اوپنهایمر: بیشترین حجم هزینههای تبلیغاتی در انتخابات اسکار
فیلم “اوپنهایمر” به عنوان برنده جایزه اسکار بهترین فیلم، بیشترین هزینه تبلیغات تلویزیونی در میان نامزدهای اسکار داشت. حدود ۲۵.۷ میلیون دلار برای تبلیغات تلویزیونی ملی این فیلم هزینه شد و در نهایت به یک موفقیت تجاری و انتقادی تبدیل شد. از سوی دیگر، ۳ فیلم دیگر از نامزدهای بهترین فیلم اسکار امسال تبلیغات تلویزیونی انجام ندادند و حتی در پلتفرمهای استریم نیز دارای حداقل تبلیغات بودند. این نشان میدهد که هزینه تبلیغات تلویزیونی ممکن است برای جلب نظر رایدهندگان آکادمی اهمیت زیادی نداشته باشد. در نهایت، هزینه تبلیغات تلویزیونی ممکن است تاثیری بر اختیار برنده جایزه اسکار نداشته باشد، زیرا فیلمهایی که کمترین هزینه تبلیغات را داشتند نیز برنده جوایز بزرگی شدند.
۱۰:۳۷«اوپنهایمر» در میان نامزدهای بهترین فیلم اسکار ۲۰۲۴ بیشترین هزینه را برای تبلیغات تلویزیونی ملی انجام داد، در حالی که ۳ فیلم از مدعیان اسکار اصلا تبلیغات تلویزیونی نداشتند.به گزارش مهر به نقل از ورایتی، فیلم زندگینامهای «اوپنهایمر» کریستوفر نولان که جایزه اسکار بهترین فیلم را دریافت کرد، بیشترین هزینه را در بین ۱۰ فیلم امسال در بخش تبلیغات داشت.تبلیغات «اوپنهایمر» در میان نامزدهای بهترین فیلم اسکار ۲۰۲۴ حدود ۲۵.۷ میلیون دلار در رسانههای تلویزیونی ملی تخمین زده شده که در نهایت به یک موفقیت تجاری و انتقادی برای یونیورسال پیکچرز بدل شد و ۹۵۸ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت.اما ۳ فیلم از نامزدهای بهترین فیلم امسال اصلاً در تلویزیون ملی آمریکا تبلیغ نکردند که شامل «زندگیهای گذشته»، «منطقه مورد علاقه» و «آناتومی یک سقوط» میشد. علاوه بر این، طبق آمار، این ۳ فیلم دارای حداقل تبلیغات در پلتفرمهای استریم بودند.از آنجا که میزان دلارهایی که برای بازاریابی فیلمی در شبکههای تلویزیونی سنتی خرج میشود برای جلب نظر رایدهندگان آکادمی نیست و قصد دارد تا مردم را به سینماها بکشاند، نمیتواند عامل مناسبی هم برای این که کدام فیلم جایزه برتر اسکار را از آن خود میکند، باشد. در واقع «همه چیز همه جا به یکباره» برنده جایزه بهترین فیلم ۲۰۲۳ از A۲۴ هیچ تبلیغی در تلویزیون ملی انجام نداد و اپل هم برای «کودا» برنده بهترین فیلم سال ۲۰۲۲ کمتر از ۷ میلیون دلار هزینه کرد که بیشتر آن پس از برنده شدن اسکار رخ داد.به گزارش آی اسپات، پس از «اوپنهایمر»، بزرگترین بودجه تبلیغات تلویزیونی در میان نامزدهای اسکار بهترین فیلم، برای فیلم «قاتلان ماه کامل» محصول اپل به کارگردانی مارتین اسکورسیزی بود که حدود ۱۷.۸ میلیون دلار هزینه آن شد.«باربی» ساخته گرتا گرویگ که پرفروشترین فیلم سال ۲۰۲۳ با فروشی ۱.۴۴ میلیارد دلاری بود، ۹.۶ میلیون دلار در تبلیغات تلویزیونی ملی هزینه کرد. این امر شامل تبلیغات مختلف برادران وارنر و یک کمپین گسترده در رسانههای اجتماعی بود که منجر به اکران فیلم پرفروش در ۲۱ جولای در کنار «اوپنهایمر» شد.۴ نامزد دیگر بهترین فیلم شامل «جاماندگان»، «داستان آمریکایی»، «بیچارهها» و «مایسترو» بین ۴ تا ۶ میلیون دلار هزینه تبلیغات کردند.با این حال «اوپنهایمر» در سال گذشته رتبه ششم را برای هزینههای تبلیغات تلویزیونی ملی کسب کرد و ۵ فیلمی که بیشترین هزینه را برای تبلیغات انجام دادند شامل «سریع ایکس» از یونیورسال با ۳۲.۵ میلیون دلار، «فلش» از برادران وارنر با ۳۲.۱ میلیون دلار، «مهاجرت» از یونیورسال/ ایلومینیشن با ۳۱.۸ میلیون دلار، «فیلم برادران سوپر ماریو» با ۲۹.۸ میلیون دلار و «ایر» استودیو آمازون با ۲۹.۴ میلیون دلار بودند.
- آستین باتلر به عنوان شخصیت اصلی در فیلم آینده دارون آرونوفسکی به تصویر کشیده میشود
- جایزه استثنایی انجمن نویسندگان به نویسنده داستان آمریکایی
- جایزه بهترین فیلم امسال برای تماشاگران جشنواره کن ابلانده میشود
- وفات غمانگیز نویسنده برجسته سینمای بوسنیایی، خالق شاهکارهای سینمایی
- یک ویکتوریا کایر دیگر اوکی داد؛ رای پیرس برای آرون تیلور جانسون
- شگفتیهای شرایط حراجی؛ فاجعهٔ لنگهزدن تایتانیک با قیمت ۷۱۸هزار دلار!
- ادامه فیلمبرداری ماموریت غیرممکن ۸: ماجراهای هیجان انگیز در شهر لندن
- توقعات استیون نایت از شانس پیت به شکست در فیلم «پیکی بلایندرز»
- کیلین مورفی و همکاری اپیک با یونیورسال
- جایزه بی نظیر مارک تواین به کمدین شهیر کوین هارت اهدا شد