بررسی ابعاد و اندازه گوشی های سامسونگ گلکسی اس ۲۴ در مقابل رقبای پرچمدار

ژانویه 20, 2024 0 نظر 40

مقایسه ابعاد و اندازه گوشی های سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ با پرچمداران رقیب

گوشی های سری گلکسی از سامسونگ همواره مورد توجه قرار گرفته و جزء پرطرفدارترین گوشی های هوشمند دنیا به شمار می‌آیند. از جمله گوشی های مطرح این سری، گلکسی اس ۲۴ است که به عنوان یکی از گوشی های میان رده قدرتمند معرفی شده است. اما چطور است که ابعاد و اندازه این گوشی نسبت به پرچمداران رقیب خود است؟

در این مقاله قصد داریم ابعاد و اندازه گوشی گلکسی اس ۲۴ را با پرچمداران رقیب مانند آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو، گلکسی اس ۲۱ و هوآوی پی ۴۰ مقایسه کنیم. ابتدا به اندازه گوشی گلکسی اس ۲۴ می‌پردازیم و سپس اندازه و ابعاد هر یک از گوشی های رقیب را مورد بررسی قرار داده و با گوشی گلکسی اس ۲۴ مقایسه می‌کنیم.

پس از مطالعه این مقاله، شما قادر خواهید بود تا ابعاد و اندازه گوشی گلکسی اس ۲۴ را بهتر درک کرده و با پرچمداران رقیب آن مقایسه نمایید تا بهترین گوشی برای نیازهای خود را انتخاب کنید.

در این مطلب اندازه و ابعاد نسخه های سری گلکسی اس ۲۴ – Galaxy S24 سامسونگ را با یکدیگر و همچنین با آیفون ۱۵ اپل و پیکسل ۸ گوگل مقایسه می‌کنیم.

اگر پیگیر اخبار تکنولوژی یا به‌طور مشخص دنیای گوشی‌های هوشمند بوده باشید، از معرفی پرچمدار جدید سامسونگ به‌عنوان یکی از اتفاقات برجسته یک ماه اخیر اطلاع دارید. سامسونگ به‌تازگی طی رویداد آنپکد از گلکسی S24 استاندارد و پلاس و البته گلکسی S24 اولترا با ارتقا سیستم دوربین و قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی پرده برداشت. همان‌طور که انتظار می‌رود، سه نسخه معرفی شده از گلکسی اس ۲۴ هر کدام اندازه متفاوتی دارند و در ادامه به مقایسه ابعاد آن‌ها با یکدیگر و همچنین با گوشی‌های هم‌رده از اپل و گوگل می‌پردازیم.

مقایسه ابعاد گلکسی S24 استاندارد، پلاس و اولترا

نام گوشی ابعادوزن
گلکسی اس ۲۴ استاندارد۱۴۷ در ۷۰٫۶ در ۷٫۶ میلی‌متر۱۶۸ گرم
گلکسی اس ۲۴ پلاس۱۵۸٫۵ در ۷۵٫۹ در ۷٫۷ میلی‌متر۱۹۶ گرم
گلکسی اس ۲۴ اولترا۱۶۲٫۳ در ۷۹ در ۸٫۶ میلی‌متر۲۳۳ گرم

گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ با وجود این‌که از بدنه تیتانیومی برخوردار شده، کماکان نسبت به نسخه‌های دیگر وزن خیلی بیشتری دارد. البته نباید از موضوع چشم‌پوشی کرد که یک دوربین تله‌فوتو ۵۰ شواپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابری به آن اضافه شده و یک باتری بزرگ‌تر ۵ هزار میلی‌آمپر ساعتی هم در آن به کار رفته است. ضمن این‌که بدنه آن طول، عرض و ضخامت بیشتری نسبت به استاندارد و پلاس دارد. همه این‌ها به نوبه خود در افزایش وزن این نسخه نقش بازی می‌کنند.

مقایسه گلکسی اس ۲۴ با آیفون ۱۵ و پیکسل ۸

نام گوشیابعادوزن
گلکسی اس ۲۴ استاندارد۱۴۷ در ۷۰٫۶ در ۷٫۶ میلی‌متر۱۶۸ گرم
آیفون ۱۵۱۴۷٫۶ در ۷۱٫۶ در ۷٫۸ میلی‌متر۱۷۱ گرم
پیکسل ۸۱۵۰٫۵ در ۷۰٫۸ در ۸٫۹ میلی‌متر۱۸۷ گرم

سه گوشی بالا جزو کوچک‌ترین پرچمدارانی‌اند که در بازار گوشی‌های هوشمند می‌توان پیدا کرد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، نسخه استاندارد گوشی جدید سامسونگ به رسم سال‌های گذشته هم اندازه کوچک‌تر و هم وزن پایین‌تری نسبت به رقبا خود دارد و گزینه‌ای جمع و جور برای کسانی است که به هیچ تمایلی به گوشی‌های بزرگ و کشیده امروزی ندارند.

مقایسه اس ۲۴ پلاس با آیفون ۱۵ پلاس و پیکسل ۸ پرو

نام گوشیابعادوزن
گلکسی اس ۲۴ پلاس۱۵۸٫۵ در ۷۵٫۹ در ۷٫۷ میلی‌متر۱۹۶ گرم
آیفون ۱۵ پلاس۱۶۰٫۹ در ۷۷٫۸ در ۷٫۸ میلی‌متر۲۰۱ گرم
پیکسل ۸ پرو۱۶۲٫۶ در ۷۶٫۵ در ۸٫۸ میلی‌متر۲۱۳ گرم

سری پیکسل ۸ گوگل شامل دو نسخه استاندارد و پرو می‌شود و بر خلاف پرچمدارهای سامسونگ و اپل، فاقد نسخه میان‌رده است. به همین خاطر، پیکسل ۸ پرو را نه تنها با گلکسی S24 پلاس و آیفون ۱۵ پرو مکس، بلکه با گلکسی S24 اولترا و آیفون ۱۵ پرو مکس هم مقایسه می‌کنیم. در اینجا گوگل پیکسل ۸ پرو نسبت به نسخه‌های میان‌رده گوشی‌های پرچمدار سامسونگ سنگین‌تر و بزرگ‌تر است، ولی اختلاف فاحشی با آن‌ها ندارد. اس ۲۴ پلاس هم همچنان سبک‌ترین و کوچک‌ترین گزینه بین این گوشی‌ها است.

مقایسه S24 اولترا با آیفون ۱۵ پرو مکس و پیکسل ۸ پرو

نام گوشیابعادوزن
گلکسی اس ۲۴ اولترا۱۶۲٫۳ در ۷۹ در ۸٫۶ میلی‌متر۲۳۳ گرم
آیفون ۱۵ پرو مکس۱۵۹٫۹ در ۷۶٫۷ در ۸٫۲۵ میلی‌متر۲۲۱ گرم
پیکسل ۸ پرو۱۶۲٫۶ در ۷۶٫۵ در ۸٫۸ میلی‌متر۲۱۳ گرم

نهایتاً نوبت به مقایسه ابعاد بالارده‌ترین نسخه‌های پرچمداران سامسونگ، اپل و گوگل می‌رسد. مقایسه گلکسی اس ۲۴ اولترا، آیفون ۱۵ پرو مکس و پیکسل ۸ پرو نشان می‌دهد که تفاوت بین این گوشی‌ها از لحاظ ابعاد آنچنان محسوس نیست. در این بین، پرچمدار سامسونگ با بیشترین عرض، آیفون ۱۵ پرو مکس با کمترین ارتفاع و پیکسل ۸ پرو با بیشترین ضخامت طراحی و ساخته شده. همچنین جای توجه دارد که اس ۲۴ اولترا علی‌رغم برخورداری از بدنه تیتانیومی، دارای بیشترین وزن در مقایسه با رقبا است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها