رییس مرکز سیمافیلم در یک نشست به پلتفرمهای آنلاین و تلویزیون اشاره کرده و بیان کرده است که برخی از آثار بی کیفیت در این دو بخش وجود دارد. او به تولید سریالهای باکیفیت در تلویزیون پرداخته و اشاره کرده است که هدفشان این است که سریالهای با کیفیت را ارائه دهند. وی همچنین به تعامل با مراکز استانی صداوسیما در ساخت سریال اشاره کرده و بیان کرده است که دنبال همکاری با آنها برای تولید سریالهای باکیفیت هستند. او همچنین از تولید آثاری در حوزه تاریخ معاصر با نامهای «مقامات انقلاب»، «خانه مسعود» و «سرباز کوچک امام» خبر داده و افزوده که آمار نشان میدهد بیشتر سریالهای تلویزیونی با کیفیت تولید میکنند. نقویان همچنین از تولید آثاری در حوزه تاریخ معاصر و دورههای مختلف به بعد از انقلاب حرف زده و بیان کرده است که قرار است در سالهای آینده آثاری متنوعتری تولید شود.
۱۴:۱۱رییس مرکز سیمافیلم طی نشستی با اشاره به اینکه در پلتفرم ها هم آثار بی کیفیت و با نیم درصد مخاطب بوده است، بیان کرد که در تلویزیون به اندازه پلتفرم ها سریال باکیفیت وجود دارد.به گزارش مهر، مهدی نقویان رییس مرکز سیما فیلم در نشستی که روز گذشته ۴ دی ماه در دانشگاه صداوسیما برگزار شد به پروسه تولید سریال در این مرکز اشاره کرد و از برخی سریالهای در دست تدارک سخن گفت.وی در بخشی از سخنان خود درباره تعامل با مراکز استانی صداوسیما در ساخت سریال بیان کرد: ما ایدهای با رویکرد هر استان یک سریال داشتیم اما در ادامه برای اینکه تداخلی در روند ساخت سریال در استانها ایجاد نشود خود را کنار کشیدیم.نقویان درباره تعامل با نهادهای فعال نیز تصریح کرد: سازمان اوج و حوزه هنری که مشغول سریال سازی برای انتن هستند یک مدیریت قرارگاهی دارند که زیر نظر سیمافیلم است. همانطور که گفته شد برخی استانها هم فعال هستند و ما هم همکاری داریم چون بودجه استانها محدود است و ما همکاری داریم که آثار باکیفیتی بسازند.ادامه الگوی سریال سازی «پایتخت» و «نون.خ» در دیگر شهرها و استانهارییس سیمافیلم درباره سطح پایین برخی از سریالهای استانی یادآور شد: برخی از سریالهایی که ساخته شد و قابلیت پخش از شبکههای سراسری پیدا کرد در استانها ساخته شد و ویژگیهای خوبی هم داشت. سریال «سنجرخان» که متعلق به کردستان است از جمله این سریال هاست. آرزویم این است که سی استان ما همزمان سریال تولید کنند. البته خیلی هم نباید آرمان گرایانه نگاه کرد اما دنبال این هستیم که سریالهای موفق مثل «پایتخت» و «نون.خ» باز هم داشته باشیم و این مدل با دیگر شهرها مثل یزد و لهجه شیرین یزدی ادامه دپیدا کند.یک سوم سریالهای اقتباسی هستندوی درباره رویکرد سیمافیلم نسبت به کار اقتباسی نیز گفت: از ۱۸ سریالی که داریم حدود ۶ اثر اقتباس هستند. فقط نباید اقتباس را از کتاب ببینیم بلکه از یک واقعهای در دهه ۶۰ هم میتوان اقتباس گرفت. در آمار یک دهه گذشته نود درصد سریالها ملودرامهای اجتماعی ونک به بالا بوده است چون تولید سریعی دارد و استراتژی خاصی نمیخواهد. اما ما حدود ۶ اقتباس از کتاب داریم و اگر اقتباس از واقعه هم باشد به ۱۰ اثر هم میرسد.سریالی در پلتفرمها با نیم درصد بینندهنقویان در پاسخ به مقابله پلتفرمها با آثار تلویزیونی نیز توضیح داد: کل آثار پلتفرمها را روی هم بگذارید در سال به اندازه تلویزیون تولید ندارند که در یک سال باید ۳۵ سریال پخش کند. ما باید در تلویزیون سریال باکیفیت بسازیم، در یک سالی که در سیمافیلم بوده ام هدف این بود که عدد را به یک کمیت قابل قبول برسانیم که آنتن خالی نشود و گام بعدی کیفی سازی است. یا هدف این بود که برخی چالشهای تهیه کنندگی را حل کنیم مثلاً وقتی دقیقهای بودجه میدهیم تهیه کننده باید خود را موظف کند کار را به دقیقه مشخصی برساند اما اگر قسمتی پول بدهیم ممکن است در یک قسمت با دقیقه کمتر سریال محتوای خوبی ارائه کند و انتطارمان هم این است که تولیدکنندگان آثار باکیفیت بدهند.وی اضافه کرد: با این حال به اندازهای که وی او دیها تولیدات باکیفیت در سال دارند تلویزیون هم به همان اندازه سریالهای باکیفیت دارد. من آماری دارم که سریالی در پلتفرمها یک درصد یا نیم درصد دیده شده است پس آنها هم تولیدات خوب و بد دارند اما روی خوبها مانور میدهند مثلاً «زخم کاری» فکر میکنم بیست درصد دیده شده بود و بیشتر درباره اینها تبلیغ میشود.توقف قیمتها در شبکه خانگی به علت هزینههای بالانقویان در بخش دیگری از صحبتهایش درباره دستمزدها در شبکه نمایش خانگی بیان کرد: اگر ما در تلویزیون با هزینه بالا کار خوب بسازیم از طریق پیام بازرگانی هزینه اش درمی آید. وی او دیها نوعی افسارگسیختگی در پرداختها دارند که برای خودشان هم کار سخت شده است. حتی امسال نسبت به سال قبل هزینهها تغییر نداشت و حتی متوقف بود چون خودشان هم به این نتیجه رسیده اند که هزینهها بیش از حد بالا بوده است.خیلی از بزرگانی که به پلتفرمها رفته اند به پیشنهاد تلویزیون دست رد نزده اندرییس سیمافیلم درباره همکاری با چهرهها در تلویزیون بیان کرد: خیلی از بزرگانی که به پلتفرمها رفته اند در مقابل پیشنهاد تلویزیون دست رد نزده اند و همچنان این مخاطب عظیم برایشان جذاب است. عموم هنرمندان با ما کار میکنند و مانعی هم برایشان وجود ندارد و ما با آنها تعامل داریم. منتها سریال سازی چیزی نیست که ۲ هفته بعد نتیجه اش را ببینیم و گاهی در گذر زمان خود را نشان میدهد.نقویان از تولید آثاری در حوزه تاریخ معاصر با نامهای «مقامات انقلاب»، «خانه مسعود» و «سرباز کوچک امام» خبر داد.وی اضافه کرد: اولین چیزی که «سرزمین مادری» را پربیننده کرده همین تاریخ معاصر است که ذاتاً برای مخاطب جذاب است اما برای این تولیدات باید صبر کرد تا به خروجی برسند.سریالهای تاریخی به بعد از انقلاب محدود شده بودنقویان در پاسخ به سوالی درباره اینکه سریالها از تاریخ معاصر فراتر نمیرود، گفت: سریال «مهیار عیار» را داریم که در دوره صفویه میگذرد و سریال با کیفیتی است، ما سریال در دورههای مختلف نداشتیم و تاریخ را به بعد از انقلاب محدود کردیم اما در این یکی دو سال سریالی در دوره قاجار داشتیم که «رحیل» است و قرار است درباره سدههای دیگر هم آثاری داشته باشیم.رییس سیمافیلم درباره سرانجام سریالهای فاخر تلویزیون گفت: «موسی» این روزها در پیش تولید است. تکنولوژیهایی که برای این سریال لازم است وارد شود، دارد میرسد. سریال «سلمان فارسی» ۵۰ درصد از تولیدش انجام شده است و پیش بینی ما این است که ۲ سال دیگر به آنتن میرسد. سریال «موسی» هم در همین بازه زمانی پخش میشود چون حجم زیادی از کار آن در زمان پیش تولید است و بعد از آن چالشی ندارد. ضمن اینکه بخشهای مهمی از اکسسوار، صحنه و تستها انجام شده است.