نمایشگاه CES 2024: نوآوری‌های جذاب سامسونگ در دنیای هوشمند آشپزخانه

دسامبر 31, 2023 0 نظر 66

محصولات هوشمند آشپزخانه سامسونگ در نمایشگاه CES 2024

در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۴، شرکت سامسونگ با معرفی محصولات هوشمند آشپزخانه‌ای خود، گامی مهم در جهت نوآوری و پیشرفت فناوری در این حوزه برداشت. این محصولات شامل یخچال‌ها، فر‌ها، ماشین‌های ظرف‌شویی و سایر وسایل آشپزخانه مجهز به فناوری‌های هوشمند و اتصال به اینترنت بوده‌اند که با استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، تجربه آشپزی و استفاده از این وسایل را برای کاربران بهبود می‌بخشند.

یکی از ویژگی‌های جالب این محصولات، قابلیت ارتباط بین آن‌ها و امکان کنترل از راه دور به وسیله یک اپلیکیشن موبایل است. به عنوان مثال، امکان تنظیم دمای یخچال و فر از راه دور، یا دریافت به‌روزرسانی‌های لازم برای تعمیر و نگهداری به صورت خودکار، از مزایای این محصولات است.

با معرفی این محصولات، سامسونگ نشان داده که به‌طور جدی به پیشرفت فناوری در زمینه آشپزخانه‌های هوشمند اعتقاد دارد و تمام تلاش خود را برای ارائه محصولاتی با کیفیت و عملکرد برتر در این حوزه می‌کند.

۱۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۲

با معرفی محصولات هوشمند آشپزخانه سامسونگ در نمایشگاه CES 2024 می‌توانیم شاهد نمایش آثار هوش مصنوعی و اتصال یکپارچه در توسعه تجربه آشپزخانه باشیم.

به‌تازگی شرکت کره‌ای سامسونگ الکترونیکس از معرفی جدیدترین محصولات، فناوری‌ها و سرویس‌های ویژه لوازم خانگی خود در نمایشگاه CES 2024 خبر داده است. این محصولات با کمک هوش مصنوعی و اتصال به SmartThings، اکوسیستمی را برای تجربه بهتر از غذاها و آشپزخانه در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

یخچال Bespoke 4-Door Flex 2024 مجهز به AI Family Hub+ و هوش مصنوعی ویژن اینساید، اجاق برقی صفحه‌ای Anyplace Induction و ارتقای سرویس سامسونگ Food از جمله محصولات و سرویس‌هایی هستند که در نمایشگاه CES 2024 معرفی می‌شوند. موهیونگ لی، معاون اجرایی و رئیس تیم تجربه مشتری لوازم دیجیتال شرکت سامسونگ الکترونیکس درباره محصولات و سرویس‌های جدید این شرکت کره‌ای اظهار کرد:

ما برای معرفی و نمایش قابلیت‌های هوش مصنوعی و اتصال ارتقا یافته خود، بسیار هیجان‌زده‌ایم؛ چون بر این باور هستیم که با این فناوری‌ها، افراد زیادی می‌توانند تجربه غذا و آشپزخانه خود را به سطح جدیدی برسانند. ما به دنبال این هستیم که امکان لذت بردن از مزایای اکوسیستم نوآورانه سامسونگ در بخش غذا را برای طیف وسیع‌تری از کاربران محصولات خود به‌وجود بیاوریم.

هوش مصنوعی در خدمت محصولات آشپزخانه

یخچال سامسونگ Bespoke 4-Door Flex 2024 با هدف ارتقای تجربه کار در آشپزخانه از نسخه AI Family Hub+ و انواع فناوری‌های نوآورانه بهره می‌برد. قابلیت AI Vision Inside یکی از قابلیت‌های چششویر این یخچال است که به‌وسیله آن، یک دوربین داخلی هوشمند برای تشخیص اقلام موجود و وارد شده به یخچال به‌کار رفته است. همچنین فناوری Vision AI نیز به این قابلیت کمک می‌کند تا ۳۳ ماده غذایی مختلف را بر اساس مجموعه‌ای از داده‌های آموزشی از پیش تعریف شده (شامل حدود یک میلیون عکس غذا) شناسایی کند.

علاوه بر این‌ها، کاربران به فهرست مواد غذایی متنوعی در صفحه Family Hub+ دسترسی دارند و می‌توانند آن را ویرایش کنند یا اطلاعات دیگر و تاریخ انقضا را برای پیگیری اقلام مختلف به‌صورت دستی به آن اضافه نمایند. بنابراین یخچال Bespoke 4-Door Flex 2024 با این ویژگی‌ها، پیش از فرا رسیدن زمان تعیین شده، اطلاع‌رسانی لازم را از طریق نمایشگر ۳۲ اینچی LCD خود انجام خواهد داد.

محصولات هوشمند آشپزخانه سامسونگ

Fridge Manager یکی دیگر از قابلیت‌های این یخچال هوشمند محسوب می‌شود که وضعیت فیلتر آب یخچال را بررسی می‌کند و در صورتی که فیلتر آب به تعویض نیاز داشته باشد، به کاربر اطلاع خواهد داد. برای خرید آسان فیلتر آب جدید از سایت آمازون نیز می‌توانید به صفحه Family Hub+ مراجعه کنید و این کار را تنها با یک کلیک انجام دهید.

نمایشگرهای لوازم خانگی سامسونگ از قابلیت‌های متنوعی بهره می‌برد و عملکرد آن تنها به همین موارد گفته شده محدود نیست. صفحه برقی Anyplace Induction و اجاق گاز Slide-in سامسونگ نیز از صفحه نمایش ۷ اینچی ال سی دی بهره می‌برند و کاربران این امکان را خواهند داشت که دستورالعمل‌های انتخاب شده و ذخیره شده از فمیلی هاب پلاس را در هنگام تهیه غذای خود رویت کنند. صفحه برقی Anyplace Induction جدید سامسونگ با استفاده از فناوری سیم‌پیچ ورق القایی سامسونگ، عملکرد بهتری پیدا کرده و ویژگی‌های اصلی پخت و پز در آن ارتقا یافته است. همچنین این صفحه برقی در فرایندهای گرم کردن قابلمه‌ها و تابه‌ها در تمامی قسمت‌های اجاق نیز عملکرد بهتری را از خود ارائه می‌دهد.

در این اجاق صفحه‌ای برقی به‌جای شیشه‌های سرامیکی معمولی از شیشه ضد خش استفاده شده و به این ترتیب، کاربران هیچ نگرانی بابت خراشیده شدن صفحه در زمان جابه‌جایی قابلمه‌ها و ظروف نخواهند داشت. در صفحه برقی Anyplace Induction و اجاق گاز Slide-in سامسونگ به اپلیکیشن Samsung Food نیز دسترسی دارید. این اپلیکیشن، حالا توسط Family Hub+ ارائه می‌شود و چندین قابلیت هوش مصنوعی بهبود یافته در آن وجود دارد.

سرویس Food AI سامسونگ به کاربران کمک می‌کند تا دستورهای غذایی دریافتی را طبق رژیم غذایی مخصوص خود، شخصی‌سازی کنند. با این هوش مصنوعی، دستورهای غذایی مختلف بر اساس گیاه‌خوار بودن یا نبودن افراد، عدم دریافت گلوتن، غذاهای بدون لبنیات و… پیشنهاد داده می‌شوند. سرویس جدید تبدیل عکس به رسپی یا Image-to-Recipe نیز از هوش مصنوعی بهبود یافته Vision AI قدرت می‌گیرد و کاربران به‌وسیله آن قادر خواهند بود اقلام موجود در غذا را فقط از طریق تصویر، شناسایی کنند و دستور پخت غذا نیز در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

برنامه غذایی سفارشی یا Tailored Meal Plan نیز به پروفایل Samsung Health کاربران متصل شده و با تجزیه و تحلیل اطلاعات فرد، وعده‌های غذایی شخصی‌سازی شده را بر اساس نیازهای سلامتی کاربر، پیشنهاد می‌دهد.

قابلیت‌های متصل هوشمند در محصولات آشپزخانه سامسونگ

در مجموعه غذایی سامسونگ، نقش اصلی و مهم بر عهده یخچال Bespoke 4-Door Flex 2024 است که از هوش مصنوعی AI Family Hub+ بهره می‌برد. این یخچال با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی و اتصال یکپارچه به کاربران اجازه می‌دهد تا با غذای مصرفی خود در طول روز، ارتباط بسیار بهتری داشته باشند و بتوانند طیف وسیعی از قابلیت‌های یک آشپزخانه هوشمند و متصل را تجربه کنند.

اپلیکیشن Samsung Food به سرویس سامسونگ Health مجهز شده و به این ترتیب قابلیت‌های سلامتی و تندرستی کاربران، به‌طور قابل توجهی بهبود یافته است. این سرویس از داده‌های به‌دست آمده توسط سامسونگ Health استفاده می‌کند و رسپی‌ها و دستورهای غذایی سالم و مناسبی را برای هر کاربر ارائه می‌دهد. همچنین کاربران این امکان را خواهند داشت تا رسپی‌های پیشنهادی و مناسب خود را به‌آسانی برای سایر دستگاه های متصل آشپزخانه نیز ارسال نمایند.

کاربران با قابلیت Tap View می‌توانند خیلی آسان، نمایشگر گوشی های هوشمند گلکسی خود را به صفحه فمیلی هاب پلاس انتقال دهند و حتی برای کسب اطلاعات بیشتر یا سرگرمی و تماشای ویدیو، از برنامه‌های یوتیوب و تیک تاک روی صفحه نمایش یخچال خود نهایت لذت را ببرند.

سامسونگ الکترونیکس به‌دنبال گسترش اکوسیستم غذایی مبتنی بر هوش مصنوعی با اتصال یکپارچه و تمرکز بر ارائه تجربیات آشپزخانه برتر، بدون نیاز به تلاش اضافی از سوی کاربران، است و تمامی این پیشرفت‌های ارائه شده در همین راستا صورت گرفته‌اند. برای این‌که بتوانید با تجربه یکپارچه آشپزخانه هوشمند سامسونگ بیشتر آشنا شوید، غرفه سامسونگ در نمایشگاه CES 2024 میزبان علاقه‌مندان بوده و بازدیدکنندگان می‌توانند از نزدیک با هوش مصنوعی پیشرفته و اتصال اکوسیستم غذایی نوآورانه سامسونگ آشنایی پیدا کنند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها