برنامه های ویژه رادیویی در روز حادثه تروریستی در کرمان

ژانویه 4, 2024 0 نظر 30

در پی حادثه تروریستی در کرمان، شبکه های رادیویی مقاومت و رادیو ایران به برنامه های ویژه پرداخته‌اند. تیم برنامه ساز رادیو مقاومت و ایران در کرمان حضور یافته و برنامه های متنوعی را تدارک دیده‌اند. برنامه ها از شبکه های مختلف رادیویی منتشر شده و به ادای احترام به شهدای تروریستی در چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی می‌پردازد. شبکه رادیویی مقاومت و ایران در کرمان نیز برنامه های مختلفی که به این موضوع پرداخته‌اند را منتشر کرده است. علاوه بر این، شبکه های دیگری نیز برنامه های ویژه و مراسم‌های عزای عمومی را برای ابراز همدردی با مردم شریف ایران و خانواده شهدای حادثه برنامه ریزی کرده‌اند. این برنامه ها از رادیو قرآن و رادیو جوان تا رادیویی مانند معارف و اقتصاد را شامل می‌شود. در این برنامه ها به بررسی ابعاد حادثه، ابراز همدردی و بحث‌های مختلف پیرامون حادثه پرداخته می‌شود.

۱۹:۳۳در پی حادثه تروریستی در کرمان تیم برنامه ساز شبکه های رادیویی مقاومت و رادیو ایران در کرمان حضور پیدا کرده و به برنامه سازی می پردازند.به گزارش روابط عمومی معاونت صدا؛ شبکه های مختلف رادیویی به منظور ادای احترام به شهدای تروریستی کرمان در چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ویژه برنامه های مختلف و متنوعی را تدارک دیده اند.
استقرار تیم برنامه ساز رادیو مقاومت و ایران در کرمان“رفیق شهیدم”،”در امتداد شقایق” و “عصر مقاومت”کاری از شبکه رادیویی مقاومت است که از یک هفته گذشته در کرمان مستقر و به این مهم می پردازد.
علاوه بر این؛ تیم برنامه ساز رادیو ایران و فرزندان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان و بر سر مزار سردار حضور یافتند.«زیر آسمان ایران» را از رادیو کرمان صدای کریمان بشنویدرادیو ایران، امروز ۱۴ و فردا جمعه ۱۵ دی با همكاری رادیو کرمان، برنامه “زیرآسمان ایران” را روانه آنتن رادیو می‌کند. با توجه به حادثه تروریستی روز گذشته در کرمان،این برنامه به شکل ویژه به این موضوع می‌پردازد.گفت‌وگوی حضوری با دکتر احمد یوسف‌زاده، نویسندۀ کتاب آن ۲۳ نفر،بررسی رفتارهای غیرحرفه‌ای، متناقض و خصمانۀ رسانه‌های بیگانه در خصوص اتفاقاتی نظیر اتفاق روز گذشته در کرمان بخشی از این برنامه است.زیر آسمان ایران امشب ساعت ۱۹ با همكاری صداوسیمای استان کرمان از رادیو ایران موج اف‌ام ردیف ۹۰شواهرتز و موج ای‌ام ردیف ۵۵۸ كیلوهرتز پخش می‌شود.رادیو سلامت در “عزت بي پايان”برنامه”عزت بي پايان” ويژه برنامه راديو سلامت در حمله تروريستي به كرمان است.این شبكه در راستاي استكبار ستيزي و مبارزه با تروريسم و بزرگداشت مقام شامخ شهداي ترور در حادثه تروريستي كرمان برنامه “عزت بي پايان” را به مخاطبان تقديم مي كند.اين برنامه جمعه ۱۵ دي ماه، از ساعت ١٠ صبح به مدت ٩٠ دقيقه روي آنتن شبكه سلامت خواهد رفت. در اين برنامه با محوريت حوادث تروريستي در ايران به بازخواني پرونده اينچنين اتفاقاتي و هدف دشمن از ايجاد اينگونه آشوب هايي پرداخته خواهد شد.حضور كارشناسان خبره سياسي و بازخواني حادثه كرمان و پرداخت به شخصيت مبارز والامقام شهيد قاسم سليماني از بخش هاي اين برنامه خواهد بود.“از زائرانت هم می ترسند” از ایران صداشبکه ایران صدا در ساعت های ابتدایی وقوع حادثه اقدام به تهیه و انتشار برنامه های مختلف کرد.پایگاه کودک ایران صدا ویژه برنامه “از زائرانت هم می‌ترسند” را به مناسبت حادثه انفجار خونین گلزار شهدای کرمان تولید و منتشر کرده است.این برنامه نمایشی با موضوع خانواده ای که برای شرکت در مراسم سالگرد به کرمان می روند ولی در بین مسیر انفجار رخ می دهد و اتفاق هایی که بعد از آن رخ می دهد و…. بر روی پایگاه کودک ایران صدا به آدرس B2n.ir/p27940 قابل دریافت مخاطبان خواهد بود.شاعر و تهیه کننده این برنامه آسیه حیدری شاهی سرایی و راوی آن نساجابربن انصاری است.علاقه‌مندان برای شنیدن این کتاب گویا می توانند اپلیکیشن تلفن همراه ایران صدا را برای سیستم عامل اندروید و IOS از نشانی IRANSEDA.IR به صورت رایگان دریافت کنند.
رادیو قرآن همراه با عزای عمومی در سوگدر پی اعلام عزای عمومی در کشور بعد از حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان، جدول پخش این شبکه به منظور ابراز همدردی با مردم شریف ایران و خانواده شهدای حادثه به این مناسبت معطوف شد و تمام برنامه های زنده هشوام با مخاطبان به سوگواری و برگزاری یادبود پرداختند، از جمله برنامه صبحگاهی “تسنیم” به مدت ۹۰ دقیقه به صورت ویژه به این موضوع پرداخت. پخش آیات و فرازهایی قرآنی با هدیه به روح شهدای حادثه، برگزاری “محفل انس با قرآن” مسجد مقدس جمکران، پخش پیام های همدردی مخاطبان، ارتباط زنده با گزارشگران مرکز کرمان، پوشش مراسم های مرتبط با یادبود و بزرگداشت از جمله اقدامات شبکه رادیوی قرآن است.
«لاله های سلیمانی» از رادیو جوان«لاله های سلیمانی» ویژه برنامه بزرگداشت شهدای عملیات تروریستی کرمان که به شهادت جمعی از مردم غیور ایران در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان جز امروز، جمعه ۱۵ دی از ساعت ۹ الی ۱۲ ظهر روانه آنتن رادیو جوان خواهد شد.
این ویژه برنامه به مناسبت بزرگداشت شهدای عملیات تروریستی کرمان با هدف ابراز همبستگی با آسیب دیدگان، تدارک دیده شد. در این ویژه برنامه به بررسی عواقب این حمله و نحوه پیگیری قانونی و امنیتی آن می پردازد.به منظور آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و افزایش هوشیاری عمومی در برابر تهدیدات امنیتی، میزبانان برنامه با تحلیلگران امنیتی و اقتصادی به بحث پرداخته می شود.گفت وگو با دکتر محمدرضا قربانی فعال رسانه و کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی و ارتباط با دکتر میعادفر رئیس اورژانس کشور در خصوص تعداد شهدا و شرایط مصدومین از دیگر بخش های این ویژه برنامه بود.
علاوه بر اینها؛ گزارشگران حاضر در صحنه تروریستی با مسئولین استانی و کشوری درباره آخرین اخبار از حادثه دیروز، گفت وگو کرد. در نهایت با کارشناسان مختلف درباره بررسی ابعاد این حادثه و اهداف جنایتکاران به بحث و گفت وگو پرداخت.
“هر طرف صدای تو” از رادیو صباشبکه رادیویی صبا در ویژه برنامه «هرطرف صدای تو» در تعامل با مخاطبان به بازتاب احساسات مردمی در حادثه تروریستی کرمان پرداخت.شنوندگان با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۰۱۰۵۵ و تماس با تلفن های برنامه با خانواده های شهدا ابراز همدردی و همدلی کردند.
گفت وگو با مسئولین در”پارک شهر” رادیو تهراندر برنامه”پارک شهر” رادیو تهران پیرامون جزئیات و حواشی رویداد حادثه گلزار شهدای کرمان با آقای جلالی، معاون سیاسی استاندار کرمان، آقای خالدی سخنگوی اورژانس و دکتر حسینی معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین گفت وگو شد.انعکاس اخبار روزنامه ها در”روزی نو” رادیو اقتصاد“روزی نو” از رادیو اقتصاد امروز در بخش خبری به انعکاس اخبار حادثه تروریستی کرمان در روزنامه ها پرداخت و ارتباط تلفنی با گزارشگر مرکز کرمان، فتانه نجابتی برقرار کرد. علاوه بر این؛ در برنامه “روی خط اقتصاد” اخبار مختلف این حادثه منعکس شد.
“ما ملت شهادتیم” از رادیو معارفرادیو معارف روز جمعه ساعت ۹ تا ۱۱ صبح به پوشش خبری و رسانه ای از مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی کرمان می پردازد.روشنگری درباره رذالت و دشمنی دشمنان ملت ایران و حاج قاسم سلیمانی با مقاومت منطقه،گزارش مردمی از کرمان، انعکاس نظرات و پیام های حماسی و ابراز تسلیت مردم از دیگر بخش های این ویژه برنامه است.از دیگر مضامینی که امروز در این برنامه پرداخته شد می توان به موضوع بررسی ابعاد حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان و تبیین اهداف دشمن از چنین جنایت های وحشیانه ای علیه مردم، اطلاع رسانی مراسم تشییع شهدا،گزارش از کرمان و محل شهادت هم وطنان و… اشاره کرد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها