معرفی جذاب خودروی اکستریم LX هیبریدی و مشخصات فنی و قیمت آن + مهمان ویژه مدیران
اکستریم LX هیبریدی یکی از جدیدترین مدلهای ارزشمند از خانواده محصولات لوکس مدیران خودرو است که به تازگی معرفی شده است. این خودرو با ترکیبی از طراحی شیک و مدرن، امکانات پیشرفته و سیستمهای هوشمند، مورد توجه قرار گرفته و به عنوان مهمان ویژهای برای مدیران و صاحبان کسب و کارها، معرفی شده است.
اکستریم LX هیبریدی با بهرهگیری از تکنولوژی هیبریدی، عملکرد قدرتمند و مصرف سوخت بهینه را به همراه دارد. این خودرو دارای قابلیتهایی نظیر سیستم هوشمند رانندگی، صندلیهای چرمی ارگونومیک و سیستم صوتی برنده جایزه است که تجربه رانندگی لذت بخشی را برای کاربران ایجاد میکند.
همچنین، این خودرو دارای قیمت مناسب و مشخصات فنی برتری است که با استانداردهای بینالمللی اتحادیه اروپا مطابقت دارد. با توجه به این مشخصات، اکستریم LX هیبریدی به عنوان یک گزینه عالی برای مدیران و کاربران حرفهای در دنیای خودروهای لوکس و مدیریت شرکتها مطرح شده است. از این رو، این خودرو میتواند گزینهای مناسب برای افرادی با سلیقه و استانداردهای بالا در انتخاب خودرو باشد.
چری اکسید ال ایکس C-DM که احتمالا در ایران با نام اکستریم LX هیبرید مدیران خودرو شناخته خواهد شد، یک ماشین کراس اوور پلاگین هیبریدی با شکل و شمایل اسپرت است که در ادامه قصد داریم تا با مشخصات فنی و قیمت آن آشنا شویم.
برند اکستریم مدیران خودرو با هدف واردات و مونتاژ بهترینهای چری، تقریبا تولد یک سالگی خود را جشن میگیرد. تا امروز افتخار آشنایی با سه محصول این شرکت یعنی کراس اوورهای اکستریم LX و اکستریم TXL را داشتیم و شاسی بلند ۳ ردیفه اکستریم VX هم قرار است به زودی و به طور رسمی معرفی شود. همانطور که انتظار داشتیم، هر کدام از این محصولات، نسخههای پلاگین هیبریدی و احتمالا برقی هم خواهند داشت. امروز در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز، به سراغ جدیدترین محصول چری یعنی اکسید LX C-DM خواهیم رفت که اگر وارد ایران شود، صد در صد جزو اعضای جدید مدیران خودرو خواهد بود.
فهرست عناوین:
مشخصات فنی اکستریم LX هیبریدی
این محصول در کشور چین با نام EXEED Zhuifeng C-DM شناخته میشود و چند روزی از معرفی رسمی آن نمیگذرد. قوای محرکه اکستریم LX پلاگین هیبریدی از یک پیشرانه بنزینی و دو موتور الکتریکی تشکیل میشود که در کنار یکدیگر میتوانند چیزی حدود ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۴۵ نیوتن متر گشتاور را تقدیم راننده کنند.
پیشرانه ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر هیبریدی یعنی موتور ۱٫۵TCI-DHT تقریبا عملکرد مشابه کراس اوورهای پرفروش چری مثل تیگو ۷ پرو پلاگین هیبریدی دارد و در بهترین روز خود میتواند ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را تقدیم راننده کند. موتورهای برقی اکستریم ال ایکس هیبریدی هم به ترتیب در محور عقب و جلو، توانی معادل ۹۵ و ۷۵ اسب بخار قدرت را تولید میکنند و در نهایت تمام این اعداد از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۳ سرعته یا همان ۳DHT در اختیار چرخ های جلو و عقبی قرار میگیرد تا عملکرد AWD همیشه در خدمت راننده باشد
ظرفیت باتری های اکستریم LX PHEV هم ۱۹٫۲۷ کیلو وات ساعت است که در حالت رانندگی تمام برقی میتوانند نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر را دوام بیاورند اما ترکیب این باتریها با باک بنزین پر، شعاع حرکت اکستریم LX هیبریدی را به ۱۰۰۰ کیلومتر میرساند. این اعداد به لطف سیستم مدیریت سوخت i-HEC و سیستم سوپر شارژر HTC به دست آمده است. همچنین بد نیست اشاره کنیم که به لطف فناوری فست شارژ، باتری های اکستریم ال ایکس هیبرید میتوانند در عرض ۲۵ دقیقه دوباره شارژ شوند. حداکثر سرعت اکستریم ال ایکس پلاگین هیبرید هم روی ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است و شتاب صفر تا صد آن هم در بهترین حالت به ۷ ثانیه میرسد. مصرف سوخت اکستریم LX PHEV هم روی حالت HEV و به صورت ترکیبی، تا ۱٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر هم کاهش مییابد اما مصرف سوخت پیشرانه بنزینی در حالت ایده آل نزدیک به ۵٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.
مزایا و معایب خرید اکستریم ال ایکس پلاگین هیبرید
مزایا
- موتور و گیربکس مشترک با محصولات مدرن چری مثل تیگو ۷ پرو PHEV
- سیستم انتقال قدرت AWD
- شتاب ۷ ثانیهای
- مصرف سوخت ۱٫۵ لیتری در حالت رانندگی هیبریدی
معایب
- قیمت بالا
- پیچیدگی فنی
تجهیزات ایمنی، امکانات رفاهی و آپشن
در ادامه به لیست امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی و آپشن های اکستریم LX هیبریدی میرسیم که برای یک کراس اوور شهری کاملا مناسب هستند:
- ۶ ایربگ
- هشدار بستن کمربندهای ایمنی
- سنسور پایش و کنترل فشار باد لاستیکها
- ایزوفیکس
- سنسور پارک در سپر جلو و عقب
- دوربین ۳۶۰ درجه با نمای پرنده
- دوربین دنده عقب
- کروز کنترل فعال
- اتوهلد
- دستیار کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی
- هشدار خروج از خط
- سیستم هشدار برخورد و تصادف از عقب و جلو
- ترمز اضطراری
- هشدار باز کردن دربهای خودرو DOW
- رادار هشدار عبور ترافیک عقب RCTA
- دستیار باقی ماندن بین خطوط
- سیستم تعلیق مک فرسون مستقل در محور جلو و مولتی لینک مستقل در محور عقب
- سیستم ترمز تمام دیسک با دیسکهای خنک شونده در محور جلویی
- ترمز ضد قفل و توزیع نیروی ترمز
- ترمز پارک برقی
- استارت کی لس و استارت ریموتی
- قابلیت ورود بدون کلید به کابین
- ۳ حالت رانندگی مختلف شامل حالتهای اسپرت، اکو و استاندارد
- سقف فانروما با سانروف برقی و قابلیت آنتی ترپ
- شیشه بالابرهای آنتی ترپ (سیستم تشخیص مانع) و پاور ویندوز
- ریلهای سقفی
- فرمان تلسکوپی با قابلیت تنظیم ارتفاع
- فرمان دی کالت با غربیلک مولتی فانکشن
- مولتی مدیا دیجیتال لمسی ۱۲.۳ اینچی
- کلاستر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی
- گرم کن فرمان
- صندلی برقی راننده با تنظیم ۶ حالته و صندلی برقی شاگرد با تنظیم ۴ حالته مجهز به گرمکن و مموری
- صندوق پران برقی با حسگر حرکت پا و قابلیت تنظیم ارتفاع
- ایمبولایزر
- سنسور تشخیص چهره راننده
- دستیار اجرای فرمانهای صوتیشارژر وایرلس ۵۰ واتی و شارژر فندکی و USB
- صندلیهای اسپرت
- زیر آرنجی برای سرنشینهای ردیف جلو و عقب
- قابلیت تا کردن صندلیهای ردیف دوم به صورت ۴۰:۶۰
- پشتیبانی از سرویسهای اندروید اتو و اپل کارپلی
- شارژر وایرلس ۵۰ واتی
- سیستم صوتی سونی با ۹ اسپیکر
- سیستم نورپردازی کابین با ۶۴ رنگ داینامیک
- سیستم روشنایی تمام ال ای دی در چراغهای جلو و چراغ خطرها
- دی لایت و اتولایت
- سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله با فیلتر تصفیه هوا و دریچههای اختصاصی در ردیف دوم
- آینههای برقی تاشو با گرمکن و قابلیت تنظیم خودکار در زمان دنده عقب
- سنسور باران
- مجهز به پردازنده پرچمدار کوالکام اسنپدراگون ۸۱۵۵
- ۶ دوربین نظارتی
- تریم تمام چرم
طراحی ظاهری و ابعاد
ابعاد اکستریم LX هیبریدی فرق زیادی با نسخه بنزینی ندارد و شامل ۴۵۳۸ میلی متر طول، ۱۸۴۸ میلی متر عرض و ۱۶۹۹ میلی متر ارتفاع میشود و فاصله محورهای آن هم به ۲۶۷۰ میلی متر میرسد. از نظر طراحی ظاهری و چهره هم تفاوتهای زیادی احساس نمیشود و صرفا در نمای کناری، رینگهای جدید با رگههایی از رنگ آبی را داریم و فلاپها هم روی آنها را پوشاندهاند و نمای عقبی هم صرفا میزبان علامت C-DM شده تا پلاگین هیبریدی بودن را بهتر نشان دهد.
طراحی کابین و داشبورد
کابین و داشبورد اکستریم LX هیبریدی هم آن چنان تغییر نکرده است و صرفا در این نسخه، با تریم و رنگ بندی جدید اتاق طرف هستیم. مانیتورهای دوال اسکرین یعنی مولتی مدیا ۱۲٫۳ و کلاستر ۱۲٫۳ اینچی همچنان دیده میشوند و فاکتورهایی مثل غربیلک فرمان دو پره، سلکتور دنده، سقف فانرومیک و صندلیهای برقی هم باقی ماندهاند.
قیمت اکستریم LX هیبریدی و شانس واردات به ایران
فعلا اطلاعات دقیقی از قیمت اکستریم ال ایکس هیبریدی منتشر نشده است. به هر حال بیاید تا قیمت رقیب های این کراس اور چینی مثل هاوال H6 PHEV را ملاک قرار دهیم که در این صورت، میتوان حدس زد قیمت اکستریم LX پلاگین هیبرید احتمالا نزدیک به ۲۱ هزار دلار خواهد بود. با توجه به این عدد، میتوان گفت که قیمت اکستریم LX PHEV در ایران احتمالا بالای ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خواهد بود. با توجه به نگاه بلند جدید مدیران خودرو نسبت به خودروهای EV، HEV و PHEV چینی مثل ام وی ام آریزو ۵ برقی، تیگو ۷ PHEV و تیگو ۸ پرو e پلاس، میتوان حدس زد که واردات اکستریم LX پلاگین هیبریدی آن چنان دور از انتظار نخواهد بود.
- کیا اسپورتیج به روز شده با چهرهی جذابتر از همیشه + تصویر
- آمدن به ایران خودرو آفرودی گریت وال تانک ۳۰۰ + جزئیات فنی، ویژگی ها و هزینه
- شروع فروش خودروهای چینی کرمان موتور در استرالیا
- جان ورز چری اس آیکس چاللنج، یک خودروی جذاب و لوکس با شاسی بلند از چین به بازار عرضه شد
- با ویژگی های جدید، لکسوس NX در حال ورود به بازار است
- آیا منتظر ورود جذابترین شاسی بلند GAC GS4 MAX به ایران هستید؟
- تانک حواله ایرانی با ارزش ۴٫۵ میلیارد تومان
- نیسان کیکس جدید با طراحی فوق العاده و کابین مدرن به بازار عرضه شد!
- بایک BJ30: شگفتانگیزترین خودرو آفرود چینی
- جذابترین خودروی هیبریدی چری FULWIN T10 با شیک و عصری، عرضه شد