هوندا CR-V جدید: پیشرانه برقی و هیدروژنی در یک خودرو منحصر به فرد به بازار عرضه شد!

فوریه 29, 2024 0 نظر 82

هوندا CR-V جدید، یکی از جدیدترین مدل‌های ارائه شده از طرف شرکت هوندا است که با ترکیب منحصر به فردی از سوخت هیدروژن و برق، به عنوان یک خودرو پیشرفته و متفاوت معرفی شده است. این خودرو با داشتن سیستم تزریق هیدروژن به موتور بنزینی خود، از یک نظام پیشرانه پیشرفته و کارآمد برخوردار است که عملکرد بهینه‌ای را ارائه می‌دهد.

هوندا CR-V جدید با این ترکیب نوآورانه انرژی، از مزایای بسیاری برخوردار است که شامل کاهش آلاینده‌ها، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش هزینه‌های نگهداری می‌شود. علاوه بر این، این خودرو دارای طراحی مدرن و منحصر به فردی است که توانسته است ذائقه‌های مختلف را جلب کند.

با معرفی هوندا CR-V جدید، شرکت هوندا نشان داده که به دنبال ارائه راه‌حل‌های نوآورانه و پایدار برای صنعت اتومبیلسازی است. این خودرو نه تنها از نظر فناوری و عملکرد برتری دارد، بلکه نشان می‌دهد که انجام یک تغییر آمیزه می‌تواند به جامعه و محیط زیست نیز کمک کند.

ارسال شده توسط: شایان مددی ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۶هوندا از نسخه جدید متفاوتی از کراس اوور CR-V پرده برداشت. این نسخه شاسی بلند سی آر وی یک خودرو پلاگین هیبرید، ولی با سوخت هیدروژنی است!شاسی بلند CR-V یکی از محصولات پرفروش هوندا است که از حدود ۳۰ سال تاکنون در خط تولید این خودروساز مطرح ژاپنی قرار دارد. حالا هوندا این خودرو را بستری مناسب برای آزمون و خطا با پیشرانه‌ای متفاوت دیده است. بنا به آخرین اخبار خودرو خارجی، این شرکت به‌تازگی با همکاری جنرال موتورز از نسخه جدید هیدروژنی CR-V با نام CR-V e:FCEV رونمایی کرد که هیدروژن و برق را برای تامین قوای محرکه ترکیب می‌کند. در حالی که در گذشته طعنه مدیرعامل هوندا به تویوتا به‌خاطر توسعه خودروهای هیدروژنی خبرساز شده بود، به نظر می‌رسد در واقعیت هوندا به شکست خودروهای هیدروژنی اعتقاد ندارد.معرفی هوندا CR-V جدید هیدروژنیهوندا این نسخه هیدروژنی کراس اوور سی آر وی را با مشارکت جنرال موتورز، خودروساز بزرگ آمریکایی توسعه داده و موفق شده است هزینه‌های فناوری سلول سوختی را به میزان محسوسی کاهش بدهد. به‌طور دقیق‌تر، هزینه سی آر وی هیدروژنی یک سوم فناوری به کار رفته در «کلریتی فوئل سل» (Clarity Fuel Cell)، خودرو هیدروژنی گذشته هوندا بوده است.مشخصات نسخه هیدروژنی سی آر ویهوندا CR-V e:FCEV را می‌توان یک خودرو پلاگین هیبرید دانست که به‌جای بنزین، از هیدروژن بهره می‌گیرد. در محور جلو این کراس اوور یک موتور الکتریکی قرار دارد که با ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور، قوای محرکه آن را تامین می‌کند. خود این موتور انرژی خود را از ماژول سلول سوختی هوندا و باک هیدروژن ۴٫۳ کیلوگرمی یا باتری پک ۱۷٫۷ کیلووات ساعتی می‌گیرد.شتاب صفرتاصد و حداکثر سرعت این نسخه سی آر وی مشخص نیست، اما این شاسی بلند می‌تواند روی هم رفته مسافت ۴۳۵ کیلومتر را با یک باک پر هیدروژن و شارژ کامل طی کند. در صورت اتمام هیدروژن و نبود جایگاه سوخت هیدروژن در نزدیکی خودرو، راننده امکان پیمودن مسافت ۴۷ کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی خواهد داشت. شعاع حرکتی در حالت الکتریکی از آنجایی اهمیت دوچندان پیدا می‌کند که بر خلاف خودروهای پلاگین هیبرید مرسوم با موتور بنزینی، این خودرو متکی به هیدروژن است و زیرساخت‌های موجود برای خودروهای هیدروژنی چندان قابل اتکا نیستند.هوندا برای پیاده‌سازی این پیشرانه هیدروژنی/برقی و در همان حال حفظ کیفیت سواری CR-V، استحکام ناحیه عقب در حرکت به پهلو را ۱۰ درصد و استحکام ناحیه عقب در برابر نیرو پیچشی را ۹ درصد افزایش داده. همچنین سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و چند اتصالی یا مولتی لینک در عقب را با فنرهای مخصوص، کمک‌فنرهای حساس به نوسان و آنتی رول بارها مجدداً تنظیم کرده است.کابین و امکانات کراس اوور جدید هوندا طراحی کابین هوندا CR-V جدید هیدروژنی تفاوت قابل لمسی با نسخه‌های دیگر این کراس اوور ژاپنی ندارد. در نتیجه، در مرکز داشبورد یک نمایشگر لمسی ۹ اینچی با پشتیبانی بی‌سیم از اپل کارپلی/اندروید اوتو و پشت فرمان صفحه آمپر دیجیتال ۱۰٫۲ اینچی جا گرفته است. همچنین طرح شبیه به کندو عسل برای دریچه‌های تهویه در سرتاسر داشبورد به چشم می‌خورد.سیستم صوتی بوز با ۱۲ اسپیکر، شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند، تنظیم برقی و گرمکن صندلی‌های جلو، گرمکن فرمان، تهویه دوناحیه‌ای، روکش چرم سازگار با محیط زیست و باز کردن درب صندوق عقب بدون نیاز به دست برخی دیگر از امکانات این خودرو هستند. این ساخته هوندا حتی می‌تواند از طریق یک درگاه ۱۱۰ ولتی تا ۱۵۰۰ وات توان را ارائه بدهد و به نوعی نقش یک ژنراتور محرک را ایفا کند.نهایتاً باید اشاره کرد که در تاریخ دیرتری در سال جاری میلادی طرح فروش هوندا CR-V جدید به‌صورت لیزینگ در ایالت کالیفرنیای آمریکا آغاز خواهد شد. بقیه اخبار مرتبط با خودروهای هیدروژنی: پینینفارینا انیگما جی تی، خودرو کانسپت آینده‌گرایانه با پیشرانه هیدروژنی از راه رسید هایما ۷X هیدروژنی با یک باک، ۸۰۰ کیلومتر راه می‌رود + مشخصات فنی و قیمت این خودرو با یک باک، ۲ هزار کیلومتر راه می‌رود + ویدیو

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها