۵ مدل از خودروهایی که با قیمت ۱۰ هزار یورو یا کمتر می‌توانند به ایران وارد شوند

ژانویه 17, 2024 0 نظر 33

۵ خودرویی که می‌توان با قیمت ۱۰ هزار یورو یا کمتر به ایران وارد کرد

واردات خودروهای با قیمت مناسب همواره یک موضوع مهم برای افرادی است که به دنبال خرید خودرو هستند. اما انتخاب خودروی مناسب با توجه به بودجه مالی ممکن است چالش‌برانگیز باشد. اما با وجود این چالش، می‌توان خودروهایی را با قیمت ۱۰ هزار یورو یا کمتر کهی به ایران وارد کرد که متنوع و با کیفیت هستند.

از جمله این خودروها می‌توان به داسیا ساندرو، کیا پیکانتو، سوزوکی سویفت، هیوندای i10 و چری تیگو ۳ اشاره کرد. این خودروها با قیمتی مناسب و استفاده‌پذیر، انتخاب خوبی برای افرادی هستند که به دنبال خرید خودرو با بودجه محدود هستند.

با وجود امکان واردات این خودروها، باید از نظرات کارشناسان و متخصصان در این زمینه نیز استفاده کرد تا انتخاب بهتری انجام شود. همچنین نکته مهمی که باید در نظر گرفت این است که هزینه‌های گمرکی و مالیاتی همواره به این قیمت اضافه خواهد شد، بنابراین باید این نکته را نیز در نظر داشت.

۲۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۰

با تصویب واردات خودروهای صفر کیلومتر و اولویت واردات با خودروهای زیر ۱۰ هزار یورو، در این مطلب به بررسی گزینه‌های موجود می‌پردازیم.

پس از تصویب آیین نامه واردات به پیشنهاد وزیر صنعت، معدن و تجارت در تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲، مقرر شد تا خودروهای نو با قیمت حداکثر ۲۰ هزار یورو وارد کشور شوند. اما نکته قابل توجه بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، اولویت واردات برای خودروهای زیر ۱۰ هزار یورو است. با توجه به مبلغ اعلام شده، ذکر این موضوع خالی از لطف نیست که خودروهای صفر کیلومتر زیر ۱۰ هزار یورو در کلاس فوق اقتصادی قرار دارند. در بازار جهانی اصولاً خودروهای بازه قیمتی ۱۲ تا ۲۵ هزار یورو در رده اقتصادی و رقابتی قرار می‌گیرند.

برخی از خودروهای زیر ۱۰ هزار یورو

با توجه به اعلام اولویت واردات این دسته از خودروها و نیز محدود بودن سطح انتخاب در این بازه قیمتی به‌واسطه رقابت پایین خودروسازان، در این مطلب ۵ خودرو مختلف که قابلیت واردات به ایران دارند را نام می‌بریم.

۱. رنو Kiger RXZ

خودروهای زیر ۱۰ هزار یورو

یکی از خودروهای قابل عرضه در محدوده ۱۰ هزار یورو، رنو کایگر است. این خودرو در حال حاضر تنها برای بازار هند عرضه شده، اما امکان واردات آن به ایران نیز میسر خواهد بود.

در بخش فنی، این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۱ لیتری سه سیلندر DOHC با حداکثر توان تولیدی ۷۱ اسب بخار و گشتاور ۹۶ نیوتن‌متر است. گیربکس قرار داده شده روی رنو کایگر از نوع دستی و ۵ دنده است. شتاب این خودرو ۱۵.۳۵ ثانیه اعلام شده و این خودرو از سوی موسسه NCAP نیز ۴ ستاره کیفی و ایمنی را دریافت کرده است.

در بخش امکانات، این خودرو مجهز به ۴ کیسه هوا، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایرها، کنترل پایداری الکترونیکی و کشش، سنسور پارک عقب به‌همراه دوربین و مانیتور لمسی ۸ اینچی کنسول مرکزی با قابلیت پشتیبانی از Apple Car Play و Android Auto است. قیمت حدودی رنو کایگر ۹۶۵۰ یورو تعیین شده است.

۲. هیوندای Aura SX

خودروهای زیر ۱۰ هزار یوروخودروهای زیر ۱۰ هزار یورو

یکی از ارزان‌ترین خودروهای ارائه شده توسط برند خوش‌نام هیوندای، آئورا نام دارد. این خودرو نیز مانند رنو کایگر، مخصوص بازار هند، به‌عنوان بزرگترین کشور متقاضی خودروهای اقتصادی عرضه می‌شود.

این خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری DOHC با حداکثر توان ۸۲ اسب بخار و گشتاور ۱۱۴ نیوتن‌متر بهره می‌برد. گیربکس قرار داده شده روی این خودرو نیز از نوع دستی ۵ سرعته است. سیستم تعلیق آئورا در چرخ‌های جلو از نوع مک‌فرسون و در چرخ‌های عقب غیر مستقل پیچشی است.

در بخش امکانات، این خودرو به ۶ کیسه هوای ایمنی، ترمز کمکی، کنترل پایداری الکترونیکی، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، سنسور و دوربین پارک عقب و مانیتور ۸ اینچی کنسول وسط با قابلیت پشتیبانی از Apple Car Play و Android Auto مجهز شده است. قیمت حدودی هیوندای آئورا ۹۹۷۰ یورو خواهد بود.

در گجت نیوز بخوانید:

هیوندای کرتا ۲۰۲۴ با طراحی جدید معرفی شد؛ وارداتی کرمان موتور در ظاهری متفاوت

۳. بی وای دی Seagull

خودروهای زیر ۱۰ هزار یوروخودروهای زیر ۱۰ هزار یورو

این خودروی تمام الکتریکی، یکی از محصولات کمپانی مطرح BYD به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده خودرو برقی در جهان است. این خودرو بر اساس پلتفرم BYD 3.0 ساخته شده و در سری Ocean این شرکت قرار می‌گیرد.

Seagull از یک موتور الکتریکی با قدرت ۷۵ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتن‌متر بهره می‌برد که تمام قدرت حاصله را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۰ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت است.

با توجه به بازه قیمتی ۹۷۰۰ الی ۱۲ هزاری این خودرو در بازار جهانی، احتمالا این مدل با حداقل امکانات مد نظر وارد می‌شود. از امکانات پایه Seagull می‌توان به کلاستر دیجیتال راننده به‌همراه مانیتور بزرگ ۱۳ اینچی در داشبورد وسط، شارژر وایرلس، سیستم ورود بدون کلید و ۴ عدد کیسه هوای راننده، سرنشین و جانبی اشاره کرد.

۴. چری Little Ant

خودروهای زیر ۱۰ هزار یوروخودروهای زیر ۱۰ هزار یورو

این خودروی برقی و اقتصادی توسط کمپانی نام‌آشنای چری طراحی و به بازار عرضه شده است. در بخش طراحی این خودرو ما با یک هاچ‌بک کوپه طرف هستیم و شباهت بسیار زیادی بین این خودرو و اسمارت وجود دارد.

چری برای این خودرو از یک پیشرانه الکتریکی ۳۶ کیلوواتی سنکرون آهنربایی دائم استفاده کرده که حداکثر گشتاوری معادل با ۹۵ نیوتن‌متر از خود ارائه می‌کند. ضمنا حداکثر سرعت چری لیتل انت برابر با ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

در بخش طراحی داخلی و امکانات با یک خودرو خوب در این بازه قیمتی طرف هستیم. کلاستر دیجیتال راننده به‌همراه یک مانیتور ۱۰ اینچی با طراحی مینی‌مال روی داشبورد وسط، ۴ عدد کیسه هوا، سنسور باران، سیستم هشدار عابر پیاده، کروز کنترل، سیستم کمک شروع به حرکت در سربالایی، کنترل پایداری و سیستم پایش فشار باد تایرها و صندلی ISOFIX هشوی در این خودرو قرار گرفته شده‌‌اند. قیمت چری لیتل انت چیزی حدود ۹۶۵۰ یورو است.

۵. سیتروئن Ami

خودروهای زیر ۱۰ هزار یوروخودروهای زیر ۱۰ هزار یورو

طراحی این خودرو، حکم یک موتورسیکلت دارد و ابعاد بسیار کوچک آن در نگاه اول شاید خنده‌دار و عجیب به‌نظر برسد. سیتروئن Ami با طراحی بسیار ساده توسط کمپانی فرانسوی سیتروئن عرضه شده است. این خودرو کوچک از یک پیشرانه الکتریکی بسیار کوچک با قدرت ۸ اسب بخار و بسته باتری ۵.۵ کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد. حداکثر سرعت این خودرو تنها ۴۵ کیلومتر بر ساعت است.

در بخش امکانات، این خودرو از ساده‌ترین امکانات ممکن بهره می‌برد. در این خودرو خبری از مانیتور مرکزی نیست و برای دسترسی به تمام سیستم‌های ماشین، سیتروئن اپلیکیشنی با نام My Ami Play ارائه داده است. سیستم صوتی این خودرو با یک اسپیکر پرتابل با نام Ultimate Ears Boom 3 پشتیبانی می‌شود. از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به سقف فانروما و سنسور پارک عقب اشاره کرد. قیمت سیتروئن امی حدود ۷۷۰۰ یورو است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها