مستند “شهر جهانی من”: یزد، شهری بی دلسوز و بی مسئولین کمک کننده

ژانویه 29, 2024 0 نظر 21

مستند “شهر جهانی من” که پیش از این با نام “اسرار ایران” شناخته می‌شد، به دلیل افزایش نرخ تورم متوقف شده است. سازنده این مستند اظهار کرده که او و گروهش قصد داشتند تمام تاریخ ایران را در ۹۰ دقیقه به تصویر بکشند و به دنبال ناگفته‌های تاریخی می‌گشتند. موضوع اصلی این فیلم به یک گروه فیلمسازی مربوط بود که به دنبال ناگفته‌های تاریخی بودند. پس از تحقیقات، این فیلم به شهر یزد اختصاص یافت که به عنوان اولین شهر خشت خام جهان شناخته می‌شود و در ثبت یونسکو هم دارای رتبه است. این فیلم درباره استان یزد در نظر گرفته شد و مستندساز آن از این استان خودمتراکم است. او اظهار کرده که متاسفانه به دلیل تورم، تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده بی نتیجه مانده است و هیچ مسئول دلسوزی در یزد به او کمک نکرده است. این فیلم برای او بسیار مهم بوده و امیدوار بوده است که با پشتیبانی ملی و فرهنگی به اتمام برسد.

۱۷:۲۸سازنده مستند «شهر جهانی من» می گوید به دلیل افزایش نرخ تورم در کشور، ساخت آن که به ناگفته های تاریخی یزد می پردازد، متوقف شده است. همچنین به گفته او، این فیلم که پیش از این «اسرار ایران» نام داشت و در سال ۱۴۰۱ پروانه ساخت گرفته بود، بعد از یکسال تحقیق پروانه ساخت خود را با نام «شهر جهانی من» تمدید کرده است.به گزارش رسیده، حامد غنی، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده «شهر جهانی من» در این باره گفت: من به همراه گروهم تصمیم داشتیم کل تاریخ ایران را در ۹۰ دقیقه به تصویر بکشیم و موضوع این فیلم مربوط به یک گروه فیلمسازی است که به دنبال ناگفته های تاریخی می گردند و با موضوعات جالبی بر خورد می کنند؛ از جمله اولین نام هایی که روی شهر ها بوده است و چگونگی به وجود آمدن آنها. لذا بعد از پژوهش ها و تحقیقات به این نتیجه رسیدم که هر شهری اینقدر تاریخ ناگفته دارد که بهتر است یک استان با تمام توابع و شهرستان های مربوطه را در ۹۰ دقیقه به تصویر بکشیم. در ابتدا تحقیقات ما مربوط به استان یزد بود چرا که به عنوان اولین شهر خشت خام جهان نام دارد و به ثبت یونسکو نیز رسیده است. ضمن اینکه شهری بسیار زیباست.
او افزود: یکی دیگر از دلایلی که یزد را انتخاب کردم این بود که خودم در یزد به دنیا آمدم و دلیل انتخاب نام فیلم هم همین است. متاسفانه بعد از یک سال و نیم تحقیق، پژوهش، سرمایه و تلاش اینجانب بنا به تورمی که به وجود آمد تمام تلاشمان بی نتیجه مانده است و هیچ مسئول دلسوزی در یزد نیست که به ما کمک کند تا این فیلم که یکسال و نیم وقت و هزینه و تلاش یک تعداد جوان دلسوز را همراه دارد، بی نتیجه نماند. کاش به جای بی محلی و بی میلی نگاه ملی و فرهنگی به این فیلم می کردند تا شهر جهانی من اولین فیلم کاملی باشد در مورد شهر جهانی یزد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها