با خروج از رکود، بازار خودرو داغ و مردم با ترس گرانی بانگ بزرگ می‌زنند و ماشین می‌خرند.

مارس 6, 2024 0 نظر 25

بازار خودرو پس از مدت‌ها رکود و کاهش فروش، سرانجام از این وضعیت خارج شده و شروع به رونق یافته است. این تحول مثبت در بازار خودرو، برخی از عوامل مهم اقتصادی و اجتماعی را نشان می‌دهد که می‌تواند تاثیر گذار بر روند اقتصاد کلان کشور داشته باشد.

یکی از دلایل اصلی این افزایش فروش خودروها، ترس مردم از افزایش قیمت‌ها و گران شدن محصولات خودروسازی است. با توجه به اینکه بسیاری از تولیدکنندگان خودرو افزایش قیمت‌ها را اعلام کرده‌اند، مردم به دنبال خرید ماشین‌های خود هستند تا از گرانی آتی دوری کنند. این اقدامات باعث شده است که بیشتر افراد به خرید خودرو تمایل داشته باشند و این بوم نهاد اقتصادی را تحریک کنند.

با این حال، باید توجه داشت که خرید خودرو یک تصمیم مهم و پر هزینه‌ای است و باید با دقت و بررسی‌های لازم به آن پرداخت. از طرف دیگر، دولت و مسئولان نیز باید برنامه‌ها و سیاست‌های مناسبی را برای کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از تورم ارایه دهند تا برای مردم امکان خرید ماشین بهتر و سهل‌تر باشد.

ارسال شده توسط: شایان مددی ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۶تحلیل بازار خودرو در کشور طی هفته‌های گذشته نشان از خروج آن از رکود دارد. به نظر می‌رسد مردم در این ایام بیشتر به خرید ماشین متمایل شده‌اند.بازار خودرو طی چند وقت اخیر در وضعیتی سردرگم‌کننده بوده و سخت‌تر از هر زمان دیگری، خریداران را در دوراهی اقدام به خرید یا انتظار برای کاهش قیمت‌ها قرار داده است. با این حال، با نگاهی به جدیدترین اخبار خودرو و تحلیل کارشناس فیروز نادری، به نظر می‌رسد بازار خودرو در کشور حداقل به‌طور نسبی از رکود خارج شده است.خروج بازار خودرو کشور از رکود طی هفته‌های اخیربه گفته فیروز نادری، کارشناس حوزه خودرو، در چند وقت گذشته مردم از ترس این‌که قیمت خودروها حتی بیشتر شود، به خرید روی آورده‌اند. او اشاره کرد که با افزایش تعداد خریداران در یک تا دو ماه قبل، بازار خودرو به سمت خروج از رکود حرکت کرده است. البته نادری می‌گوید در حالی که مردم به دنبال خرید خودرو هستند، فروشنده‌های زیادی پیدا نمی‌شوند.همان‌طور که این کارشناس خاطرنشان کرده، در چند هفته پایانی سال ۱۴۰۲ با افزایش نرخ دلار، قیمت ماشین هم افزایش پیدا کرده و تورم تشدید شده است. نادری می‌گوید این افزایش قیمت پس از انتخابات از قبل پیش‌بینی شده بود. او معتقد است که بازار ماشین در حال حاضر اوج قیمت‌ها را تجربه می‌کند و دلار به آن جهت می‌دهد؛ به همین خاطر با افزایش مجدد نرخ دلار، قیمت ماشین هم در پی آن افزایش پیدا خواهد کرد. این یعنی افزایش قیمت خودرو در اسفند می‌تواند تازه شروع روند صعودی باشد.فیروز نادری همچنین در توضیح افزایش قیمت اتومبیل طی ماه‌های گذشته، پرشیا معمولی را به‌عنوان مثال مطرح کرد. او ذکر کرد که قیمت این خودرو ظرف دو ماه اخیر با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی، از تقریباً ۵۰۰ میلیون تومان به ۶۵۰ میلیون تومان رسیده است.نادری نهایتاً به کوتاهی شرکت‌های دولتی تولیدکننده خودرو و خودروسازان خصوصی مونتاژکننده و همچنین عدم نظارت کافی روی این مسئله پرداخت.اخیراً با اعلام قیمت کارخانه ای محصولات سایپا در اسفند ۱۴۰۲، افزایش قیمت محصولات این خودروساز داخلی نسبت به بهمن ماه رویت شده است. همچنین افزایش قیمت فیدلیتی پرستیژ و ریسپکت تیپ ۲ و گران‌تر شدن فوتون تونلند G7 را مشاهده کرده‌ایم. البته این‌ها صرفاً تعدادی از مثال‌هایی‌اند که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد. در نهایت، شما کاربران گجت نیوز وضعیت کنونی بازار ماشین در ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟ همچنین بخوانید: وزارت صمت، مجوز افزایش قیمت خودروهای مونتاژی را صادر کرد + قیمت جدید خودروهای مونتاژی اسفند ۱۴۰۲ آب پاکی معاون وزیر روی دست مردم؛ قرار نیست خودرو ارزان شود! مشخصات و قیمت ساینا S تیپ DA | ایرادات، مشکلات و کاتالوگ ساینا اس دی ای

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها