معرفی فاو بستیون NAT EV به عنوان اولین مینی ون برقی وارداتی ایران که برای استفاده در خدمت تاکسی قرار دارد

ژانویه 11, 2024 0 نظر 99

فاو بستیون NAT EV یکی از محصولات جدید و برقی شرکت ایران خودرو است که به عنوان یک مینی ون برقی وارداتی به بازار معرفی شده است. این وسیله نقلیه با تکنولوژی مدرن و محیط زیستی باعث شده تا توجه بسیاری از مصرف کنندگان را به خود جلب کند.

با توجه به مسائل مربوط به آلودگی هوا و مصرف سوخت، اهمیت استفاده از وسایل نقلیه برقی روز به روز بیشتر می شود. فاو بستیون NAT EV با امکانات و ویژگی های منحصر به فردش، به عنوان یک گزینه مناسب در حوزه حمل و نقل شهری و کوتاه مدت برای استفاده در تاکسی ها و مسافرت های شهری مورد توجه قرار می گیرد.

این مینی ون برقی با دارا بودن قابلیت های امنیتی، راحتی و فضای داخلی مناسب، می تواند یک گزینه عالی برای تاکسی ها و مسافرت های شهری باشد. با توجه به روند رو به رشد استفاده از خودروهای برقی، ورود فاو بستیون NAT EV به بازار ایران می تواند یک گام مهم در جهت استفاده بیشتر از خودروهای پاک و برقی باشد.

۲۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۷

ایران خودرو با وارد کردن خودرو مینی ون برقی فاو بستیون NAT EV برای خدمت به ناوگان حمل و نقل عمومی، گام مهمی در این عرصه برداشته است.

ایران خودرو چندی پیش با معرفی اولین تاکسی برقی مخصوص ناوگان حمل نقل عمومی با نام JMEV GSE از کمپانی چینی JMC در عصر تحول خودروهای درون‌سوز به تمام الکتریکی نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، حالا این شرکت به‌عنوان بزرگترین خودروساز ایران تصمیم به واردات خودروی برقی جدیدی با نام فاو بستیون NAT EV کرده است. این دومین محصول وارداتی ایران خودرو از این شرکت چینی خواهد بود و با توجه به اخذ مجوزهای لازم برای شماره‌گذاری، به‌زودی شاهد حضور این محصول در سطح خیابان‌ها خواهیم بود.

معرفی فاو بستیون NAT EV

فاو بستیون NAT EV

این خودرو به‌عنوان یک ون کامپکت MPV با ابعادی به طول، عرض و ارتفاع ۴۴۵۰، ۱۸۴۰ و ۱۶۸۰ میلی‌متر ساخته شده و چیدمان صندلی‌ها به‌صورت ۵ نفره در این خودرو قرار گرفته شده است. بستیون NAT EV تمام الکتریک توسط FAW و با همکاری مشترک D3 Travel و Didi Chuxing طراحی شده و از ابتدای ساخت توسط این کمپانی، با هدف ورود به ناوگان سرویس تاکسی و اشتراک خودرو به بازار عرضه شده است. فاو بستیون از زبان و مفهوم طراحی ONE-BOX برای افزایش کاربرد این وسیله نقلیه استفاده کرده است.

ایران خودرو با اعلام بیانیه‌ای در خصوص عرضه این خودرو اعلام کرد:

گروه صنعتی ایران خودرو بر اساس راهبردهای وزارت صنعت معدن و تجارت در تامین خودروهای برقی برای ناوگان حمل و نقل عمومی، افزون بر طراحی محصول برقی داخلی و به‌منظور سرعت بخشیدن به فرآیند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، به تامین تاکسی برقی از برندهای معتبر و با کیفیت اقدام کرده است. دومین محصول گروه صنعتی ایران خودرو در همکاری با برند فاو بستیون از برندهای معتبر و باکیفیت کشور چین وارد ناوگان تاکسیرانی خواهد شد.

مشخصات فنی مینی ون برقی فاو بستیون

فاو بستیون NAT EVفاو بستیون NAT EV

در بخش پیشرانه، این خودرو مجهز به پیشرانه الکتریکی سنکرون (Synchronous) آهنربایی شرکت هوآوی (Huawei) با حداکثر توان ۱۱۰ کیلووات (۱۶۰ اسب بخار) و گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر است. این شاسی دارای سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و سیستم تعلیق مستقل در قسمت عقب است. بستیون از یک باتری لیتیوم فسفات ۵۵ کیلووات ساعتی ساخت BYD تغذیه می‌کند. شما می‌توانید ظرف مدت ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد باتری را شارژ کنید و پس از هر بار شارژ کامل، مسافت ۴۲۵ کیلومتری را طی کنید.

امکانات رفاهی وارداتی جدید ایران خودرو

این خودرو به‌عنوان یک تاکسی الکتریکی از امکانات معقول و خوبی در این رده برخوردار است؛ از جمله:

  • صندلی‌های تمام چرمی
  • فرمان برقی چند حالته
  • صندلی راننده برقی ۶ حالته با تهویه و حالت استراحت
  • صندلی برقی ۴ حالته سرنشین جلو
  • کیسه هوای راننده، سرنشین و جانبی
  • سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)
  • سیستم کمکی ترمز به‌همراه ترمز اضطراری
  • کنترل کشش و پایداری

فاو بستیون NAT EVفاو بستیون NAT EV

  • کروز کنترل
  • سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی‌ها
  • درهای جانبی کشویی
  • سیستم ورد بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای
  • سیستم بازیابی انرژی حاصل از ترمز و گرمای اضافی
  • سیستم ضد واژگونی خودرو
  • اتوهلد به‌همراه ترمز دستی برقی
  • دسته دنده چرخشی الکترونیکی

فاو بستیون NAT EVفاو بستیون NAT EV

تاریخ دقیق عرضه این خودرو به ناوگان حمل نقل مشخص نیست؛ اما نکته‌ای که حائز اهمیت است نبود زیرساخت‌های کافی برای استفاده از این خودروها در سطح کشور است که مهم‌ترین آن عدم وجود جایگاه‌های مخصوص برای شارژ خودروهای تمام الکتریکی خواهد بود. از عوامل دیگری که استفاده از این خودروها را در ایران تا حد زیادی دشوار می‌کند می‌توان به هزینه بالای نگهداری خودروهای تمام الکتریکی، عمر کم باتری‌ها و نبود زیرساخت‌های موجود برای تعمیرات و تعویض باتری‌ این خودروها اشاره کرد.

مادامی که تمام زیرساخت‌های مورد نیاز برای استفاده از این خودروها در کشور ایجاد نشود، واردات تعداد محدود این خودروها و ایجاد شوی تبلیغاتی، منجر به ایجاد یک شکست بزرگ برای خودروسازان ایرانی خواهد بود؛ زیرا قبل از استفاده از این خودروها باید به فکر جایگزینی آن باشیم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها