آمار تراژیک و ناراحتکننده مرگ و میر در حوادث تصادفی پراید در تهران
آمار ترسناک و غم انگیز مرگ میر سرنشینان پراید در تصادفات تهران
تصادفات رانندگی یکی از عوامل مهم و مرگبار در جامعه هر کشوری است، اما آمار تصادفات مرگبار در تهران، به ویژه بر اثر تصادفات سرنشینان خودروهای پراید، بسیار نگرانکننده است. گزارشهای جدید اعلام کردهاند که تعداد تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن در سالهای اخیر در ایران بسیار افزایش یافته است و نقش مهمی در این افزایش مرگ و میر، خصوصاً در تهران، خودروهای پراید دارند.
تحلیلها نشان میدهد که بسیاری از این تصادفات ناشی از عواملی مانند عدم رعایت مقررات رانندگی، سرعت غیرمجاز، عدم استفاده از کمربند ایمنی و وضعیت فنی نامناسب خودروها است. این موضوع نشان دهنده اهمیتی است که باید به آن توجه شود تا اقداماتی جدی برای کاهش این آمار وحشتناک صورت بگیرد.
به نظر میرسد که نیاز است که برنامههای آموزشی و نظارتی کاملتری برای رانندگان اجرا شود و استانداردهای ایمنی خودروها دقیقتر نظارت شود تا بر این آمارهای ترسناک و غمانگیز مرگ میر سرنشینان پراید در تصادفات تهران تاثیرگزاری کرده و کاهش یابد.
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۷
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران آمار ترسناک و غم انگیز مرگ میر سرنشینان پراید در تصادفات تهران را اعلام کرد.
در حالی که در جهان تصادفات در خارج از شهرها بیشترین آمار مرگ و میر را به خود اختصاص داده است، اما آمارها نشان میدهد بیشترین میزان مرگ و میر در استان تهران در شهر تهران رخ میدهد. در این بخش از اخبار خودرو گجت نیوز با جزئیات آمار ترسناک و غم انگیز مرگ میر سرنشینان پراید در تصادفات تهران آشنا میشویم.
آمار مرگ میر سرنشینان پراید در تصادفات تهران
ابوالفضل نیکوکار ،معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در این خصوص عنوان کرد در تمام دنیا بیشترین مرگ و میر بر اثر تصادفات در خارج از شهرها است، اما متاسفانه در استان تهران بیشترین فوتیها به شهر تهران مربوط میشود. همچنین طبق آمارها ۲۳ درصد آمار فوتیهای شهر تهران مربوط به استفادهکنندگان خودرو پراید است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در ادامه با اشاره به مدون، کامل و جامع نبودن نظام حکمرانی بر راهها و جادهها گفت تمام قوانین، مقررات و دستور العملها و شیوه نامههای مربوط به وظایف و تکالیف ۳۲ دستگاه بوده و حول ۳ محور انسان، خودرو و جاده است که تمام آنها به نظام حکمرانی مربوط میشود.
نیکوکار در ادامه بیان کرد در خصوص پیشگیری از تخلفات اقداماتی چون تکمیل بانک اطلاعات رانندگان حادثهساز، ارسال پیامکهای هشدار و اجرای ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی انجام شده است، اما اقدامات مراجع ذیربط در جهت پیشگیری از تخلفات رانندگی به مرحله اجرا نرسیده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران در ادامه گفتههای خود با اشاره به عدم موفقیت در ترویج فرهنگ ترافیکی و آموزشی گفت در شهر تهران از مرحله قانونگریزی به مرحله قانون ستیزی رسیدیم که در این حوزه باید آسیبشناسی آموزش رانندگی در آموزشگاهها در دستور کار قرار بگیرد.