نقد واقعیت یوروانکپ به نمایشگرهای بزرگ در خودروها
موسسه ایمنی یوروانکپ به عنوان یکی از معتبرترین موسسات بینالمللی در زمینه ایمنی خودروها، با ارائه آزمونها و تستهای استاندارد برای خودروهای مختلف، همواره به حفظ سلامت و ایمنی مسافران متمایل است. لذا، مخالفت شدید این موسسه با استفاده از نمایشگرهای بزرگ در خودروها، باید به عنوان یک انتقاد جدی مدنظر قرار گیرد.
نمایشگرهای بزرگ در خودروها ممکن است توجه رانندهها را از رانندگی منحرف کنند و به وقوع حوادث خطرناک منجر شوند. اینگونه نمایشگرها میتوانند باعث کاهش تمرکز راننده، افزایش ریسک حوادث و حتی افزایش مصدومیتها در صورت وقوع تصادف شوند. بنابراین، موسسه ایمنی یوروانکپ با توجه به مطالعات علمی و تجربیات خود، به رسمیت شناخته است که نمایشگرهای بزرگ در خودروها تهدیدی جدی برای ایمنی عمومی هستند و باید به طور جدی مورد مطالعه و بررسی قرار گیرند.
در نهایت، موسسه ایمنی یوروانکپ با توجه به اهمیت ایمنی و سلامت عمومی، تاکید میکند که تولیدکنندگان خودروها باید استانداردهای ایمنی را رعایت کرده و از استفاده از نمایشگرهای بزرگ که ممکن است به تخطی از این استانداردها منجر شود، خودداری کنند.
ارسال شده توسط: حـسین مـرادی ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۹موسسه ایمنی یوروانکپ با نمایشگرهای بزرگ در خودروها به شدت مخالفت کرد، اما چرا این موسسه مخالف وجود صفحهنمایشهای بزرگ در ماشینها است؟امروزه اکثر خودروسازان از جمله خودروسازان چینی از نمایشگرهای بزرگ و یکپارچه برای خودروها استفاده میکنند. هرچند این نمایشگرهای لمسی باعث شدند تا دکمههای فیزیکی برای همیشه از این خودروها حذف شوند و نمای مدرنی در کابین خودروها به وجود آورند، اما موسسه ایمنی یوروانکپ که با انجام تست تصادف روی خودروها برای آنها امتیاز در نظر میگیرد، با این اقدام خودروسازان مخالفت کرده و خواستار حفظ دکمههای فیزیکی است، اما چرا این موسسه با نصب نمایشگرهای بزرگ در خودروها مخالفت میکند؟ در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به این پرسش پاسخ خواهیم داد.دلیل مخالفت با نمایشگرهای بزرگ در خودروهاموسسه ایمنی یورو انکپ قصد دارد قوانین ایمنی جدیدی را از ابتدای سال ۲۰۲۶ میلادی برای خودروها اعمال کند که طبق آن خودروهایی که کنترلرهای فیزیکی را حذف کرده باشند، امتیاز منفی دریافت خواهند کرد. موسسه ایمنی یوروانکپ در قوانین جدید خود از خودروسازان خواسته تا در خودروها کنترلرهای فیزیکی برای چراغهای راهنما، چراغهای خطر، بوق، برفپاکنهای شیشه جلو و تماس اضطراری در نظر بگیرند.برخی خودروسازان نیز از قوانین جدید یوروانکپ مبنی بر وجود کنترلرهای فیزیکی حمایت میکنند؛ برای مثال شرکت هیوندای که دکمههای فیزیکی را در داشبورد محصولات خود تعبیه کرده، یکی از حامیان این قوانین جدید محسوب میشود. همچنین تویوتا و اشکودا که همواره از دکمههای فیزیکی برای کنترلرهای اصلی در محصولات خود استفاده میکنند نیز با قوانین ایمنی جدید موافقت کردند.هرچند این قوانین جدید مانع حذف دکمههای فیزیکی از تمام محصولات خودروسازان نخواهد شد، اما آن دسته از خودروسازانی که خواهان کسب ۵ ستاره ایمنی کامل هستند، برای اینکه امتیاز آنها کسر نشود، باید از قوانین جدید این موسسه ایمنی معتبر پیروی کنند.متیو اوری، مدیر توسعه استراتژیک یورو انکپ در خصوص تصمیم جدید این موسسه ایمنی برای جلوگیری از حذف دکمههای فیزیکی اصلی در خودروها گفت خودروسازان به شکل بیرویه به استفاده از نمایشگرهای لمسی روی آوردند که یک مشکل جدی محسوب میشود؛ چراکه رانندگان برای استفاده از کلیدهای کنترل باید همواره به صفحهنمایش لمسی مرکزی خودرو نگاه کنند که باعث میشود نتوانند به شکل کامل روی جاده تمرکز داشته باشند. همین موضوع موجب حواسپرتی و در نتیجه افزایش تصادفات خواهد شد.مدیر توسعه استراتژیک یورو انکپ تاکید کرد این قوانین جدید باعث خواهد شد تا خودروسازان کنترلهای فیزیکی اصلی را حفظ کنند تا رانندگان بدون برداشتن چشمان خود از جاده بتوانند از عملکردهای اساسی خودرو استفاده کنند. بیشتر بخوانید: ایمن ترین خودروهای سال ۲۰۲۴ در ابعاد مختلف معرفی شدند ایمن ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۳