انتقادات تند مسعود جعفری جوزانی از اشتباهات جشنواره فجر
مسعود جعفری جوزانی به اینکه فیلم “بهشت تبهکاران” به صورت ناقص در سینماهای مردمی نمایش داده شده بود با انتقاداتی به مدیران جشنواره فجر پرداخت. او اعلام کرد که قصد ساختن یک فیلم درباره قصاص نداشته بلکه فیلمی را اقتباسی از داستانهای واقعی و پژوهشهای وی خود نامید. این فیلم بر اساس داستانها و واقعیتهای زندگی افراد بود و درواقع موضوع اصلی آن تأکید بر مسائل حقوق بشر و دادگستری بود. بازیگران نیز از نقش خود در فیلم و تأثیر آن بر زندگیشان حرف زدند. علی قائممقامی نیز انتقاداتی را به خطاها و خیانتهای در نمایش نسخه ناقص فیلم ابراز کرد و اظهار کرد که این کار غیرحرفهای بوده است. در نهایت، افرادی از تهیهکنندگان، تدوینگران و صدابرداران فیلم نیز در این نشست حضور داشتند.
جعفری جوزانی در این نشست گفت: نمیخواستم فیلمی درباره قصاص بسازم و فقط حکم کردن به اعدام کسی که بیگناه است، مهم بودوی ادامه داد؛. مشکل اساسی که در انجمن حقوق شناسان مطرح کردیم این بود که فیلمی بسازیم که با یک جمله تمام شود: کشورهایی که قوه دادگستری یا قضاییه مستقل نداشته باشند یا فشارهای بیرونی به آن وارد شود، بهشت تبهکاران و جهنم انسان است. این شد که چنین پروندهای را پیدا کردیم که بیگناه بود و مسئله این بود که آیا یک نفر چون اهل قلم است و آدم تنهایی است و نشود آن را به یک جریان سیاسی یا حزب بست، باید اعدام شود؟ برای من مهم بود که چنین فیلمی ساخته شود.او افزود: با وجود اشاره به یک کتاب درباره تیتراژ به عنوان منبع، این فیلم اقتباسی نیست بلکه براساس یکسری پژوهش و مطالعه داستانها به این فیلمنامه تبدیل شد و بخشی از شخصیتهای فیلم واقعی بود.امیرحسین آرمان بازیگر اصلی فیلم، بازی در این نقش را خودشانسی خود دانست و گفت: از لحظه به لحظه کار در چهار- پنج ماه فیلمبرداری یاد گرفتم و سعی کردم نقشی را دربیاورم که بیشترین شباهت را به کاراکتر فیلم داشته باشد.رضا یزدانی دیگر بازیگر این فیلم با بیان اینکه به عنوان خواننده چند سالی است که بازی هم میکند ولی ادعایی ندارد، گفت: به واسطه فیزیک و صدایم نقشهای منفی بیشتر به من پیشنهاد میشود و الان آخر فیلم را که دیدم، از این نقش منفی بابت کارهایی که کرده، خوشم نیامد.بهنام تشکر دیگر بازیگر این فیلم در بخشی از این نشست از لوکیشن دادگاه فیلم گفت که صحنه داستان واقعی در سال ۱۳۲۹ بوده است.حسام منظور هم در سخنانی گفت: نمیدانم چرا کارهای تاریخی اینقدر کم ساخته میشود و خیلی کم چنین نقشهایی گیر ما میآید در صورتی که مردم هم فیلمهای تاریخی – ملی را دوست دارند.علی قائم مقامی درباره حاشیههای پرده سبز فیلم در سینمای مردمی گفت: ما قبل از جشنواره دو روز مهلت خواستیم تا فیلم را کامل کنیم ولی قبول نکردند و نسخه بازبینی به نمایش درآمد چون میگفتند مردم پول داده اند و بلیت خریدند. در حالی که نمایش نسخه ناقص فیلم، کار غیرحرفهای، خطا و خیانت در امانت بود و اصلا در کدام فستیوال این همه سانس میگذارند؟وقتی جشنواره را امنیتی میکنید و یکسری جوان را میگذارید این طور میشود. این چیزی نیست که توجیه کنیم. همیشه حرف نمیزنیم و آشغالها را زیر فرش میگذاریم. اصلا من هم خطا کرده باشم، چرا شما چنین کاری کردید؟وی ادامه داد: برای این فیلم در ابتدا پروانه تولید ندادند و پس از آن به دوران کرونا خوردیم ولی به دلیل اینکه دکورها را از قبل ساخته بودم، باید حتما فیلم را تولید میکردیم.فتحالله جعفریجوزانی (تهیهکننده)، مهدی حسینیوند (تدوینگر)، محمود موسوینژاد (صداگذار)، آرش برومند (صدابردار)و سحر جعفریجوزانی از دیگر حاضران در این نشست بودند.
- نقدی متفاوت بر بدلکاری: خالق فیلم
- مسئله آسیب دیدگی دختر سعید راد برای ما هنوز مبهم است، درمان همچنان ادامه دارد
- نمایش «آتش سبز» در شهر پاریس: یک تجربه فراموش نشدنی
- تازههای جذاب برای علاقهمندان به سینما؛ رونق رو به رشد سعید راد
- «تمساح قاتل» با قیمت ٧ میلیارد تومان، به فروش رفت!
- آوای ابرها: حکایت کودکان بیحقوق غزه
- نوروزی پرفروش؛ فروش ۷۶ میلیارد تومانی در تاسوعای این نوروز
- کمدیها؛ رکورد بینظیر سینمای ایران با ۲۸ میلیون تماشاگر در ۲۳ سالگی
- کجایند مدیران سینمایی؟! آرزوی سلامتی برای ستاره سینما؛ سعید راد
- نمایش آنلاین فیلم “جنگل پرتقال” اثر فانشو