طرز تهیه توپک پنیری

طرز تهیه توپک پنیری,طرز تهیه توپک پنیری با مرغ ,طرز تهیه توپک پنیری بدون سیب زمینی ,طرز تهیه توپک پنیری سیب زمینی ,طرز تهیه توپک پنیری ساده

توپک پنیری یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و لذیذ است که به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست می‌شود، از این فینگر فود خوش طعم می‌توانید به عنوان یک پیش غذای ساده و سریع یا یک میان وعده پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی‌ها استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه توپک پنیری در ادامه با سایت آموزشی فان شو همراه باشید.

مواد مورد نیازمیزان مواد
سیب زمینی متوسط۳ عدد
پولبیبر و پودر سیر۲/۱ قاشق چای خوری از هر کدام
زرد چوبه و نمک۲/۱ قاشق چای خوری
جعفری خرد شده۱ قاشق غذا خوری
گشنیز خرد شده۱ قاشق غذا خوری
پودر سوخاری۱ قاشق غذا خوری
نشاسته ذرت ( اختیاری)۱ قاشق غدا خوری
تخم مرغ۲ عدد
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
نشاسته ذرت۲ قاشق غذا خوری
تخم مرغ زده شده برای رومال کردن۱ عدد
روغن برای سرخ کردنبه مقدار لازم
نعنا و ریحان و شوید تازه برای تزئینبه مقدار لازم
سس کچاپ یا گوجه فرنگی برای تزئینبه مقدار لازم

طرز تهیه توپک پنیری

مرحله ۱: آب پز کردن سیب زمینی‌ها در قابلمه

ابتدا سیب زمینی‌ها را تمیز بشورید داخل یک قابلمه قرار دهید، مقداری آب روی آن را بگیرید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا سیب زمینی‌ها به مدت تقریباً ۴۵ دقیقه تا یک ساعت بپزند و بافت آنها کاملا نرم شود زمان پخت سیب زمینی‌ها بستگی به اندازه آنها و میزان حرارت دارد.

مرحله ۲: شستن و خرد کردن سبزی‌های معطر

در این فاصله مقداری سبزی جعفری و گشنیز را تمیز بشورید، داخل سبد بریزید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود و کاملاً خشک شوند، بعد از این که سبزی‌ها خشک شدند آنها را با یک چاقوی تیز کاملاً ریز خرد کنید، سپس داخل یک ظرف بریزید و کنار بگذارید.

مرحله ۳: بیرون آوردن سیب زمینی‌ها و پوست گرفتن آن‌ها

بعد از این که سیب زمینی‌ها کاملاً پختند و آماده شدن قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی از حرارت اولیه آن کم شود سیب زمینی‌ها را از قابلمه بیرون بیاورید، پوست آنها را بگیرید، سپس سیب زمینی‌ها را داخل ظرف بریزید.

مرحله ۴: اضافه کردن نمک و ادویه‌ها به سیب زمینی‌های کوبیده

سپس تا سیب زمینی‌ها هنوز داغ هستند آنها را با یک گوشتکوب دستی بکوبید و کاملاً له و پوره کنید بعد از آن نمک و ادویه‌ها را که شامل پولبیبر پودر سیر و زردچوبه است را به مقدار مناسب و با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان به سیب زمینی‌ها اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله ۵: مخلوط کردن ادویه‌ها با سیب زمینی‌ها

با سلیقه خودتان می‌توانید مقدار ادویه‌ها را کمتر یا بیشتر استفاده کنید یا از ادویه‌های دلخواه خودتان استفاده کنید بعد ادویه‌ها را به سیب زمینی‌ها اضافه کنید و کاملاً با هم مخلوط کنید، تا عطر ادویه‌ها پخش شود و به خورد سیب زمینی‌ها برود و آنها را مزه‌دار کند.

مرحله ۶: اضافه کردن سبزی‌های معطر به سیب زمینی‌ها

بعد از آن جعفری و گشنیز خرد شده را به سیب زمینی‌های کوبیده شده اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا بافت یک دستی تشکیل شود، عطر و طعم سبزی‌های معطر به خورد سیب زمینی‌ها برود و آنها را مزه‌دار کند، مقدار استفاده از سبزی‌ها بستگی به سلیقه خودتان دارد.

مرحله ۷: اضافه کردن نشاسته ذرت به سیب زمینی‌ها و مخلوط کردن با آن‌ها

سپس مقداری نشاسته ذرت را با سلیقه خودتان به سیب زمینی‌ها اضافه کنید و با آنها مخلوط کنید تا بافت سیب زمینی‌ها منسجم‌تر شود و در هنگام سرخ کردن، سیب زمینی‌ها از هم باز نشوند و مواد داخل آن‌ها بیرون نریزد، اگر تبحر کافی در این کار دارید استفاده از نشاسته ذرت لازم نیست.

مرحله ۸: کاملا ریز و خرد کردن پودر سوخاری

سپس مقداری پودر سوخاری را داخل یک ظرف بریزید و کنار بگذارید اگر پودر سوخاری‌ها درشت هستند می‌توانید آنها را داخل آسیاب بریزید و کمی ریزتر کنید، این کاملاً بستگی به سلیقه خودتان دارد اما اگر پودر سوخاری ریزتر باشد بافت توپک پنیری بهتر می‌شود.

مرحله ۹: ریختن تخم مرغ هم زده و پنیر پیتزا در ظرف‌های جداگانه

بعد تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بشکنید با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و بافت آنها کاملاً یکدست شود سپس مقدار پنیر پیتزا را هم داخل یک ظرف دیگر بریزید، مقدار استفاده از پنیر پیتزا بستگی به ذائقه خودتان دارد و می‌توانید مقدار آن را کم و زیاد کنید.

مرحله ۱۰: قرار دادن پنیر پیتزا داخل سیب زمینی‌ها و فرم دادن به آن‌ها

سپس مقداری از سیب زمینی‌های کوبیده شده اندازه یک نارنگی را بردارید، با دست با آن فرم دهید و به شکل گرد درآورید، سپس آن را با دست تخت و پهن کنید، مقداری پنیر پیتزا داخل آن قرار دهید بعد اطراف سیب زمینی را جمع کنید و دوباره آن را کاملا گرد کنید.

مرحله ۱۱: فرم دادن به توپک‌ها کاملا گرد و صاف

دقت کنید در هنگام گرد کردن توپک‌ها درز آنها باز نباشد و پنیر پیتزا از داخل آن بیرون نریزد چون در هنگام سرخ کردن توپک‌ها، پنیر پیتزا ذوب می‌شود و شکل توپک‌ها را خراب می‌کند پس در هنگام گرد کردن دقت کنید که سطح آن‌ها کاملاً یکدست و صاف شود.

مرحله ۱۲: قرار دادن توپک‌ها داخل تخم مرغ زده شده

همه مواد سیب زمینی را به همین شکل آماده کنید داخل یک ظرف قرار دهید سعی کنید همه توپک‌ها هم اندازه باشند تا شکل و ظاهر آنها بهتر شود بعد از آن توپک‌ها را یکی یکی داخل تخم مرغ‌ها قرار دهید و کاملاً آغشته کنید تا همه سطح آن‌ها با تخم مرغ پوشانده شود.

مرحله ۱۳: غلتاندن توپک‌های پنیری در پودر سوخاری

بعد از آن توپک‌ها را داخل پودر سوخاری بغلتانید تا سطح آنها با پودر سوخاری کاملا پوشانده شود، این کار را می‌توانید با سلیقه و به دلخواه خودتان دو بار انجام دهید تا پودر سوخاری بیشتری روی توپک‌ها را بگیرد و در هنگام سرخ شدن شکل و طعم توپک بهتر شود.

مرحله ۱۴: ریختن روغن در تابه به مقدار مناسب

بعد از این که همه توپک‌ها را به پودر سوخاری آغشته کردید و آماده شدند، آنها را داخل یک ظرف قرار دهید سپس مقداری روغن را در یک تابه بریزید، مقدار روغن باید به اندازه‌ای باشد که توپک‌های پنیری کاملا در آن غوطه ور شوند و همه قسمت‌های آن‌ها به یک اندازه سرخ شود.

مرحله ۱۵: سرخ کردن توپک‌های پنیری در روغن داغ

سپس تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود، بعد توپک‌های پنیری را داخل تابه قرار دهید و اجازه دهید تا کاملاً سرخ و طلایی رنگ شوند، در هنگام سرخ کردن توپک‌ها هر از گاهی آنها را داخل روغن بغلتانید تا همه قسمت‌های آنها به یک اندازه سرخ شود.

مرحله ۱۶: سرخ شدن توپک‌های پنیری به مقدار مناسب

با توجه به این که سیب زمینی‌ها پنیری از قبل پخته و آماده شده‌اند، خیلی زود سرخ می‌شوند بنابراین در هنگام سرخ کردن توپک‌های پنیری دقت کنید که خیلی زیاد روی حرارت نمانند و سرخ نشوند، چون ممکن است که بسوزند و طعم و مزه آن‌ها تغییر کند.

مرحله ۱۷: بیرون آوردن توپک‌های پنیری از تابه و چیدن و تزئین آن‌ها در ظرف مناسب

بعد از آن که توپک‌های پنیری آماده شدند، آن‌ها را از داخل تابه بیرون بیاورید و در ظرف دیگری مثل توری قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها خارج شود، بعد تعدادی توپک پنیری را داخل ظرف مناسب بچینید و با چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه ترئین کنید.

مرحله ۱۸: تزیین توپک‌های پنیری با سس کچاپ یا گوجه فرنگی و سرو آن‌ها

برای تزئین توپک‌ها طبق سلیقه خودتان عمل کنید، به دلخواه خودتان می‌توانید مقداری سس کچاپ یا گوجه فرنگی یا هر سس دیگری مطابق ذائقه خودتان روی توپک‌ها بریزید و از آن‌ها به عنوان یک فینگر فود خوش طعم یا یک میان وعده پر طرفدار استفاده کنید.