آغاز دور جدید واردات خودروهای جذاب!

ژانویه 14, 2024 0 نظر 35

در دور جدید، بازار خودروهای وارداتی مجدداً فعالیت خود را آغاز کرده است و این اتفاق برای علاقه‌مندان به خرید خودروهای خارجی، خبری خوب است. با عرضه خودروهای وارداتی جدید، انتظار می‌رود تنوع و انتخابات برای مصرف‌کنندگان افزایش یابد و رقابت بین واردکنندگان بهبود یابد.

این دور جدید از واردات خودروها ممکن است انتخابات دشواری را برای مصرف‌کنندگان ایجاد کند؛ زیرا انتخاب بین طیف گسترده‌ای از امکانات، قیمت‌ها و مدل‌ها می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. از این رو، تحقیق کردن و مقایسه بین انواع مختلف خودروهای وارداتی از اهمیت بالایی برخوردار است تا بهترین و مناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کنند.

با ورود خودروهای وارداتی جدید به بازار، انتظار می‌رود که رقابت بین واردکنندگان افزایش یابد و این موضوع می‌تواند به نفع مصرف‌کنندگان باشد؛ زیرا این رقابت باعث افزایش کیفیت و کاهش قیمت محصولات می‌شود و به‌عبارت دیگر، بهبود عملکرد و کاهش هزینه‌ها برای مصرف‌کنندگان به ارمغان می‌آید. به همین دلیل، دور جدید از واردات خودروها می‌تواند یک فرصت مناسب برای خرید خودرو باشد.

۲۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۱

دور جدید عرضه خودروهای وارداتی با ۱۱ خودروی مختلف شروع شده است و به‌زودی شاهد خودروهای خارجی جدید در سطح کشور خواهیم بود.

پس از انتظارات فراوان، دور جدید واردات و عرضه خودروهای خارجی به ایران آغاز شده است؛ اما نکته قابل توجه این است است که تمامی این خودروهای وارداتی چینی هستند.

طبق جدیدترین اخبار خودرو و بر اساس اطلاعیه شماره ۸ سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، آن دسته از متقاضیان واجد شرایط سامانه یکپارچه که در اسفند سال گذشته (۱۴۰۱) برای تخصیص خودروهای وارداتی ثبت نام کرده بودند و اکنون اولویت آن‌ها مشخص شده است، می‌توانند سه اولویت متفاوت از خودروهای اعلام شده را از تاریخ شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ لغایت ساعت ۲۳:۵۹ روز دوشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۵ در سامانه اعلام شده انتخاب کنند. در این مرحله هیچ ثبت نام جدیدی انجام نخواهد شد و انتخاب خودرو در سامانه تنها برای ثبت نام کنندگان قبلی خواهد بود.

لیست خودروهای وارداتی عرضه شده

طبق لیست اعلام شده خودروهای عرضه شده در دور جدید با نام‌های تجاری چانگان، جیلی، بستیون، ونوسیا و گک خواهد بود که به ترتیب توسط شرکت‌های سایپا، فردا موتور، بهمن موتور، مکث موتور و راسا موتور خاورمیانه به کشور وارد شده‌اند.

جدول شماره ۱

قیمت فروش خودروهای وارداتی ذکر شده در این جدول قطعی خواهد بود. قیمت‌ها در جداول به ریال ذکر شده است.

عرضه خودروهای وارداتی

تبصره: قیمت مندرج در جدول شماره یک، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و… به قیمت‌های فوق اضافه می‌‌شوند. واردکنندگان با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کرده و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام کنند.

جدول شماره ۲

قیمت فروش خودروهای وارداتی ذکر شده در این جدول نیز به‌صورت قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی محاسبه خواهد شد.

عرضه خودروهای وارداتیعرضه خودروهای وارداتی

تبصره ۱ – قیمت علی‌الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می‌توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت ۵۰% قیمت علی‌الحساب نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام نمایند.

تبصره ۲ – قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارائه کلیه مستندات و مدارک معتبر و بر اساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره ۳ – عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به‌منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت‌بندی سامانه خودروهای وارداتی حذف می‌گردد.

تبصره ۴ – کلیه شرکت‌های واردکننده می‌بایست مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام نمایند. در صورت تاخیر در تحویل و… قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین‌نامه فوق خواهند شد.

تبصره ۵ – تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت‌نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌گیرد.

تبصره ۶ – آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال خود گزینه عدم تخصیص را مشاهده می‌نمایند، در صورت تمایل نسبت به خودروهای ارائه شده در جداول فوق می‌توانند در این مرحله خودرو جدید انتخاب کنند.

تبصره ۷ – اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها