مقایسه مهیج بین دو مدل پیکاپ KMC T9 و فوتون تونلند G7

فوریه 20, 2024 0 نظر 267

مقایسه دو خودروی پیکاپ کی ام سی T9 و فوتون تونلند G7

خودروهای پیکاپ به عنوان یکی از خودروهای عملی و مقاوم برای استفاده در محیط های سخت و در شرایطی که نیاز به باربری داشته باشیم، مورد توجه زیادی قرار گرفته اند. امروزه با ورود برندهای مختلف به بازار خودرو سبک کامیونتری، مقایسه خودروهای مختلف همیشه یک موضوع مهم و جالب برای مصرف کنندگان است.

در این مقاله قصد داریم دو خودروی پیکاپ بسیار محبوب، یعنی کی ام سی T9 و فوتون تونلند G7 را مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم. این دو خودرو هر دو مشخصات فنی بسیار قدرتمندی دارند و قابلیت‌ها و امکانات متفاوتی برای کاربران ارائه می‌دهند.

از یک سو، کی ام سی T9 با ظاهر شکیل و قدرت موتور بالا برای کاربران جذاب است، از سوی دیگر فوتون تونلند G7 با طراحی بسیار زیبا و قابلیت‌های باربری بالا مورد توجه قرار می‌گیرد. در ادامه قصد داریم به بررسی موتور، امکانات داخلی، ایمنی و قیمت این دو خودرو پرداخته و مزایا و معایب هر کدام را مورد بررسی قرار دهیم.

ارسال شده توسط: پوریا هاشم پور ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۳در این مطلب با بررسی و مقایسه مشخصات دو پیکاپ محبوب این روزها با نام‌های کی ام سی T9 و فوتون تونلند G7 همراه ما باشید.خودروهای پیکاپ مدتی است که در بازار طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. به همین دلیل اکثر شرکت‌های خودروسازی کشور چندین نمونه از این پیکاپ‌‌ها را در سبد محصولات خود به مردم ارائه داده‌اند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی، بررسی و مقایسه دو پیکاپ تقریباً هم قیمت و پرطرفدار این روزهای بازار خودرو با نام کی ام سی T9 و فوتون تونلند G7 می‌پردازیم.فهرست مطالبمقایسه کامل کی ام سی T9 با فوتون تونلند G7دو خودرو مورد مقایسه در این مطلب به‌تازگی در بازار ایران عرضه شده‌اند. بازار ایران مدتی است که به عرضه سگمنت خودرویی پیکاپ تمایل زیادی نشان داده است و همین موضوع باعث معرفی مدل‌های زیادی مخصوصا در دو سال اخیر شده است. T9 و G7 دو پیکاپ مونتاژی اتوماتیک با امکانات بالا و ظاهری عامه‌پسند هستند و ما نیز در ادامه مطلب با انجام مقایسه‌ای کامل این دو را به چالش می‌کشیم.طراحی ظاهری بدنه KMC T9 و Foton G7در بخش طراحی ابتدا به سراغ محصول کرمان موتور یعنی کی ام سی T9 می‌رویم. در نمای جلویی با الهام از سبک طراحی خودروهای امروزی شاهد چراغ‌های روز باریک هستیم و چراغ اصلی نیز در قسمت میانه سپر قرار گرفته است. جلوپنجره کار شده روی T9 با ابعادی بزرگ و شبکه‌ای‌مانند حس و حال یک خودروی فول سایز را القا می‌کند. علاوه بر این، لوگو KMC نیز با دو خط کروم کشیده تا نزدیک چراغ‌های خودرو که تنها مختص بازار ایران طراحی و تولید شده است به‌طور ویژه‌ای خودنمایی می‌کند. در نمای جانبی اما شاهد یک طراحی ساده با خطوط محدود در بدنه هستیم. آینه‌های جانبی نیز با به‌کارگیری فلاپ‌های کرومی تزئین شده از طراحی قابل قبولی بهره می‌برند. رینگ‌های خودرو نیز ۱۸ اینچی و از جنس آلومینیوم هستند. چراغ‌ها در نمای عقب به‌صورت تمام ال ای دی طراحی شده‌اند.در مقابل محصول ایران خودرو دیزل با نام پیکاپ فوتون تونلند G7 قرار دارد که از طراحی به‌مراتب ساده‌تری نسبت به T9 بهره می‌برد. در بخش طراحی قسمت جلو شاهد چراغ‌های کمی باریک و کشیده با جلوپنجره‌ای متوسط هستیم که لوگوی بزرگ FOTON بر آن نقش بسته است. طراحی چراغ‌های جلوی G7 تا حدود زیادی ما را به یاد خودرو تویوتا هایلوکس (Hilux) می‌اندازد. در نمای جانبی نیز شاهد یک طراحی با خطوط ساده، اما برجسته هستیم که نمایی عضلانی برای G7 رقم زده است. رینگ‌های این پیکاپ نیز همانند T9 با اندازه ۱۸ اینچ و از جنس آلومینیوم عرضه شده است.طراحی داخلی کی ام سی T9 و فوتون تونلند G7در طراحی نمای داخلی کی ام سی T9 شاهد طراحی به‌روز و زیبا باب میل سلیقه مشتریان ایرانی هستیم. رودری‌ها ترکیبی از متریال سافت تاچ و پلاستیک خشک است و دوخت صندلی‌ها نیز به‌صورت الماسی و از ظاهر زیبایی برخوردار است. همچنین تزئینات کرومی و چرمی در سرتاسر داشبورد به‌چشم می‌آید که با ادغام دو صفحه نمایش کلاستر دیجیتال راننده و کنسول مرکزی ظاهری جذاب به این بخش اعطا کرده است. در قسمت پایین کنسول مرکزی شاهد به‌کارگیری یک دسته دنده الکتریکی هستیم که با مجموعه‌ای از کلیدهای تنظیمات و سلکتور تنظیم حالت سیستم چهار چرخ متحرک خودرو خودنمایی می‌کند. در مقابل فوتون تونلند G7 نیز با طراحی قابل قبول و زیبایی عرضه شده است. دوخت الماسی صندلی‌های این خودرو به رودری‌ها نیز سرایت کرده و ظاهری جذاب به آن اعطا کرده است. در سایر بخش‌ها مانند طراحی کنسول و متریال نیز شاهد به‌کارگیری پلاستیک خشک هستیم و تنها قسمت روی داشبورد و بالای رودری‌ها از متریال سافت تاچ استفاده شده است. در برابر طراحی T9 در این خودرو شاهد تریم کروم و و زرق و برق زیادی نیستیم و همه چیز به‌صورت ساده طراحی شده است. در بخش طراحی، محصول کرمان موتور از ظرافت بیشتری برخوردار است. مقایسه ابعادکی ام سی T9 در طول، عرض و ارتفاع به‌ترتیب دارای ابعاد ۵۳۳۰، ۱۹۶۵ و ۱۸۸۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محوری ۳۳۱۰ میلی‌متر است. ضمناً وزن این خودرو ۱۹۷۰ کیلوگرم و حجم باک آن ۷۴ لیتر است.فوتون تونلند G7 نیز در طول، عرض و ارتفاع دارای ابعادی به‌ترتیب ۵۳۴۰، ۱۹۴۰ و ۱۸۸۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۳۱۱۰ میلی‌متر است. وزن این پیکاپ نیز ۱۹۵۵ کیلوگرم است و ظرفیت باک سوخت آن ۷۶ لیتر اعلام شده است.مقایسه فنی کی ام سی T9 و فوتون تونلند G7 خودرو T9 در بخش فنی مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با تکنولوژی GDI (پاشش مستقیم سوخت) است که توانایی تولید حداکثر توانی معادل با ۲۲۵ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن‌‌متر را دارد. مجموع این قدرت توسط یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF به چهار چرخ T9 منتقل می‌شود. موتور این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو ۶ بهره می‌برد و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود ۸.۴ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.در مقابل فوتون تونلند G7 نیز به یک پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ با تکنولوژی GDI و فناوری کمپانی بورگوارد مجهز شده که قادر به تولید حداکثر قدرت ۲۳۸ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن‌‌متر است. گیربکس G7 از نوع ۸ سرعته اتوماتیک AT است و تمامی قدرت را به چهار چرخ این خودرو منتقل می‌کند. با توجه به استفاده از توربوشارژ و استاندارد آلایندگی یورو ۶ در این دو خودرو، استفاده از بنزین باکیفیت یا مکمل‌های سوخت امری الزامی خواهد بود.امکانات ایمنی و رفاهی T9 و G7در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز هر دو خودرو جزو بهترین پیکاپ های بازار به‌شمار می‌روند. در ادامه امکانات T9 و G7 را به تفکیک نام می‌بریم: امکانات ایمنی و رفاهی کی ام سی T9 عبارتند از:۶ ایربگ شامل ایربگ راننده و سرنشین جلو، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ایسیستم کنترل پایداری (ESC)سیستم کنترل حرکت در سربالایی (HAC)ترمز کمکی هیدرولیکی (HBA)سیستم کنترل کشش (TCS)کنترل دینامیکی خودرو (VDC)ترمز اضطراری (BOS)سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS)قفل مرکزی و خودکارقفل ایمنی کودکایزوفیکس صندلی (ISOFIX)ترمز پارک برقی به‌همراه اتوهلد (Auto Hold)سنسور پارک در سپر عقب و جلودوربین ۳۶۰ درجهسنسور بارانسانروف با قابلیت تشخیص مانعپاور ویندوزگرم‌کن شیشه‌های جلو و عقبآینه‌های جانبی برقی تاشو با گرم‌کنسیستم روشنایی تمام ال ای دیچراغ مه‌شکن جلو و عقباتولایتدی لایتسیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ایچراغ مطالعه ال ای دی در ردیف جلو و عقبکلاستر دیجیتال ۷ اینچیمولتی‌مدیا ۱۰.۵ اینچی با فرمت عمودیغربیلک فرمان مولتی فانکشن با کلیدهای کنترل سیستم صوتیتنظیم نور کلاستر دیجیتالقابلیت تنظیم فرمان در دو حالتفرمان دی‌کات با غربیلک ۲ پرهقابلیت تنظیم فرمان در سه حالت اسپرت، کامفورت و استانداردکول باکسکامپیوتر سفریروکش صندلی چرمتنظیم برقی صندلی راننده در ۶ حالت و صندلی شاگرد در ۴ حالتگرم‌کن صندلی برای ردیف جلوتهویه مطبوع اتوماتیکدریچه‌های سیستم تهویه مطبوع برای سرنشین‌های ردیف عقبکروز کنترلشارژر وایرلسسیستم صوتی با ۶ اسپیکرخروجی برق ۱۲ ولتپورت USBکنسول جلو و زیر آرنجی برای ردیف عقبعایق حرارتی برای درب موتورچراغ‌های همراهی تا در منزل۴ حالت رانندگی مختلف شامل حالت‌های استاندارد، اکونومی، اسپرت و اسنوجک بادی برای درب کاپوتآینه وسط الکتروکرومیک برقیسیستم نورپردازی کابین با قابلیت تغییر رنگدر مقابل امکانات فوتون تونلند عبارتند از:فرمان هیدرولیکی با قابلیت تنظیم ارتفاعسیستم تعلیق مستقل جناغی دوبل به‌همراه دو کمک فنر هیدرولیکی و میل موج گیر در محور جلوسیستم تعلیق فنر تخت به‌همراه کمک فنر هیدرولیکی در محور عقبرینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچیسیستم ترمز دو جداره هیدرولیکی و چهار چرخ دیسکی ABSترمز BA (سیستم کمکی ترمز در شرایط اضطراری)تریم EBD (سیستم توزیع نیروی ترمز)سیستم ESP (کنترل پایداری الکترونیکی)دستیار کنترل و حرکت خودرو در سربالایی و سرپایینی (HDC)سامانه VDC یا سیستم کنترل دینامیکی خودروسیستم TCS یا کنترل کششترمز HBA (سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی)ترمز دستی برقی یا EPB با کنترل چرخ‌های محور عقبیسیستم قطع عملکرد پدال گاز در صورت فشار دادن گاز و ترمز به‌صورت همزمان یا همان سیستم BOSسیستم ترمز HBB یا همان سیستم بوستر وکیوم هیدرولیکیکابین مستقل از شاسیسیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه‌های اختصاصی برای سرنشین‌های عقبی۶ کیسه هوا (۲ عدد برای سرنشین‌های جلو و ستون‌ها و ۲ عدد برای سرنشین‌های عقبی)چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقبچراغ ترمز سومچراغ دی لایت یا همان روشنایی در روزچراغ ولکام لایت یا همان خوش‌آمدگویی در زیر آینه‌هاچراغ همراهی تا خانهدوربین ۳۶۰ درجهدوربین ثبت وقایع در جلوسیستم هشدار FCW یا همان هشدار تصادف از جلورادار نقطه کور (BSD)پدال شیفتر در پشت فرمانآینه‌های جانبی راهنمادار با تنظیم برقی و تاشو برقی۴ عدد اسپیکر و ۲ عدد توییترنمایشگر مولتی مدیا لمسی با ابعاد ۱۰.۲۵ اینچکلاستر دیجیتال ۷.۲۵ اینچی به‌همراه عقربه‌های آنالوگکلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل روی فرمانسنسور نور و بارانسنسور فشار صندلیایموبیلایزرکنسول میانی جلوقفل دیفرانسیل هوشمندسیستم چهار چرخ محرک با حالت‌های دیفرانسیل سبک و سنگین و تک دیفرانسیلصندلی راننده برقیگرم‌کن صندلی برای سرنشین‌های جلوییکروز کنترلسیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ایقابلیت‌های رانندگی در حالت اسپرت و اکوروکش صندلی چرم و تودوزی چرمسیستم پایش باد تایرها (TPMS)قیمتهر دو این خودروها با برچسب قیمتی حدود ۲ میلیارد تومان از سوی شرکت‌های مونتاژ کننده عرضه شده‌اند که با توجه به وضعیت آشفته بازار مشخص نیست پس از عرضه گسترده با چه قیمتی در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت.جمع بندیدر مجموع می‌توان گفت اقبال و آینده بسیار خوبی برای فروش این دو پیکاپ در بازار ایران پیش‌بینی می‌شود و با توجه به ظاهر، ابعاد و امکانات در رده بالایی به نسبت سایر رقبا قرار می‌گیرند. انتخاب و خرید یک خودرو امر سلیقه‌ای است و ما سعی کردیم تا به‌صورت اجمالی، اما کامل هر کدام از این دو محصول را مورد بررسی قرار دهیم. در مجموع این نکته را نیز باید بگوییم که اگر دنبال ظاهری جسور و طراحی به‌روز تر در یک خودرو پیکاپ هستید کی ام سی T9 انتخاب بهتری خواهد بود و اگر به دنبال یک طراحی ساده، کلاسیک و پخته در یک پیکاپ هستید می‌توانید به سراغ فوتون تونلند G7 بروید. همچنین بخوانید: مشخصات فنی و امکانات پیکاپ تیگارد L7 پلاس برای عرضه در ایران اعلام شد تولید پیکاپ چانگان هانتر پلاس رسما توسط سایپا تایید شد پیکاپ آمیگ G7 پلاس، جدیدترین وانت بازار ایران + مشخصات فنی، امکانات و عکس

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها