با قابلیت جذاب جدید اندروید، دوستان خود را در محل زنده ببینید

دسامبر 26, 2023 0 نظر 36

با ویژگی جدید مخاطبان اندروید،‌ لوکیشن دوستانتان را به صورت زنده ببینید

ویژگی جدیدی که به تازگی به اندروید اضافه شده است، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به صورت زنده مکان دوستانشان را مشاهده کنند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به ارسال پیام یا سوال درباره مکان دوستانشان، به راحتی مکان دوستان خود را در نقشه مشاهده کنند.

با استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند به راحتی مکان دوستان خود را پیدا کرده و از این طریق ارتباط با آنها برقرار کنند. این ویژگی به خصوص برای افرادی که اغلب سفر می‌کنند یا دوستان و خانواده‌شان در نقاط مختلف جهان زندگی می‌کنند، بسیار مفید است.

با اضافه شدن این ویژگی به اندروید، امکان پیگیری دوستان و خانواده به صورت زنده و به راحتی برای کاربران اندروید فراهم شده است. این ویژگی از به‌روزرسانی‌های اخیر اپلیکیشن اندروید است که باعث افزایش تجربه کاربری کاربران می‌شود.

در به‌روزرسانی جدید اندروید مخاطبان می‌توانند لوکیشن دوستانشان را از طریق برنامه Contacts به صورت زنده مشاهده کنند.

اخیرا گوگل یک ویژگی جدید به برنامه Contacts – مخاطبان گوشی‌های اندروید اضافه کرده که کاربران می‌توانند با استفاده از آن لوکیشن خانواده و دوستان خود را به صورت زنده ببینند. شاید کمی طول کشید تا گوگل این برنامه را اجرایی کند، اما اکنون می‌توانید با نصب نسخه ۴٫۲۲٫۳۷٫۵۸۶۶۸۰۶۹۲ برنامه Contacts از این قابلیت استفاده کنید.

براساس Android Police، قابلیت اشتراک گذاری لوکیشن یا موقعیت مکانی از سوی Google Maps پشتیبانی شده و در بخش Contact Info بین گزینه‌های تماس قرار دارد. به محض آنکه روی این گزینه ضربه بزنید، لوکیشن آن‌ها در Maps باز می‌شود و شما می‌توانید مسیر رفتن به آن‌جا را ببینید. همچنین می‌توانید برای زمانی که دوست یا خانواده‌تان به موقعیت مکانی شما نزدیک می‌شوند، اعلان یا هشداری را تنظیم کنید تا هنگام آمدن آن‌ها مطلع شوید.

برای اینکه بتوانید از این ویژگی جدید اندرویدی استفاده کنید، باید یک سری نکات را رعایت کنید. اول از همه، باید آدرس جیمیل آن فرد را در برنامه خود ذخیره کنید. دوم اینکه، مخاطبین شما باید به طور فعال لوکیشن خود را در گوگل مپس به اشتراک بگذارند. اگر این دو مورد رعایت شود، می‌توانید با برنامه مخاطبان اندروید لوکیشن دوستانتان را ببینید.

آموزش استفاده از قابلیت اشتراک‌گذاری لوکیشن زنده

اشتراک‌گذاری لوکیشن زنده مخاطبان اندروید

تنظیم و فعال‌سازی این قابلیت بسیار آسان است. در برنامه Google Maps روی تصویر پروفایل ضربه بزنید تا از منوی ظاهر شده گزینه‌ی Location Sharing را پیدا کنید. روی این گزینه ضربه بزنید، سپس در صفحه ظاهر شده روی دکمه آبی رنگ Share Location را لمس کنید. پس از آن، از بین مخاطبانی که می‌خواهید اطلاعات موقعیت مکانی شما در هر لحظه را داشته باشند، بنا به تصمیم خود هر کس که می‌خواهید را انتخاب کنید. اغلب، افراد تصمیم می‌گیرند که با انتخاب محدودیت زمانی، لوکیشن خود را به طور موقت نشان دهند، اما اگر می‌خواهید افراد شما را پیدا کنند، گزینه‌ی Until you turn this off را انتخاب کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها