه جداگانه گرم کنید. پس از ذوب شدن کره، ادویه‌ها شامل پول بیبر، نعناع خشک و فلفل سیاه را اضافه کرده و برای چند دقیقه تفت دهید تا عطر ادویه‌جات آزاد شود.

مرحله ۸: اضافه کردن سس به سوپ

سس آماده‌شده را به آرامی درون سوپ بریزید و به خوبی مخلوط کنید. این افزودنی نهایی، طعم و عطر فوق‌العاده‌ای به سوپ می‌بخشد و آن را از سایر سوپ‌ها متمایز می‌کند.

مرحله ۹: آماده سازی برای سرو

پس از اینکه سوپ به خوبی مخلوط شد و حدود چند دقیقه دیگر بر روی حرارت قرار گرفت تا تمامی طعم‌ها با هم ادغام شوند، حرارت را خاموش کنید. سوپ را در ظرف‌های مورد نظر بکشید و با مقدار زیادی آب لیمو تازه سرو کنید. این اضافه کردن آب لیمو، طعمی تازه و مطبوع به سوپ می‌بخشد که لذت بردن از آن را دوچندان می‌کند.