واردات خودروهای کشور اندکتر از تولید ۲ روزی ایران خودرو و سایپاست!

ژانویه 3, 2024 0 نظر 29

آمار ناچیز واردات خودرو به کشور از زبان وزیر صمت؛ برابر با تولید ۲ روز ایران خودرو و سایپا!

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که مقدار واردات خودرو به کشور به حدی کاهش یافته است که با تولید دو روز ایران خودرو و سایپا برابر است. این اظهارات نشان دهنده افزایش تولید محصولات داخلی و کاهش وابستگی به واردات خارجی است.

تحولات اخیر در صنعت خودروسازی نشان دهنده پیشرفت و توسعه این صنایع در کشور است. با توجه به این تحولات، می‌توان تصور کرد که در آینده نیز واردات خودرو به کشور به شدت کاهش یابد و بیشتر از محصولات داخلی استفاده شود.

این اظهارات نشان می‌دهند که تولیدات داخلی قادر به رقابت با کیفیت و قیمت محصولات خارجی است و این امر می‌تواند به رشد اقتصادی کشور کمک کند. بنابراین، افزایش تولید و کاهش وابستگی به واردات می‌تواند یکی از راه‌های توسعه اقتصادی کشور باشد.

وزیر صمت آمار واردات خودرو به کشور را اعلام کرد که نشان می‌دهد میزان واردات ماشین تاکنون ناچیز بوده و با تولید ۲ روز ایران خودرو و سایپا برابری می‌کند.

علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام آمار واردات خودرو به کشور گفت فرایند واردات خودروهای نو از برندهای هوندا، کیا، تویوتا، سوزوکی و سایر برندهای چینی و غیرچینی در جریان است. همچنین در طرح جدید واردات خودرو تاکنون ۲۳ شرکت برای واردات خودرو مجوز دریافت کردند و کماکان امکان ارائه مجوز برای سایر شرکت‌ها نیز وجود دارد.

وزیر صمت در ادامه گفته‌های خود با تاکید بر اینکه باید شرایطی فراهم شود تا مردم نیز امکان واردات خودرو را داشته باشند، گفت آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم به تصویب رسیده و به‌زودی ابلاغ خواهد شد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز جزئیات آمار واردات خودرو به کشور را بررسی خواهیم کرد.

جزئیات آمار واردات خودرو به کشور 

آمار واردات خودرو

وزیر صمت در پاسخ به پرسش‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت طرح واردات خودرو به کشور عنوان کرد تاکنون ۹ هزار و ۱۷۶ دستگاه خودرو به کشور وارد شده است. این آمار منتشر شده از سوی وزیر صمت نشان می‌دهد تاکنون میزان واردات ماشین ناچیز بوده و با تولید ۲ روز ایران خودرو و سایپا برابری می‌کند. جزئیات آمار واردات ماشین به کشور تا دی ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

  • خودروهای وارداتی ثبت سفارش شده: ۹۳ هزار و ۳۴۳ دستگاه
  • تعدد خودروهای وارد شده به کشور تا به امروز: ۹ هزار و ۱۷۶ دستگاه
  • تعداد خودروهای در حال حمل به کشور: ۱۰ هزار و ۱۷۶ دستگاه
  • تعداد خودروهای تحویل شده به مشتریان: ۸ هزار و ۲۲۰ دستگاه
  • تعداد خودرهای پلاک شده: ۴ هزار دستگاه
  • تعدد افراد ثبت نامی و احراز شده: ۹۳ هزار و ۸۳۳ دستگه
  • افراد منصرف شده: ۳ هزار و ۵۰۵ نفر
  • افراد مانده در صف انتظار: ۳۰ هزار و ۴۳۳ دستگاه
  • افراد تعیین تکلیف شده: ۷ هزار و ۱۲۱ دستگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها