واردات خودروهای اوپل به ایران توسط شرکت خودروسازی رویان پارسیان

ژانویه 9, 2024 0 نظر 31

خودروهای اوپل، یکی از برندهای محبوب و معتبر در صنعت خودروسازی جهان می‌باشد که از تکنولوژی‌های برتر و طراحی‌های مدرن برخوردار است. اخبار خوشحال‌کننده برای طرفداران این برند این است که صنایع خودروسازی رویان پارسیان به عنوان نماینده رسمی این شرکت، خودروهای اوپل را به بازار ایران وارد می‌کند. این اقدام می‌تواند به عنوان گزینه‌ای مناسب برای طرفداران خودروهای اوپل در ایران محسوب شود.
واردات خودروهای اوپل توسط رویان پارسیان می‌تواند به افزایش تنوع و کیفیت در بازار خودروهای ایرانی منجر شود و امکان دسترسی به خودروهای مدرن و با کیفیت را برای مصرف‌کنندگان فراهم آورد. همچنین، واردات این خودروها می‌تواند به اشتغالزایی و رونق بخش خودروسازی در کشور کمک کند و ارتباطات بین صنایع خودروسازی داخلی و خارجی را تقویت نماید.
با ورود خودروهای اوپل به بازار ایران، انتظار می‌رود که مصرف‌کنندگان بتوانند از امکانات و فناوری‌های پیشرفته این برند بهره‌مند شده و تجربه‌ای متفاوت از رانندگی را تجربه کنند. این موضوع می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی و ایمنی در جاده‌ها کمک کند و باعث افزایش رضایت مصرف‌کنندگان از خرید خودروهای اوپل شود.

۱۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۳

مدت‌ها بود که جای خالی خودروهای وارداتی آلمانی جدید در بازار ایران حس می‌شد؛ اما به‌زودی شاهد ورود خودروهای اوپل توسط صنایع خودروسازی رویان پارسیان خواهیم بود. در ادامه با چند مدل از خودروهای Opel آشنا می‌شویم.

پس از گمانه‌زنی‌های زیاد مبنی بر واردات خودرو از کشورهای صاحب نام و آزاد شدن محدودیت واردات خودرو به کشور، زمزمه ورود برندهای زیادی از جمله اوپل (OPEL) به گوش می‌رسید و چند وقت پیش بود که شرکت آسیا خودرو در زمینه واردات این خودرو مدعی شده و در رقابت با سایر شرکت‌های واردکننده پیشی گرفته بود. شرکت اوپل یک خودروساز قدیمی آلمانی است که از سال ۱۹۲۹ میلادی تا سال ۲۰۱۷ در تملک گروه خودروسازی جنرال موتورز بوده و پس از آن به گروه PSA فروخته شد. حال به‌تازگی اخبار خودرو حاکی از واردات خودروهای اوپل به بازار ایران توسط صنایع خودروسازی رویان پارسیان است.

واردات خودروهای اوپل توسط شرکت رویان پارسیان

طبق اخبار واصله و پس از گمانه‌زنی‌های بسیار، مشخص شد که صنایع خودروسازی رویان پارسیان به‌صورت رسمی و با اخذ مجوزهای لازم توانسته خود را به‌عنوان واردکننده رسمی محصولات اوپل در ایران معرفی کند. این شرکت خودروسازی نه‌چندان مطرح قرار است تا با همکاری طرف خارجی، پنج مدل از خودروهای اوپل را با نام‌های کراس‌لند، کورسا، آسترا، موکا و گرند لند ایکس وارد بازار ایران کند. خودروهای تولیدی این برند در برخی از بازارهای جهانی تحت برند واکسال هم فروخته می‌شوند. طبق اطلاعات منتشر شده، تمام این خودروها مجهز به پیشرانه ۱.۲ لیتری با نوع و کد موتور متفاوت هستند.

در ادامه با معرفی اجمالی خودروهای وارداتی احتمالی اوپل همراه ما باشید:

اوپل کراس لند (Cross Land)

خودروهای اوپل

این خودرو که با نام واکسال کراس لند نیز شناخته می‌شود از یک موتور ۱.۲ لیتری یورو ۶ با کد EA025DB12 و یک گیربکس اتوماتیک بهره می‌برد. از امکانات این خودرو می‌توان به کروز کنترل، صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی، سنسور پارک عقب، سقف فانرومیک، دوربین دنده عقب، ۶ عدد کیسه هوا و سنسور نور اشاره کرد.

اوپل کورسا (Corsa)

اوپل کورسا نیز احتمالأ با یک موتور ۱.۲ لیتری از نوع توربوشارژ با کد HNSS-X1B700 به‌همراه یک گیربکس اتوماتیک وارد بازار خواهد شد. از امکانات این خودرو می‌توان به شارژر بی‌سیم، صفحه نمایش لمسی با قابلیت پشتیبانی از Apple Car Play و Android Auto، کلاستر دیجیتال راننده، اتوهلد به‌همراه ترمز پارک برقی و صندلی‌های اسپرت اشاره کرد.

اوپل آسترا (Astra)

خودروهای اوپلخودروهای اوپل

اوپل آسترا در دو نسخه الکتریکی و بنزینی تولید شده که احتمالا نمونه وارداتی آن به ایران نسخه بنزینی این خودرو باشد. یک پیشرانه ۱.۲ لیتری با کد HNST-F11E01 و یک گیربکس اتوماتیک نیز این خودرو را همراهی می‌کند. از امکانات این خودرو می‌توان به طراحی فضایی کابین، سیستم کمک رانندگی، رادار نقطه کور، رادار بین خطوط، دوربین ۳۶۰ درجه و استارت از راه دور اشاره کرد.

اوپل موکا (Mokka)

اوپل موکا که از طراحی بسیار زیبایی بهره می‌برد، مانند تمام خودروهای این مجموعه از یک پیشرانه ۱.۲ لیتری با کد HNSS-41B700 و همان گیربکس اتوماتیک بهره می‌برد. در بخش امکانات نیز این خودرو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به جدیدترین امکانات رفاهی و ایمنی مجهز شده است؛ از جمله سیستم اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از Apple Car Play و Android Auto، کلاستر تمام دیجیتال ۱۲ اینچی راننده تحت سیستم OPEL Pure، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ‌های تمام LED، ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل هوشمند، رادار بین خطوط و جانبی و سنسور نقطه کور.

اوپل گرند لند ایکس (Grand Land X)

خودروهای اوپلخودروهای اوپل

در مورد پیشرانه نسخه وارداتی این خودرو اطلاعات زیادی در دست نیست؛ اما پیش‌بینی می‌شود این خودرو نیز با یک موتور ۱.۲ لیتری با کد HNSS-C1PF00 ارائه شود. در بخش امکانات، اوپل گرند لند ایکس دست پر به میدان خواهد آمد. این خودرو مجهز به دوربین و سنسور پارک ۳۶۰ درجه، کروز کنترل هوشمند، رادار بین خطوط، تابلوخوان، سیستم اطلاعات سرگرمی لمسی ۱۲ اینچی به‌همراه کلاستر ۱۰ اینچی راننده، اتوپارک و صندوق‌پران هوشمند در کنار امکانات معمول دیگر خواهد بود.

بر اساس اطلاعات موجود، رویان پارسیان هم‌اکنون ۵ نمایندگی خدمات پس از فروش در اقصی نقاط کشور دارد. آسیا خودرو در شهر تهران، سلامتیان خودرو محور در شهر اصفهان، نادر دل افکار در شهر شیراز، تلاش خودرو ایرانیان در شهر تبریز و پاکروان خودرو باروس در شهر مقدس مشهد نمایندگی‌های این شرکت شناخته می‌شوند. احتمالا با واردات گسترده خودروهای اوپل شاهد تاسیس نمایندگی‌های جدیدی از این شرکت در سراسر کشور خواهیم بود.

هنوز اطلاعات دقیقی از واردات خودروهای اوپل در دست نیست؛ اما پیش‌بینی می‌شود با توجه به محدودیت قیمتی واردات خودروهای خارجی، این محصولات نیز با حداقل امکانات و هزینه‌ها وارد ایران شوند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها