تحولات شگفت‌انگیز صنعت خودرو در ویدیوی نسل‌های فورد GT

ژانویه 24, 2024 0 نظر 35

ویدیو درگ نسل‌های فورد GT، تحول حیرت‌انگیز صنعت خودرو طی سال‌ها را نشان می‌دهد

ویدیو درگ نسل‌های فورد GT یک نمایش فوق‌العاده از تحولات صنعت خودروسازی در طول سال‌ها است. این ویدیو نشان می‌دهد که چگونه فناوری‌های جدید، طراحی مدرن و عملکرد برتر در این خودروهای اسپرت تحولاتی عمیق در صنعت خودروسازی به وجود آورده‌اند.

نسل اولیه فورد GT که در دهه ۱۹۶۰ معرفی شد، با طراحی و عملکرد برتر خود توجه بسیاری را به خود جلب کرد. اما این توجه واجبه تا زمان معرفی نسل جدید فورد GT به اوج خود رسید. با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و مواد مدرن، فورد GT نسل جدید نشان دهنده‌ی یک تحول چششویر در طراحی و عملکرد خودروهای اسپرت است.

این ویدیو مناسب برای علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت، صنعت خودروسازی و فناوری‌های مدرن است که می‌توانند از نزدیک شاهد تحولات حیرت‌انگیزی که در نسل‌های مختلف فورد GT رخ داده است، باشند.

ویدیو مسابقه درگ نسل‌های فورد GT رقابت جذاب سه خودرو اسپرت نمادین آمریکایی و همچنین سیر تحول جی تی طی حدود ۲۰ سال را به نمایش می‌گذارد.

وقتی صحبت از خودروهای سوپر اسپرت عملکردمحور با شتاب و خروجی فک‌برانداز در میان باشد، همیشه خودروسازان ایتالیایی مثل فراری حرف اول را می‌زنند. با این حال، خودروساز بزرگ آمریکایی فورد هم با ساخت GT اثر خود را در این عرصه به جا گذاشته. این خودرو فورد نه تنها یکی از ساخته‌های عملکردمحور نامدار تاریخ صنعت خودرو آمریکا است، بلکه بین نمادین‌ترین خودروهای ساخته شده تاکنون جا می‌گیرد. حالا کانال یوتیوب Carwow که درگ‌های آن شناخته‌شده‌اند، اخیراً درگی را بین نسل‌های فورد GT ترتیب داده است؛ ویدیویی که به بهانه آن می‌توان نگاهی به سیر تحول این خودرو تا به اینجا داشت.

مسابقه درگ سه نسل فورد GT

در این ویدیو هر سه نسل فورد جی تی کنار هم قرار داده شده‌اند. در اینجا نسخه شهری Mk III نسل اول جی تی (جی تی ۴۰) خودنمایی می‌کند که احتمال دارد حتی اگر پیگیر سفت و سخت دنیای خودرو نباشید، شکل و شمایل آن برایتان آشنا به نظر برسد. این نسخه که به درگ آورده شده، یک موتور ۴٫۷ لیتری V8 دارد. موتور ذکور می‌تواند ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن گشتاور تولید کند، در حالی که وزن خودرو فقط ۱۲۳۰ کیلوگرم است.

در کنار این، فورد جی تی مدل ۲۰۰۵ حضور دارد. این نسخه که به مناسبت ۱۰۰ سالگی تاسیس فورد معرفی شده بود، در طراحی خود به اولین نسخه ساخته شده ادای احترام می‌کرد. یک پیشرانه ۵٫۴ لیتری V8 سوپرشارژ با قدرت ۵۵۰ اسب بخار و گشتاور ۶۷۸ نیوتن متر این خودرو ۱۵۲۰ کیلوگرمی را به حرکت در می‌آورد.

نهایتاً مهره سوم این درگ، مدل ۲۰۱۷ فورد GT است؛ نسخه‌ای که به‌خاطر استفاده از موتور V6 توئین توربو به‌جای همان ۸ سیلندر همیشگی، شاید باب میل خیلی از طرفداران پر و پا قرص آن نبوده باشد. البته اعداد و ارقام عملکرد این ماشین اسپرت آمریکایی از عملکرد هیجان‌انگیز آن حکایت می‌کنند؛ در واقع موتور آن توانایی تولید قدرت ۶۴۷ اسب بخار و گشتاور ۷۴۶ نیوتن متر را دارد. در همین حال، این نسخه دارای ۱۴۸۵ کیلوگرم وزن با احتساب تجهیزات و انواع مواد مایع مورد نیاز برای حرکت خودرو است.

در این مسابقه درگ مدل ۲۰۰۵ نسل اولی فورد GT در همان ابتدای کار از رقابت عقب می‌ماند و مدل ۲۰۱۷ یکه‌تاز همه را پشت سر می‌گذارد. البته به‌جز محدودیت خروجی نسخه نسل اولی، به دلیل اهمیت آن به‌عنوان یک خودرو کلکسیونی سعی شده است فشار مضاعف به آن وارد نشود. در این بین مدل ۲۰۰۵ تلاش می‌کند تا حداقل کمی به جی تی ۲۰۱۷ نزدیک شود، ولی جدیدترین نسل جی تی به هیچ وجه چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد. در نهایت، نظر شما کاربران گجت نیوز درباره درگ نسل‌های فورد GT چیست؟

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها