ارزانی پراید وانت بی‌ترمز به سمت ۴۰۰ میلیون تومان

ژانویه 28, 2024 0 نظر 28

افزایش قیمت خودروها در بازار ایران موضوعی است که همواره به سر و صدای زیادی منجر می‌شود. اخیراً خبرها حاکی از آن است که قیمت پراید وانت بی‌ترمز به سمت ۴۰۰ میلیون تومان رفته است، که این افزایش قیمت برای خریداران و فعالان بازار خودرویی مسئله‌ای داغ است.

این افزایش قیمت به علت عوامل اقتصادی و تورمی در کشور اتفاق افتاده است که به طور مستقیم بر بازار خودرو تأثیر می‌گذارد. همچنین تحریم‌ها و مشکلات صادراتی نیز بر کار خودروسازان تأثیرگذار بوده و این موضوع باعث افزایش قیمت وسایل نقلیه می‌شود.

با افزایش قیمت پراید وانت بی‌ترمز به سمت ۴۰۰ میلیون تومان، خریداران با مشکلات جدیدی روبرو خواهند شد و این موضوع ممکن است به کاهش بازار خودروهای جدید و افزایش بازار خودروهای کارکرده منجر شود. اما امیدواریم که مسئولان و فعالان اقتصادی بتوانند راهکارهای مناسبی را برای کاهش قیمت و افزایش تولید خودروهای مقرون به صرفه پیدا کنند تا بازار خودروی کشور به رونق خود بازگردد.

قیمت پراید ۱۵۱ SE با سرعت در حال افزایش است و در آینده باید انتظار داشت این وانت سایپا با قیمت ۴۰۰ میلیون تومانی در بازار معامله شود.

روند افزایش قیمت پراید ۱۵۱ یا همان پراید وانت طی چند روز اخیر نشان می‌دهد که قیمت این محصول سایپا به سرعت در حال حرکت به محدوده ۴۰۰ میلیون تومان است. بر اساس جدیدترین اخبار خودرو داخل کشور، قیمت مدل صفرکیلومتر این وانت از مرز ۳۰۰ میلیون تومان گذشته است و به نظر نمی‌رسد توقفی در روند افزایش آن صورت بگیرد.

افزایش روزافزون قیمت پراید وانت

افزایش قیمت پراید وانت 151 در بهمن ماه

به‌تازگی لیست قیمت کارخانه ای محصولات سایپا برای بهمن ماه ۱۴۰۲ منتشر شد که نشان می‌داد پراید ۱۵۱ تیپ DA صفر کیلومتر با قیمت کارخانه ۲۵۵ میلیون به فروش می‌رسد و لاینر اتاق بار آن هم با قیمت ۳ میلیون تومان در قالب آپشن به مشتریان ارائه می‌شود!

این وانت سایپا تا ۶ بهمن حدود ۳۰۰ میلیون تومان در بازار آزاد قیمت خورد. گزارش‌ها حکایت از این دارند که حالا ۸ بهمن قیمت پراید ۱۵۱ لاینر در بازار به ۳۰۴ میلیون تومان هم رسیده است. در کمال تعجب، حتی نسخه‌های کارکرده این وانت سایپا با قیمت ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان به فروش گذاشته شده‌اند. با توجه به این مشاهدات، بعید نیست اگر قیمت پراید وانت در آینده نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان برسد.

پراید وانت که از سال ۱۳۹۳ روی خط تولید سایپا قرار گرفته است، در حال حاضر در تیپ SE با موتور ۱٫۳ لیتری ۴ سیلندر ۷۱ اسب بخاری به‌همراه گیربکس دستی ۵ سرعته عرضه می‌شود. از لحاظ امکانات ایمنی و رفاهی هم این محصول سایپا در نازل‌ترین سطح قرار دارد و حتی فاقد امکانات پایه مثل کنترل پایداری، کنترل کشش، توزیع نیرو ترمز و کنترل حرکت در سربالایی است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها