آینده ای سرشار از سرعت: سایپا سیلک، انتظار ما را برای سیتروئن ایرانی سال آینده هیجان زده می کند

ژانویه 7, 2024 0 نظر 30

سایپا سیلک، سیتروئن ایرانی سال آینده می‌آید

سایپاسیتروئن به عنوان یکی از برندهای خودروسازی معتبر دنیا، به تازگی اعلام کرده که خودروی جدید خود را با نام “سیلک” در بازار ایران معرفی خواهد کرد. این خبر برای طرفداران این برند خوشایند است زیرا امکان دسترسی به یک خودروی با کیفیت، قدرتمند و جذاب با قیمت مناسب برای آنها فراهم خواهد شد.

با توجه به تجربه‌ی موفق سایپا در تولید خودروهایی مانند تیبا و دنا، امیدواری برای موفقیت خودروی سایپا سیلک نیز بالاست. در ضمن، وجود نام برند بزرگ سیتروئن پشت این محصول نیز اطمینان می‌دهد که کیفیت و استانداردهای بین‌المللی از جمله طراحی زیبا و فناوری برتر در این خودرو حضور دارد.

سایپا سیلک، با طراحی مدرن و قدرت موتوری بالا، انتظار می‌رود تا با ورود به بازار ایران، توانایی رقابت با دیگر خودروهای هم‌رده را داشته باشد و توجه مصرف‌کنندگان را به خود جلب کند. این خودرو نشان از توجه سایپا به نیازهای مشتریان و تلاش برای ارائه‌ی محصولات جذاب و با کیفیت دارد و برای صنعت خودروسازی ایران نیز گام مهمی به شمار می‌آید.

۱۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۸

خبرهای جدیدی از عرضه خودرو سایپا سیلک (M44) به گوش می‌رسد و احتمالا این خودرو را در نیمه اول سال ۱۴۰۳ در خیابان‌ها خواهیم دید.

همین سال قبل بود که در موج خبری بازگشت خودروسازان خارجی به بازار ایران شایعاتی از بازگشت خودروساز محبوب فرانسوی یعنی سیتروئن به گوش می‌رسید. پس از عرضه ناموفق و ناقص سیتروئن C3 این‌بار این شرکت فرانسوی با محصول جدید خود آمده بود تا بخشی از سهم بازار خودرو را همچون گذشته در دست بگیرد؛ خودرویی با نام سیتروئن C3-XR که سایپا نام آن را M44 گذاشته بود.

سایپا سیلک و عرضه آن در سال آینده

سایپا سیلک

بهزاد رضایی که به‌عنوان قائم‌مقام مدیرعامل در حوزه مهندسی، کیفیت و تولید شرکت سایپا سیتروئن شناخته می‌شود با حضور در نمایشگاه بین‌المللی خودرو تبریز، با معرفی مجدد سایپا سیلک با فیس لیفت جدید و بیان اهداف شرکت سایپا در زمینه تولید خودروهای جدید تاکید کرد که برنامه طولانی‌مدت شرکت سایپا سیتروئن، ایجاد تنوع گسترده در سبد محصولات و کسب رضایت مشتریان است. همچنین وی افزود:

خودروی سیلک از ابتدا یک پروژه مشترک میان ما و شریک تجاری‌مان بوده و اکنون با ترک این شریک تجاری، با ظرفیت و توان مهندسان این گروه خودروسازی توانستیم این خودرو را بازآرایی کنیم و احتمالا در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ مراحل نهایی تولید این خودرو انجام و به بازار عرضه خواهد شد.

بنا به دستور وزارت صنعت معدن و تجارت تولید این خودرو با ۲۰ درصد تولید ساخت داخل آغار خواهد شد و همچنین داخلی‌سازی قطعات این خودرو به مرور گسترده خواهد شد. همچنین قرار است سایپا با همکاری شرکت شوا موتور، پیشرانه این خودرو را بومی‌سازی کند.

سایپا سیلکسایپا سیلک

مشخصات فنی سایپا سیلک

در ابتدا قرار بود تا سایپا سیلک با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با توان ۱۱۶ اسب بخار تولید شود؛ اما به‌تازگی و طبق برنامه فعلی سایپا برای ارائه خودرو سیلک، این خودرو با پیشرانه وارداتی سه سیلندر با حجم موتور ۱۲۰۰ سی‌سی به بازار عرضه خواهد شد. توان تولیدی این موتور ۱۰۷ اسب بخار و مصرف سوخت آن ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. به احتمال زیاد سایپا به‌زودی برای جایگزینی این پیشرانه با یک موتور داخلی اقدام خواهد کرد.

دلیل نام گذاری خودرو C3-XR به سایپا سیلک

سایپا سیلکسایپا سیلک

این خودرو که در جریان نمایشگاه تحول صنعت خودرو در سال ۱۴۰۱ رونمایی شده بود در ابتدا با نام سایپا M44 شناخته می‌شد، اما بعدها نام آن به سیلک تغییر پیدا کرد. این نام با الهام از نام «سی یلک» (Sialk) روی این خودرو قرار داده شده که نخستین تمدن ایران مرکزی در شهر کاشان بوده و حدود ۸ هزار سال قدمت دارد و اکنون نیز یکی از تپه‌های معروف کاشان است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها