معرفی خودروهای مرسدس بنز به سامانه جانبازان + مشخصات و ویژگی ها

فوریه 15, 2024 0 نظر 37

خودروهای مرسدس بنز به سامانه جانبازان اضافه شدند

اخیراً، خبری مهم و مبهم در مورد افزایش نقش خودروهای مرسدس بنز در سامانه جانبازان پیش آمده است. این خبر نشان دهنده گامی مثبت در راستای توجه به نیازهای جانبازان و افراد معلول است که به دنبال فرصت‌های مشاغل و تحصیلی در حوزه‌ی خودروسازی و فناوری هستند.

به گفته ی منابع معتبر، این تصمیم به منظور ارتقای محصولات مرسدس بنز در حوزه محصولات مخصوص جانبازان است. این محصولات شامل خودروهایی با ویژگی‌ها و امکانات خاص برای تسهیل حرکت و استفاده آسان تر افراد معلول می‌باشد.

در ادامه این تغییرات، مشخصات دقیق این خودروها نیز منتشر می‌شود تا افراد معلول و جانبازان بتوانند بهترین تصمیمات را در خرید خودروهای مرسدس بنز بر اساس نیازهای خود اتخاذ کنند. این مشخصات شامل امکانات حرکتی و تهیه فناوری‌های منحصر به فردی است که این خودروها را از دیگر خودروها متمایز می‌کند.

با اضافه شدن خودروهای مرسدس بنز به سامانه جانبازان، امیدواریم که این تغییرات نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی و امکانات افراد معلول و جانبازان داشته باشد.

۲۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۰

شرکت ستاره ایران به‌عنوان نمایندگی واردات خودروهای مرسدس بنز در ایران، دو محصول از این برند را به سامانه جانبازان اضافه کرد.

پس از سال‌ها بالاخره شاهد واردات محصولات با کیفیت آلمانی از برند خوش‌نام مرسدس بنز به ایران خواهیم بود. اما تفاوت اینجاست که این خودروها تنها برای جانبازان عرضه خواهند شد و مردم عادی سهمی از واردات خودروهای باکیفیت اروپایی ندارند. خودروهای وارداتی شرکت ستاره ایران، دو محصول از کلاس اقتصادی، اما باکیفیت مرسدس بنز در بازار جهانی با نام‌های مرسدس بنز CLA 180 و مرسدس بنز C180 هستند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی دو خودرو فوق می‌پردازیم.

معرفی خودروهای مرسدس بنز مخصوص جانبازان

در ادامه نام و مشخصات دو خودرو وارداتی مرسدس بنز، توسط شرکت ستاره ایران را نام می‌بریم.

مرسدس بنز CLA 180

خودروهای مرسدس بنز جانبازان

بنز CLA 180 که در دومین نسل خود از سال ۲۰۱۹ میلادی روی خط تولید کارخانه مرسدس بنز قرار دارد، در نسخه هیبریدی وارد سامانه جانبازان شده است و از یک پیشرانه ۱.۳ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ به‌همراه یک موتور برقی کوچک ۱۴ اسب بخاری بهره می‌برد. این پیشرانه قادر است تا حداکثر قدرت ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر را تولید و نیروی حاصله را توسط یک گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو این خودرو منتقل کند. شتاب صفر تا صد این مدل ۹.۴ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۱۶ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود ۶ لیتر در هر صد کیلومتر و حجم باک آن ۴۳ لیتر است.

واردات خودروهای مرسدسواردات خودروهای مرسدس

لازم به ذکر است ابعاد بنز CLA 180 در طول، عرض و ارتفاع به‌ترتیب ۴۶۹۲، ۱۹۹۹ و ۱۴۳۰ میلی‌متر است.

امکانات رفاهی و ایمنی

واردات خودروهای مرسدسواردات خودروهای مرسدس

طبق معمول نسخه‌های وارداتی خودرو به داخل ایران از پایین‌ترین سطح آپشن برخوردار هستند که دو محصول مورد بحث در این مطلب نیز از این موضوع مستثنی نیستند. در بخش امکانات رفاهی بنز CLA 180 از امکاناتی نظیر سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، صفحه نمایش لمسی ۱۰ اینچی کنسول مرکزی، سنسور پارک جلو و عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، گرم‌کن صندلی‌های جلو، تغییر حالت رانندگی در پنج حالت مختلف (Drive Mode)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS) بهره می‌برد.

مرسدس بنز C180

واردات خودروهای مرسدسواردات خودروهای مرسدس

این خودرو نیز توسط شرکت ستاره ایران وارد سامانه جانبازان شده و قرار است به‌زودی عرضه شود؛ خودرویی محبوب که در نسل پنجم خود که از سال ۲۰۲۱ روی خط تولید مرسدس بنز قرار دارد. در بخش فنی C180 نیز با یک پیشرانه هیبرید وارد کشور خواهد شد که از موتور بنزینی ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ به‌همراه یک موتور الکتریکی ۱۴ اسب بخاری (۱۰ کیلووات) با حداکثر توان ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر تشکیل شده است. مجموع این قدرت توسط یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته دو کلاچه به چرخ‌های عقب این خودرو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد این مدل نیز ۸.۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۲۷ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. همچنین مصرف سوخت ترکیبی بنز C180 حدود ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر و حجم باک آن نیز ۶۶ لیتر است.

واردات خودروهای مرسدسواردات خودروهای مرسدس

شایان ذکر است ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به‌ترتیب ۴۷۵۱، ۲۰۳۳ و ۱۴۴۲ میلی‌متر است.

امکانات رفاهی و ایمنی

واردات خودروهای مرسدسواردات خودروهای مرسدس

برخی از امکانات این خودرو عبارتند از سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی کنسول مرکزی، سنسور پارک جلو و عقب به‌همراه دوربین دنده عقب، سنسور باران، تهویه مطبوع اتوماتیک، کنترل کشش و پایداری الکترونیکی، سیستم مانیتورینگ پایش فشار باد تایرها (TPMS)، گرم‌کن صندلی راننده و سرنشین جلو، تغییر حالت رانندگی ۵ حالته (Drive Mode) و آینه‌های جانبی برقی به‌همراه گرم‌کن.

قیمت دو خودرو جدید وارداتی مرسدس بنز

با توجه به تازه‌وارد بودن این دو محصول به سامانه جانبازان، هنوز اطلاعات دقیقی از تاریخ عرضه و قیمت نهایی آنان اعلام نشده است. با توجه به عرضه این خودروها مخصوص جانبازان انتظار می‌رود دو محصول اعلامی با قیمتی به مراتب پایین‌تر از عرضه برای مردم عادی و با کسر عوارض و مالیات‌های اضافی به جانبازان تحویل داده شود. نظر شما کاربران محترم سایت گجت نیوز در مورد واردات خودروهای مرسدس بنز به ایران چیست؟

کاتالوگ محصولات

همچنین بخوانید: عجیب اما واقعی؛ سایپا حواله خودروهای وارداتی جانبازان را می‌خرد! لیست قیمت و نام خودروهای قابل واردات توسط جانبازان اعلام شد + آیین نامه و جزئیات بازار داغ خرید و فروش حواله خودروهای وارداتی جانبازان؛ به نام جانباز، به کام مرفه بی درد!

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها