راهنمای جذاب برای واردات خودرو برای جانبازان: از محدودیت های قیمتی تا شرایط مورد نیاز

ژانویه 15, 2024 0 نظر 62

جزییات طرح واردات ماشین برای جانبازان

واردات ماشین برای جانبازان یکی از موضوعات مهم و مورد توجه در حوزه حمایت از افراد جانباز است. در این زمینه، جزییات طرح واردات ماشین برای جانبازان بسیار حیاتی است و باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. از سقف قیمت و تعداد ماشین‌های وارداتی تا شرایط و معیارهای لازم برای انتخاب افراد واجد حق واردات، هر یک از این جزییات باید به نحو احسن مدیریت شود تا به بهترین نتیجه ممکن برسیم.

سقف قیمت و تعداد واحدهای وارداتی برای جانبازان باید به گونه‌ای تعیین شود که افراد مستحق به انتخاب ماشین دلخواه خود بپردازند. همچنین، شرایط و معیارهای لازم برای استفاده از این طرح باید به نحوی باشد که از سوءاستفاده جلوگیری شود و فقط افراد واقعاً نیازمند بهره‌مند شوند.

به طور کلی، جزییات طرح واردات ماشین برای جانبازان باید به گونه‌ای باشد که از یک سو افراد جانباز حق خود را به دست آورند و از سوی دیگر، منابع کشور به بهترین شکل ممکن مدیریت شود.

مدتی قبل آیین‌نامه واردات ماشین برای جانبازان به تصویب رسید. در ادامه می‌توانید سقف قیمت و تعداد خودرو و همچنین شرایط این طرح را مطالعه کنید.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تابستان گذشته اعلام کرد که جانبازان می‌توانند بدون پرداخت سود بازرگانی ماشین وارد کشور کنند و کمی بعد معاون اول رئیس جمهور از تصویب آیین‌نامه و صدور مجوز واردات خودرو برای جانبازان خبر داد. بنا به جدیدترین اخبار خودرو، اخیراً لیستی از سقف قیمت و همچنین تعداد خودروهای وارداتی متعلق به جانبازان منتشر شده است که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید.

جزئیات و شرایط طرح واردات ماشین جانبازان

جزییات طرح واردات خودرو برای جانبازانجزییات طرح واردات خودرو برای جانبازان

سقف قیمت خودروهای وارداتی متعلق به جانبازان به ۳۵ هزار یورو نزدیک به ۴۰ هزار دلار می‌رسد. به‌طور دقیق‌تر، بنا به مصوبه هیئت دولت طی جلسه‌ای در مرداد ماه گذشته، جانبازان ۷۰ درصد (دو پا یا دو دست قطع از مچ یا قطع نخاع) می‌توانند تا سقف ۳۵ هزار یورو خودرو وارد کنند. بقیه جانبازان ۷۰ درصد با شرایط متفاوت، مجاز به واردات خودرو تا سقف ۳۰ هزار یورو هستند و حداکثر قیمت ماشین های وارداتی برای جانبازان با درصد پایین‌تر ۲۵ هزار یورو در نظر گرفته شده. همچنین همان‌طور که مشاهده می‌کنید، حداکثر تعداد خودرویی که واردات آن توسط جانبازان مجاز اعلام شده، ۵ هزار دستگاه است.

مصوبه جدید دولت این امکان را به جانبازان می‌دهد تا بدون پرداخت سود بازرگانی متعلق به واردات ماشین و تجهیزات رفاهی و همچنین عوارض مشخص شده خودرو وارد کنند. اولویت با اشخاصی است که طی ۱۰ سال گذشته از هیچ تسهیلاتی برای واردات و خرید خودرو استفاده نکرده‌اند و همچنین بانک مرکزی موظف به ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۵۰ میلیون تومانی به هر کدام از جانبازان صرف نظر از قیمت ماشین شده است. البته افرادی که اقدام به واردات خودرو در قالب این طرح می‌کنند، بنا به قانون تا ۵ سال حق فروش خودرو خود را ندارند.

جدول خودروهای وارداتی ۳۰ هزار یورویی
نام خودرو به‌همراه واردکنندهسقف تعداد دستگاه
کیا نیرو ۱۶۰۰ (کوشا خودرو)۲ هزار دستگاه
فولکس واگن تیگوان (ماموت خودرو)۳ هزار دستگاه
هوندا برقی (معین خودرو ایرانیان)۳ هزار دستگاه
سوزوکی – جی ای سی (راسا موتور خاورمیانه)۵ هزار دستگاه
تویوتا کمری هیبرید (تیوا خودرو)۳ هزار دستگاه
اوپل گرندلند – بی ام و ۱۱۸ (پرشیا خودرو)۵ هزار دستگاه
جدول خودروهای وارداتی ۳۵ هزار یورویی
نام خودرو به‌همراه واردکنندهسقف تعداد دستگاه
هیوندای سانتافه – آزرا (کرمان موتور)۳ هزار دستگاه
کیا سورنتو و اسپورتیج هیبرید (کوشا خودرو)۲ هزار دستگاه
بی ام و ۳۱۸ – X1 318 (پرشیا خودرو)۵ هزار دستگاه
تویوتا راو ۴ (تیوا خودرو)۳ هزار دستگاه
تویوتا ونزا (معین خودرو ایرانیان)۳ هزار دستگاه
فولکس واگن اطلس (ماموت خودرو)۳ هزار دستگاه
جی ای سی هیبرید (مکث موتور)۳ هزار دستگاه
فیات ۵۰۰ ایکس (پارسیان موتور)۳ هزار دستگاه

خودروهای وارداتی واردات خودرو

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها